megaspappa Postad 31 Juli , 2009 Rapport Postad 31 Juli , 2009 2009-05-26, 14:07 #1 Ferna Reg.datum: Jan 2008 Ort: Någonstans Inlägg: 368 Grindar på svs 0,5/1:- Hej! Har grindat på svs 0,5/1 nl i några dagar nu, enbart spelat topptio starthänder och spelat dem väldigt aggresivt, men variansen är ju så jävla hög det är så jävla jobbigt, så fort man börjat gått lite pluss några hundra så får man några bad beats KK vs AA och förlorar eller blir utdragen på rivern några gånger så är man + - 0 igen. Hur gör ni som grindar så här lågt för att plussa? jag har nu lirat ca 6-7000 händer sedan jag började och har varken gått minus eller plus, hur fan ska jag göra? Ge mig alla tips ni kan! /en frusterad spelare Ferna Reg.datum: Jan 2008 Ort: Någonstans Inlägg: 368 Vad har hänt med mig? jag kommer knulla er alla i framtiden! Senast redigerad av Ferna, 2008-03-07 03:11. Ferna Reg.datum: jan 2008 Ort: Någonstans Inlägg: 368 Vill leva på pokern, behöver seriös hjälp! Hej! Jag kan börja med att berätta att jag är 18 år och bor hemma, har hoppat av studierna pga att jag var så jävla skoltrött och orkade helt enkelt inte mer. Jag har för tillfället inget jobb heller, vet inte ifall jag vill ha något heller, och JA jag är en riktig slacker. Du har ju redan spelat 0.5/1? Du kanske borde gått klart skolan iaf... inget illa menat, men med tanke på alla trådar du skapar verkar du vara lite bakom flötet.. Citera
OsantVassSpelare Postad 31 Juli , 2009 Rapport Postad 31 Juli , 2009 Alltså, man ska inte vara för snabbt att döma någon pga någons stats, man kan ju faktiskt spela sick bra även med oortodoxa stats så länge man gör det bra och "kan" poker bra. Har du bra bb/100 under hyfsad period/sample så är ju chansen stor att du gör något rätt. Om vi nu ska gå in specifikt på 12/4 stats så kan jag dock hålla med många i tråden om att de siffrorna inte kommer klara sig speciellt bra ens på low stakes (om vi utgår från at 0,25/0,5kr är jättemikro stakes) eller ens på andra nätverk än SvS. Men, jag är säker på att om du går upp till en ny nivå så kommer du att anpassa ditt spel efter motståndet och börja spela nya stats, så tror inte du behöver vara orolig. Lycka till med liret. Citera
moneypro_ Postad 31 Juli , 2009 Rapport Postad 31 Juli , 2009 Men jag är ju tydligen plussande? Enligt min graf iaf Jag har ägnat lite tid åt att söka på google efter stats i HM men jag blir inte så mycket klokare av det jag hittar.. bara för att du + ar bra behöver inte betydat att du inte kan gör något bättre sökte du på 12/4 på google Citera
Ferna Postad 31 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2009 bara för att du + ar bra behöver inte betydat att du inte kan gör något bättre sökte du på 12/4 på google Haha nej så dum är jag inte som megapappas vill få mig att verka Citera
Ferna Postad 31 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2009 2009-05-26, 14:07 #1Ferna TEXT Det där var grymt längesen jag skrev, och under den tiden som har gått har jag utvecklas enormt som spelare, så svaren jag får nu och fick då har en helt annan betydelse för mig än vad dom hade då.. Och jag startar grymt mycket trådar (I know) men det är för att jag VILL lära mig mycket och jag är just nu i en grymt bra lärningsfas har jag märkt Så jag ber om ursäkt om du ser mig som en gröngöling! Citera
mattiaz Postad 31 Juli , 2009 Rapport Postad 31 Juli , 2009 som det stog på förra sidan citerat från gammalt inlägg " vill kunna leva på pokern" tycker att du ska lära dig omaha istället, finns en framtid för det, vilket det inte för holdem. men det har ju tagits upp tidigare, tror ändå att det är värt att nämna igen. Citera
Seriks Postad 31 Juli , 2009 Rapport Postad 31 Juli , 2009 som det stog på förra sidan citerat från gammalt inlägg " vill kunna leva på pokern" tycker att du ska lära dig omaha istället, finns en framtid för det, vilket det inte för holdem. men det har ju tagits upp tidigare, tror ändå att det är värt att nämna igen. +1 Tråk-texas suger. Omaha som gäller nu. Citera
Anderssson Postad 31 Juli , 2009 Rapport Postad 31 Juli , 2009 +1 Tråk-texas suger. Omaha som gäller nu. Intressant om det är sant. Vad är den stora skillnaden på Omaha förutom att man har 4 hålkort och man måste använda 2:roll: snabbkurs tack, ska prova lite försiktigt ikväll. /Sååå trött på Texasholdem //Ferm. Prova 1 eller 2 bord på högre nivå, behöver inte gå upp i nivå på alla borden. Citera
Ferna Postad 31 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2009 som det stog på förra sidan citerat från gammalt inlägg " vill kunna leva på pokern" tycker att du ska lära dig omaha istället, finns en framtid för det, vilket det inte för holdem. men det har ju tagits upp tidigare, tror ändå att det är värt att nämna igen. Länka en tråd som rör ämnet. Citera
Seriks Postad 31 Juli , 2009 Rapport Postad 31 Juli , 2009 Intressant om det är sant. Vad är den stora skillnaden på Omaha förutom att man har 4 hålkort och man måste använda 2:roll: snabbkurs tack, ska prova lite försiktigt ikväll. /Sååå trött på Texasholdem //Ferm. Prova 1 eller 2 bord på högre nivå, behöver inte gå upp i nivå på alla borden. mer action och spelarna är sämre. Citera
Recommended Posts