Gå till innehåll

PLO - Vilken draghand föredrar du?


ades_va

Recommended Posts

Jag satt nyss och funderade på vilket läge jag helst skulle vilja hamna i, OEstr8flush-draw( t ex 6789 ), eller att hålla i OESD och nötfärgsdraget.

Ska lägga upp två exempel för att göra mig mer tydlig, alla kort som inte specifieras kan klassas som rags, rags som inte kan hjälpa fi.

 

I första exemplet håller du i [ 6:club: 8:club: rag rag ] på en [ 5:club: 7:club: rag ] flopp,

 

och i det andra exemplet håller du i [ 6:club: 8:club: A:club: rag ] på exakt samma flopp.

 

 

 

Hur djupa fickor vill du ha för att hellre hålla i hand nr. ett än hand nr. två när du får motstånd och har placerat fi på färgdrag?

 

(Inte bara RP, dessutom flytt! - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hellre öppet stegdrag + nötfärgsdrag.

 

Med små fickor, självklart, men nu var inte det heller frågan.

Frågan var hur djupa fickor man måste ha för att str8flush-draget ska vara lönsamt. (Vi antar att han isf sitter på nötfärgsdrag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Jag satt nyss och funderade på vilket läge jag helst skulle vilja hamna i, OEstr8flush-draw( t ex 6789 ), eller att hålla i OESD och nötfärgsdraget.

Ska lägga upp två exempel för att göra mig mer tydlig, alla kort som inte specifieras kan klassas som rags, rags som inte kan hjälpa fi.

 

I första exemplet håller du i [ 6:club: 8:club: rag rag ] på en [ 5:club: 7:club: rag ] flopp,

 

och i det andra exemplet håller du i [ 6:club: 8:club: A:club: rag ] på exakt samma flopp.

 

 

 

Hur djupa fickor vill du ha för att hellre hålla i hand nr. ett än hand nr. två när du får motstånd och har placerat fi på färgdrag?

 

(Inte bara RP, dessutom flytt! - Kubo)

 

Förstår inte exakt vad du menar, men om jag tar detta exemplet som du kanske menade, vi säger flop i 5-7 klöver.. skulle ni vela ha t.ex Ax klöver och sedan ett pocket pair eller 68 klöver och A klöver för garanterad nötfärg?

 

Och i Omaha High low, om jag tänker efter så är bästa handen..l HMM, AA23 eller liknanade (doublesuited såklart)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...