morberg Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Jag håller på att flytta upp till 2/4 och det känns lite trögt emellanåt. Skulle uppskatta lite återkoppling. Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter MP1 höjde förra handen (då han alltså var MP2) med QJo. Ganska lösa starthandskrav och hyfsat aggro pre-flop mao. Preflop: Hero is MP2 with [Qh], [Qc]. UTG calls, 1 fold, MP1 raises, Hero 3-bets, 5 folds, UTG calls, MP1 calls. Inga svåra beslut här inte. Flop: (10.50 SB) [4c], [8s], [5s] (3 players) UTG checks, MP1 checks, Hero bets, UTG calls, MP1 raises, Hero 3-bets, UTG folds, MP1 calls. Känns väl rätt att fortsätta att mata på? När MP1 nöjer sig med att syna 3-betten gissar jag att jag är före. Det jag är bekymrad över är främst KK och AA, men lägre PP är inte omöjligt och inte heller två (någorlunda) höga spaderkort. Turn: (8.75 BB) [9h] (2 players) MP1 checks, Hero bets, MP1 raises, Hero calls. Ajdå. Här check-raisar han mig. Jag väljer ändå att syna honom med mitt överpar. Att lägga ner finns inte för mig. 9:an kan ha gett honom tvåpar med 98s eller ett triss om han har 99, annars har jag svårt att se hur den kan förbättra hans hand. Det kan ju också vara så att han spelar AA/KK lite lurigt. River: (12.75 BB) [4s] (2 players) MP1 bets, Hero calls. Och i en pott på 14BB lägger jag mig absolut inte för ett bet till. Final Pot: 14.75 BB Är det för vekt att bara syna på turn när jag blir check-raisad? Ska jag trycka tillbaks där och säga att jag minsann är nöjd med min hand också, eller? Citera
Dahlberg Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Om jag inte har läst helt fel så check-raisar han dig på alla gator utom sista. Då brukar ett över par vara dött tyvärr... Min gissning är triss i 8or, 89s skulle också vara en kandidat men det är kanske inte så vanligt att man check-raisar med top paret på flopen. Citera
morberg Postad 8 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2005 Om jag inte har läst helt fel så check-raisar han dig på alla gator utom sista. Jo, floppen är också en CR; men han låter bli att cappa min 3-bet. Hur tolka den? Min gissning är triss i 8or, 89s skulle också vara en kandidat men det är kanske inte så vanligt att man check-raisar med top paret på flopen. Varför inte checkraisa på floppen med toppar? Det är väl inte så dumt? Citera
Krissan Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Om jag inte har läst helt fel så check-raisar han dig på alla gator utom sista. Jo, floppen är också en CR; men han låter bli att cappa min 3-bet. Hur tolka den? Han väntar på dyrare gator skulle jag tippa på, vilket väl tyder på att han är ypperligt nöjd med sin hand. En möjlighet är också någonting i stil med TT eller JJ, och han benhårt fått för sig att du har AK/AQ. Citera
Dahlberg Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 ..Varför inte checkraisa på floppen med toppar? Det är väl inte så dumt?.. Om du har A9 kanske det inte är så dumt att CR flopen med toppar. Annars känns det som pengar i sjön när du kanske är några procents favorit över vilka 2 överkort som helst och fortfarande en underdog till ett överpar. Citera
morberg Postad 9 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2005 Är det någon av er som tycker att jag skulle lägga ner handen när jag blir check-raisad på turn? Jag har inte fått några direkta kommentarer på mitt spel. Citera
Gyre Postad 9 Maj , 2005 Rapport Postad 9 Maj , 2005 Att lägga ner handen på nån gata tycker jag är lite vekt. Händer att man hittar de mest underliga korten hos Fi efter sådant spel. Ingen som har tänkt på att HERO har 89 slagen när 4:an landar på river? 3-beten på preflop är bra, lika så 3-beten på floppen efter hans check-rais. När du blir check-raisade igen på turn är det nog rätt att bara syna ner, att släppa överparat här är svårt utan monsterread. Tycker du spelade handen bra. Tror dock att du förlorade den mot ett set i 8or eller 9or. Citera
morberg Postad 9 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2005 Ingen som har tänkt på att HERO har 89 slagen när 4:an landar på river? Det slog faktiskt mig igår kväll. Jag brukar alltid dra öronen åt mig när bordet paras, men det kan vara till min fördel också. Tror dock att du förlorade den mot ett set i 8or eller 9or. Bra gissning. Han satt på ett par nior och prickade set på turn (och därmed kåken på river såklart). Citera
Recommended Posts