Gå till innehåll

Bör jag gå ner en nivå?


Suspect

Recommended Posts

Hoppas att detta är rätt forumdel och att det inte finns någon liknande tråd. Detta är dock mitt personliga fall, vet inte om många andra sitter i samma sits.

 

Mitt pokerintresse växte fram under skoltiden där vi satt och spelade texas varje rast. Jag var en vinnande spelare, tog hem 6 raka turneringar. Motståndet var som ni säkert förstår inte särskilt bra.

 

Idag, ett antal år senare är jag fortfarande en vinnande pokerspelare live. De jag möter har liknande erfarenheter inom spelet och är enligt mig helt okej pokerspelare. Jag är den spelare som oftast tar hem turneringarna vi spelar.

 

Detta live-spelade tog mig till svenskaspel och online-pokern. Väl där gick speladet rätt dåligt. Jag förlorade inga stora summor kanske, men det svider ändå för en student som jag är. Låg på 2000kr minus och var uppe på 1000 plus för någon månad sen. Ska tilläggas att jag spelat på SS i kanske 5 månader. Nu ligger jag på minus 1800kr.

 

Ska jag beskriva mig själv som pokerspelare är jag en aggresiv spelare som älskar att älska att bluffa(är italienare..). Behöver verkligen arbeta med mitt tålamod i vanliga livet och vid pokerbordet.

 

Mina insättningar brukar ligga på ungefär 200kr och sen går jag in med allt vid ett britta turbo-bord med NL1-2kr. Jag vet att man inte ska spela för allt man har på kontot. Ibland vinner jag, ibland förlorar jag. Men nu vill jag bli mer seriös. Jag vet att jag spelar bristfälligt online. Bör jag sätta in 2000kr på kontot och sen leka lite med den på 0.50-1 borden? Ska jag lägga av helt? Finns det folk som gjort liknande saker och som skärper till sig och blir vinnande? Behöver alla möjliga tips.

 

Nästan alla som spelar poker känner säkert att de har en viss talang. Jag är väl säkert bara lika kass som alla andra på min nivå(eller ännu sämre då jag i nuläget går minus). Har dock en känsla av att poker är min grej. Live vinner jag ofta, kan ha att göra med att färre händer spelas och jag har hög koncentration hela tiden då det innebär en hel del prestige att gå vinnande i turneringen. Jag är en bra matematiker och har alltid varit en hejare på huvudräkning och att kunna läsa personer. Tror ni det kan vända om jag bara rycker upp mig och börjar tänka över mitt tålamod?

 

Här är lite statistik. Säkert skrattretande!? Har inte så bra koll på hur det ska se ut. Den är från 17 jun till idag.

 

Spelade händer: 2942

Vunna händer: 639 av 2942

Sedda floppar: 1408 av 2942

Vunna utan visning: 484 av 639

Vunna om sedd flopp: 502 av 1466

Vunna efter visning: 155 av 389

 

Ditt agerande:

Läggning 31%

Pass 22%

Syn 22%

Satsning 14%

Höjning 8%

Återhöjning 0%

 

Lagda händer:

Före flopp: 45%

På flopp: 12%

På turn: 6%

På river: 3%

Ingen läggning: 32%

 

Ni tycker säkert att jag låter självgod när jag tycker mig ha talang för spelet utan att gå plus. Ni har ju rätt och jag behöver er hjälp!

 

Tack på förhand/ Suspect

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga på direkten att du gör helt helt helt fel.

 

Tog mig och många jag känner väldigt lång tid och sura kronor att inse det.

Pokern bygger enormt mycket på varians och tillfälligheter och det kommer komma dagar där allting går käpp rätt åt helvete, andra med ros och fröjd.

 

Det spelar inte roll hur duktig du ( eller någon annan för den delen ) är eftersom variansen och tillfälligheterna alltid hittar dig till slut.

 

Om du tänkte spela 1/2 Kr på svenska spel rekomenderar jag 2500 kronor och för tålamodets skull kan du testa på kanske två eller tre bord om du känner att du hinner med farten. Det ger dig betydligt fler spelbara händer och du slipper bli otålig och ofokuserad i all tristess och väntan.

 

Du kommer märka att desto lägre du spelar desto nyfiknare och sämre är spelarna vilken resulterar i rätt stora swings.

Därför brukar folk rekomendera tight ABC poker - ta betalt när du har något och lägg dig när du är tom. Försök hålla nere på semi bluffar och bli inte övermodig med dina "moves". Med andra ord, välj dina lägen försiktigt och dessa spelar du hårt och så bra du bara kan.

 

Det finns ingen spelare som spelar några timmar utan att trycka på reload knappen eller åtminstone fylla på stacken eftersom det är i teorin helt omöjligt att vinna hela tiden.

 

Att du är duktig och har vinnarskalle är jätte bra men kontroll på pengarna är A och O i det här spelet och utan den diciplinen kan jag tipsa dig att lägga av direkt eftersom det aldrig funkar. Och jag personligen har gjort din historia tio tal gånger och först nu inser jag verkligen att det lönar sig med lite diciplin.

 

Så, 0.5/1 kronor skulle jag PERSONLIGEN sätta in 1600

1/2 2500-3000 kronor

2.5/5 8-9000 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

koll på hur det ska se ut. Den är från 17 jun till idag.

 

Spelade händer: 2942

Vunna händer: 639 av 2942

Sedda floppar: 1408 av 2942

Vunna utan visning: 484 av 639

Vunna om sedd flopp: 502 av 1466

Vunna efter visning: 155 av 389

 

Ditt agerande:

Läggning 31%

Pass 22%

Syn 22%

Satsning 14%

Höjning 8%

Återhöjning 0%

 

Lagda händer:

Före flopp: 45%

På flopp: 12%

På turn: 6%

På river: 3%

Ingen läggning: 32%

/ Suspect

 

Tycker att dina sedda floppar är lite för många,, eller mkt för många, tålamodet du klagar på är nog ganska korrekt, du bör inte eller ska inte se så många floppar..

 

o ingen läggning på 32% gör väl inte saken bättre: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar på tok för många händer. Du ser strax under 50% av flopparna och går till showdown med 32% av händerna. Tighten up till att börja med. Om du känner att du har talang live så spela mer live istället. Låter som du tycker det är roligare också. Lira på CC och någon pokerklubb istället för live.

 

Vill du ändå spela online så kör lägsta borden på SVS. Finns 0,25/0,50 nu under sommaren. Du bör väl ha 20 inköp iaf om du ska försöka satsa någorlunda seriöst. GL HF osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, 0.5/1 kronor skulle jag PERSONLIGEN sätta in 1600

1/2 2500-3000 kronor

2.5/5 8-9000 kronor.

 

 

Så pass lite alltså?!

 

I vintras satte jag in 400 spänn, men istället för att lira SnG som jag tidigare tjänat ett par hundra på så valde jag 0,5/1 CG på SvS. Första dagen ner 0,5 inköp och nästa dag upp 1,5 inköp. Sedan kom det ett par swings neråt och när jag hade halverat mina 400 spänn så började jag (av någon outgrundlig anledning att spela DoN) och efter många såna och en rejälv bergochdalbana så var jag typ tillbaka där jag startade med 400. Då (slutet av juni) satsade jag på sommarborden och där gick det kanon. Nästan 700:- plus i juli. Så nu ligger svs-rullen på 1100. Jag ska oavsett fortsätta spela sommarborden i augusti också. Men tror du alltså att min "rulle" kan klara av 0,5/1 också?

Med 200bb vill jag ha typ åtminstone 4000 på kontot eller är det overkill?

 

Kan det vara ett alternativ att bara gå in med 100bb på bordet eller är det att lura sig själv?

 

Efter ett antal prov av siter så tycker jag att SvS är nöten och det är nog där jag tänker fortsätta min nätpoker-karriär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så pass lite alltså?!

 

I vintras satte jag in 400 spänn, men istället för att lira SnG som jag tidigare tjänat ett par hundra på så valde jag 0,5/1 CG på SvS. Första dagen ner 0,5 inköp och nästa dag upp 1,5 inköp. Sedan kom det ett par swings neråt och när jag hade halverat mina 400 spänn så började jag (av någon outgrundlig anledning att spela DoN) och efter många såna och en rejälv bergochdalbana så var jag typ tillbaka där jag startade med 400. Då (slutet av juni) satsade jag på sommarborden och där gick det kanon. Nästan 700:- plus i juli. Så nu ligger svs-rullen på 1100. Jag ska oavsett fortsätta spela sommarborden i augusti också. Men tror du alltså att min "rulle" kan klara av 0,5/1 också?

Med 200bb vill jag ha typ åtminstone 4000 på kontot eller är det overkill?

 

Kan det vara ett alternativ att bara gå in med 100bb på bordet eller är det att lura sig själv?

 

Efter ett antal prov av siter så tycker jag att SvS är nöten och det är nog där jag tänker fortsätta min nätpoker-karriär.

 

 

Det jag skrev var utifrån min egen spelstil och det är enbart min personliga åsikt. Vissa behöver ännu mindre för att klara sig och vissa mer. Vet ju inte hur du spelar så jag kan inte svara på det.

 

Jag brukar ha som tumregel för mig själv att alltid ha 6-7 inköp på nivån jag spelar. Jag vet att många tycker det är fel osv osv men jag svarar ärligt och det har räckt för mig. Sen gäller det att veta när de är dags att sluta pga tilt, undvika skott osv vilket jag anser mig själv vara väldigt duktig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att detta är rätt forumdel och att det inte finns någon liknande tråd. Detta är dock mitt personliga fall, vet inte om många andra sitter i samma sits.

 

Mitt pokerintresse växte fram under skoltiden där vi satt och spelade texas varje rast. Jag var en vinnande spelare, tog hem 6 raka turneringar. Motståndet var som ni säkert förstår inte särskilt bra.

 

Idag, ett antal år senare är jag fortfarande en vinnande pokerspelare live. De jag möter har liknande erfarenheter inom spelet och är enligt mig helt okej pokerspelare. Jag är den spelare som oftast tar hem turneringarna vi spelar.

 

Detta live-spelade tog mig till svenskaspel och online-pokern. Väl där gick speladet rätt dåligt. Jag förlorade inga stora summor kanske, men det svider ändå för en student som jag är. Låg på 2000kr minus och var uppe på 1000 plus för någon månad sen. Ska tilläggas att jag spelat på SS i kanske 5 månader. Nu ligger jag på minus 1800kr.

 

Ska jag beskriva mig själv som pokerspelare är jag en aggresiv spelare som älskar att älska att bluffa(är italienare..). Behöver verkligen arbeta med mitt tålamod i vanliga livet och vid pokerbordet.

 

Mina insättningar brukar ligga på ungefär 200kr och sen går jag in med allt vid ett britta turbo-bord med NL1-2kr. Jag vet att man inte ska spela för allt man har på kontot. Ibland vinner jag, ibland förlorar jag. Men nu vill jag bli mer seriös. Jag vet att jag spelar bristfälligt online. Bör jag sätta in 2000kr på kontot och sen leka lite med den på 0.50-1 borden? Ska jag lägga av helt? Finns det folk som gjort liknande saker och som skärper till sig och blir vinnande? Behöver alla möjliga tips.

 

Nästan alla som spelar poker känner säkert att de har en viss talang. Jag är väl säkert bara lika kass som alla andra på min nivå(eller ännu sämre då jag i nuläget går minus). Har dock en känsla av att poker är min grej. Live vinner jag ofta, kan ha att göra med att färre händer spelas och jag har hög koncentration hela tiden då det innebär en hel del prestige att gå vinnande i turneringen. Jag är en bra matematiker och har alltid varit en hejare på huvudräkning och att kunna läsa personer. Tror ni det kan vända om jag bara rycker upp mig och börjar tänka över mitt tålamod?

 

Här är lite statistik. Säkert skrattretande!? Har inte så bra koll på hur det ska se ut. Den är från 17 jun till idag.

 

Spelade händer: 2942

Vunna händer: 639 av 2942

Sedda floppar: 1408 av 2942

Vunna utan visning: 484 av 639

Vunna om sedd flopp: 502 av 1466

Vunna efter visning: 155 av 389

 

Ditt agerande:

Läggning 31%

Pass 22%

Syn 22%

Satsning 14%

Höjning 8%

Återhöjning 0%

 

Lagda händer:

Före flopp: 45%

På flopp: 12%

På turn: 6%

På river: 3%

Ingen läggning: 32%

 

Ni tycker säkert att jag låter självgod när jag tycker mig ha talang för spelet utan att gå plus. Ni har ju rätt och jag behöver er hjälp!

 

Tack på förhand/ Suspect

 

Alla kan inte heta Dario Minieri, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga på direkten att du gör helt helt helt fel.

 

Tog mig och många jag känner väldigt lång tid och sura kronor att inse det.

Pokern bygger enormt mycket på varians och tillfälligheter och det kommer komma dagar där ..............................

 

 

Där har du svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga på direkten att du gör helt helt helt fel.

 

Tog mig och många jag känner väldigt lång tid och sura kronor att inse det.

Pokern bygger enormt mycket på varians och tillfälligheter och det kommer komma dagar där allting går käpp rätt åt helvete, andra med ros och fröjd.

 

Det spelar inte roll hur duktig du ( eller någon annan för den delen )

 

 

jag fattar ingenting (lol)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag skrev var utifrån min egen spelstil och det är enbart min personliga åsikt. Vissa behöver ännu mindre för att klara sig och vissa mer. Vet ju inte hur du spelar så jag kan inte svara på det.

 

Jag brukar ha som tumregel för mig själv att alltid ha 6-7 inköp på nivån jag spelar. Jag vet att många tycker det är fel osv osv men jag svarar ärligt och det har räckt för mig. Sen gäller det att veta när de är dags att sluta pga tilt, undvika skott osv vilket jag anser mig själv vara väldigt duktig på.

 

 

Ja jag klarade mig fint med så lite när jag började på både SvS sommarbord och hos Unibet... Lär oavsett bli försök att klättra med 10 fulla inköp framöver då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag klarade mig fint med så lite när jag började på både SvS sommarbord och hos Unibet... Lär oavsett bli försök att klättra med 10 fulla inköp framöver då.

 

Skulle rekommendera 100 fulla inköp, faktiskt. 10 inköp swingar man ju lätt på en session.

 

Edit: När du går upp till lite högre nivåer alltså, 30-50 räcker nog på de lägsta nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TS: Av statsen att döma lyser ditt italienska påbrå igenom. Du verkar helt enkelt spela förjävligt. Lär dig spelet, sätt in lite pengar och börja på de lägsta borden. Blir nästan lite mörkrädd när du säger att du tror dig ha talang för spelet, statsen säger precis tvärtemot. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: När du går upp till lite högre nivåer alltså, 30-50 räcker nog på de lägsta nivåerna.

 

Om du ska lira med fullt inköp på SvS 0,5/1 så bör du ha minimum 25 inköp om du är så försiktig som dina statt säger. På högra nivåer se momwmows råd.

Spelar du med mindre, sätt en stoplose på max 2 inköp och håll dig till den stenhårt.

 

Att tappa 5-10 inköp på en dag är inga problem när man är i en downswing, även om man spelar rätt/bra. Tänk på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du kommer märka att desto lägre du spelar desto nyfiknare och sämre är spelarna vilken resulterar i rätt stora swings.

 

 

...

 

Så, 0.5/1 kronor skulle jag PERSONLIGEN sätta in 1600

1/2 2500-3000 kronor

2.5/5 8-9000 kronor.

 

Förstår inte alls vad du pratar om i den här tråden. Först säger du att swingsen är stora och sen att man ska spela med 12,5 inköp?

 

Får jag fråga hur högt du har kommit med din brm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, 0.5/1 kronor skulle jag PERSONLIGEN sätta in 1600

1/2 2500-3000 kronor

2.5/5 8-9000 kronor.

 

Bara för att man behöver det antalet inköp totalt avsatt så behöver man ju inte sitta med allt på sajten. Ska man köra med stop/loss på två inköp som en del föreslår så är det overkill å det grövsta att sätta in 25 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man köra med stop/loss på två inköp som en del föreslår så är det overkill å det grövsta att sätta in 25 inköp.

 

Om du ska lira med fullt inköp på SvS 0,5/1 så bör du ha minimum 25 inköp om du är så försiktig som dina statt säger. På högra nivåer se momwmows råd.

 

Spelar du med mindre, sätt en stoplose på max 2 inköp och håll dig till den stenhårt.

.

 

Läs om, läs rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså....vad menas egentligen med "ingen läggning" i statsen från svs klienten??

 

Testade igår att nollställa mina stats där då jag inte tyckte att siffrorna gick i hop sinsemellan och inte heller med mitt spel. Jag lirade sen 100 händer och noterade sedda floppar och läggningar.

 

När jag nått 100 händer sade klienten att jag lirat 114 st.

Jag anteckande 32 sedda floppar av 100 händer, klienten sade 43 floppar. Till showdown gick enligt mina anteckningar 8 händer.

 

och på "ingen läggning" har jag 42%(!) enligt klient statsen....... samt läggning preflopp 51%

 

något känns fel eller vad?

 

Edit:ursäkta för lite offtopic men mycket av det ni skriver handlar om killens stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...