Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 271
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jag var nog aldrig ute efter att vika över huvudtaget, men jag ville ändå höra vad andra tycker. Stuck $7k för dagen och just hemkommen från bio. Nu jävlar ska det smattras 8-)

Postad

Tjena fritt fall.

Mycket olustigt det här med att springa dåligt. Hur bra man än floppar tycks potterna aldrig glida åt rätt håll. Lär nog vara stuck omkring en tia för dagen nu, men skam den som ger sig! :twisted:

Postad
Tjena fritt fall.

Mycket olustigt det här med att springa dåligt. Hur bra man än floppar tycks potterna aldrig glida åt rätt håll. Lär nog vara stuck omkring en tia för dagen nu, men skam den som ger sig! :twisted:

Du verkar ta förluster på ett riktigt bra sätt...det är i stort sett själva huvudnyckeln man behöver ha i pokerarsenalen för att kunna lyckas i poker.

Kör hårt, lycka till! Du är inte den enda som är stuck en del idag=/

Postad

Efter 4200 händer erkänner jag mig besegrad. Det ville sig inte riktigt idag, men jag sopade igen större delen av backet i alla fall. HM säger att jag fortfarande är stuck $4700, men det vill jag inte lita på. Back är jag säkerligen, men det kändes verkligen som att jag grävde igen mer än bara halva backet. Har åkt på ett par smådisconnects under kvällen, så det kanske kan ha något med saken att göra. Hursom är jag nöjd med allt i alla fall, fick in mycket kvalitativ volym - vad än resultatet till slut blev.

Det blev en till "This table has been closed" ikväll, men jag tror att jag har ganska bra koll på hur mycket jag hade på bordet. Någon som var med om kraschen igår? Har man fått in sina pengar för den ännu? Det är lite smått avgörande för hur dagen ser ut nämligen =)

För övrigt, är det någon som har fått in för lite eller liknande? Läste lite om det i ongametråden på 2p2, och det är klart man blir lite orolig. Kan man lita på att allt trillar in ordentligt eller måste man hålla järnkoll?

Well well, godnatt på er. Puss :h:

Postad
Efter 4200 händer erkänner jag mig besegrad. Det ville sig inte riktigt idag, men jag sopade igen större delen av backet i alla fall. HM säger att jag fortfarande är stuck $4700, men det vill jag inte lita på. Back är jag säkerligen, men det kändes verkligen som att jag grävde igen mer än bara halva backet. Har åkt på ett par smådisconnects under kvällen, så det kanske kan ha något med saken att göra. Hursom är jag nöjd med allt i alla fall, fick in mycket kvalitativ volym - vad än resultatet till slut blev.

Det blev en till "This table has been closed" ikväll, men jag tror att jag har ganska bra koll på hur mycket jag hade på bordet. Någon som var med om kraschen igår? Har man fått in sina pengar för den ännu? Det är lite smått avgörande för hur dagen ser ut nämligen =)

För övrigt, är det någon som har fått in för lite eller liknande? Läste lite om det i ongametråden på 2p2, och det är klart man blir lite orolig. Kan man lita på att allt trillar in ordentligt eller måste man hålla järnkoll?

Well well, godnatt på er. Puss :h:

Var med om kraschen igår och har i skrivandets stund inte fått tillbaka pengarna än, brukar dyka upp inom 36h. Har bara varit med om att bord kraschat två ggr tidigare och båda ggr har jag fått tillbaka pengarna.

Postad

Wow, började just morgonen med att spela en hand som en grovt hjärnskadad schimpans. Givetvis tvåoutade jag turn och fick in det bra ändå.

Herrejävlar, har jag löst det?

Postad
Ge mig min rigg tillbaka!

Nevah!

Dagens första session flöt på fint med undantag för handen jag skrev om ovan. $2600 över 850 blev det till slut i alla fall. Snart ska jag träffa en polare som varit i finland hela sommaren. Gym, middag och film står på schemat, så vi får se om det blir nå mer grind ikväll.

***** History for hand R5-2850263-22 *****

Table: Dunedin [2850263] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $5/$10, Real money)

Seat 10: AAnowAA ($948)

Seat 1: Kingis00 ($1000)

Seat 3: Z 5 ($1219)

Seat 4: -Boats&Hoes- ($995)

Seat 9: SaSa3 ($1085)

AAnowAA posts small blind ($5)

Kingis00 posts big blind ($10)

---

Dealing pocket cards

Dealing to -Boats&Hoes-: [Ks, Kd]

Z 5 folds

-Boats&Hoes- raises $30 to $30

SaSa3 calls $30

AAnowAA folds

Kingis00 folds

--- Dealing flop [8h, 7s, 6d]

-Boats&Hoes- bets $55

SaSa3 raises $195 to $195

-Boats&Hoes- ??

Tankar? SaSa3 är en semidålig reg med spewtendenser som jag inte har haft mycket respekt för alls, men jag tror att han har skärpt sig lite den senaste tiden. Jag tror inte att han har ens börjat förstå innebörden av balans, så jag tvivlar på att han några nöthänder i sin synrange på knappen. Spelar runt 32/24 med en 3bet på 7.5%. Fold vs cbet på 53%.

I övrigt har han en fiskig donkrange som är helt obalanserad och generellt rätt svag. Lite åt det hållet superfiskar ofta spelar.

Postad

Sett Sasa göra massa sjukt konstiga flopraisar i sina dagar, skulle aldrig få för mig att vika detta. Inget älskar att göra om mellanpar till bluff så mkt som Sasa.

Sen är väl frågan hur man föredrar att få in det. Jag lämnar det till nån annan, för jag ska äta big mac nu.

Postad
God jaktlycka! Låter toppen bortsett från reseförbudet eftersom jag behöver min dos av relationssnack, tänk på karman nu och häng med på ett par resor. =)

Vafan, kom hit med dig på hälsostuga istället! Om inte annat kan du väl i alla fall hänga med till Thailand i början av oktober? ;) Blir ingen kröka-knarka-knullaluder-resa utan mer chillande på lite lugnare ställen. Om inte annat kan vi ju ta dykcert också! :D

Ang handen.

Då kan ju vi vara överens om att fold är uteslutet. Varför lägger vi då KK i en syn/cr-range? Vilka andra händer har vi där? Vad lägger vi för händer i vår jam-range? Intressant det här, utan att ha tänkt speciellt mycket på det skulle jag nog lägga KK i jam-rangen istället. Har lite för bråttom för att ta det just nu, men det skulle vara kul att höra era tankar i alla fall.

Igår blev det till slut gym -> middag -> serier + xbox med polaren. Mycket trevligt, och efter en väldigt intensiv nazizombies-session (cod 5) fick vi packa ihop för kvällen. Lyckades i alla fall ta lvl 17 på första mapen till slut.

Kom precis hem helt mörbultad från gymmet. Jag och polaren fick för oss att tävla i 100 rygglyft och 100 benlyft for time igår. Mycket dålig idé såhär i efterhand. Invalidiseringen är nära just nu, men efter mycket pust och stön klarade jag av dagens pass i alla fall. Idag var tanken att jag skulle upp en sväng till landet med min närmsta tjejkompis, så det blir mysigt. Ingen grind dock :-( Kommer hem lördag eftermiddag för en polares födelsedag, så det blir troligen ingen mer aktivitet här från min sida förän söndag. Om jag inte ligger med bakfull med dödsångest då, vilket jag lär göra. Måndag är kanske mer realistiskt.

Jag tänkte även passa på att sänka betyget för sesam city med en pissmugg. Skulle ha fått provsvaren idag, men troligtvis kommer jag inte få de förän imorgon (Elak telefonsvarar-mojäng som påstår att jag ska bli uppringd imorgon). Ska åka in och banka på deras dörr en stund innan jag sticker i alla fall, så med lite tureri och tjat kanske jag får svaren ändå. Just idag har jag varit lite nojig, trots att jag inte har några symptom eller egentligen någonting som pekar på att jag skulle ha något. Skulle jag ha dragit på mig klamydia eller något i den stilen är det givet inställ på myshelgen och maaadgrind som självbestraffning.

gl hf tc osv osv

Postad
Får man höra en motivering ? :-)

Kortfattat så får det bli att om man väljer att ha en synrange ur pos på den här floppen så tycker jag man kan syna händer som är lite mindre sårbara på turn än vad KK är.