Gå till innehåll

FUNKY_FISH; ska göra kaos av han, KAOS!


FUNKYF1SH

Recommended Posts

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej, men väl back. Lyckades hitta backet på alldeles för mycket. Backade $33, så sinnesjuka setups. Folk talar om varians, jag pratar om otur. Gud vill mig inte väl, nu ska jag ta och bedja till pokerguden. Nej, skit i gudarna. Nu ska jag stryka kavajjäveln, om man nu kan göra det. Och så skjortan, sen ska flugan på och all sprit som finns halsas. Jag hade tänkt mig ta det lugnt med drickandet idag, men nej nu ska jag vara så jävla full att jag spyr ner någons brud bröst ikväll. Jag ska sikta min spya på något groggluder, sen kommer jag bli utkastad och då ska jag spy vakten i ansiktet han med. Goa planer...

 

Ska dränka mina fucking sorger i alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drunknade du i din egen spya?

 

Spydde inte ens, mådde bara jävligt illa så jag gick och tog gratis mat hos kompisen som jobbade på BurgerKing, sen tog jag min BurgerKingpåse innehållande fyra hamburgare och pommes till McDonalds där jag tryckte upp påsen i alla McDonaldsstädares ansikten. Det tyckte inte de var skoj, men jag tyckte det. Sen så tog vi en taxi hem. Lätt och behändigt. Men jag är lite sur på mig själv att jag inte drack mer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas på vändningen nu: Vann just AK vs A6 AI preflop trots att det kom en 6:a på flop.

 

Jag tror att jag kan vända den här downsvingen nu.

 

Det fortsätter, vann just 77 mot A5 AI på 356 rainbow bräda. Sinnessjukt.

 

Tveksamt om det har vänt, lyckades hamna AI i första handen efter att ha höjt 13BB preflop. Flop kommer 7TJ rainbow. Ställ, ställ, ställ. 3-way AI, de sitter med 88 och T2. Turn: x, River:9. Roligt.

 

Alla AI preflop när vi båda har par och jag har högre träffar han set på. Egentligen ska han ha 20% vinstchans. Just nu ligger den på runt 65%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2qtbuiq.jpg

 

 

Ja, ni ser hur det ser ut. Vid runt 770 spelade började det bli motriggat. Nu på senaste är jag upp något åtminstonde (det vill säga idag på eftermiddagen när jag storgrindade). Ska nog ta och bedja lite till pokerguden så jag kan fortsätta ha lika mycket tur som otur, för i så fall vet jag att jag plussar.

 

Ska spela mycket ikväll, och som det känns just nu finns det en möjlighet att jag klarar av bonusen redan ikväll, och det kommer kännas väldigt bra, eftersom jag inte räknade med detta.

 

För att analysera grafen mer, så kan vi konstatera att det tog drygt 300 spelade SNGs innan mitt spel anpassades till OnGame, dess spelare och blindsstruktur. Nu känns det som om jag definitivt har edge, och om jag bara spelar någorlunda stabilt och inte facear allt för mycket motrigg så ska det nog gå vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2dca3k5.jpg

 

Nu postar vi den ännu en gång, några timmar senare. Jag blev lite sur på allt badbeatande, så jag sjöng med raltig stämma i duschen medan det varma vattnet brände axlarna. Stod säkert där 20 minuter och sjöng falskt.

 

Sen stekte jag köttfärs, och gjorde i ordning lite tacos. Lite sisådär halvdeppigt att äta det ensamt, men hur som det verkade vara bra för pokern. Sprang relativt bra nu det sista som ni kan se på grafen.

 

Nu blir det lite mer mat (måste jobba på the fact att jag är underviktig...), och sen ytterligare mer poker.

 

$284 ligger rullen på just nu, och målet är att ta den till $300 innan det är dags för sömn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missclick fold mot 4-bet med AA preflop.

 

Roligt.

 

Gotta love it.

 

Gotta love it even more...

Ställer A8 från button, BB som är halvshort synar med A4. Flop xx4.

Nästa hand har jag AK. Ställer, syn av AJ och KJ. Gött tänker jag som dominerar de båda. Flopp är blank, Turn: J, River: J...

 

Jag som trodde det hade vänt: AK mot Q9 all-in.

 

Brädan blir Kx9x9....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte mycket mer spel igår, och jag nådde inte 300 utan slutade på $275. Istället slängde jag mig i sängen och glodde på någon chingchongGANGSTAmuttapukka kinesgangsterfilm. Sen somnade jag sött.

 

Blev lite mer spel idag, och efter att ha åkt lite jojo över dagen slutade det med en rush.

Äntligen nyckades rullen komma över $300, och det med relativt mycket. $332.17 ligger den på, vilket innebär ett dagsplus på $57 och det måste man vara nöjd med.

 

Nu ska jag på min kusins släktkalas. Hon fyller 11.

 

Pusshaj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddagens, blev ytterligare lite lir på kvällen nu. Spelade skapligt och kunde säkerligen spelat mycket bättre om jag vore lite mer fokuserad, men för att vara ärlig får jag motbevisa en klassisk svensk klyscha genom att säga kvantitet över kvalité, eftersom man slår nivån i längden även vid dåligt spel, dessutom clearas bonusen.

 

En bonus som förövrigt bör vara inspelad i detta läge, men jag är inte säker eftersom uppdateringen av HPs Player Points verkar strula. Typiskt. $150 blir tillskottet i rullen efter att de pengarna flyter in.

 

Annars var det en ganska jämn session där där jag spelade +/- 0 i princip hela sessionen. Några typiska bad beat, men även några utdragningar från min sida, så ska inte klaga.

+$7.50 blev det så därför ligger rullen på $339.67.

 

Imorgon är min första skoldag. Jag ska börja tvåan i gymnasiet. Fjärde klassen på fyra år. Jao, ska bli roligt att träffa nya människor. Trots att hälften av alla på pokerforum bor hemma hos mamma, eller precis flyttat ut, lär jag sänka medelåldern ganska rejält! Jaja, jag är faktiskt myndig sådeså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glglgl

 

Ty som fasen.

 

Medans jag var i avslutningsfrasen av att klara av bonusen sprang jag jävligt bra och spelade som en gud (Inte ens Ramzi var i närheten av mitt spel. Till och med Negreanu skulle kyssa mina fötter för att jag skulle lära honom hur man spelar. Ja, ni förstår. Jag var grym).

 

Jag sprang bättre än Usain Bolt likaså. Då förstår ni, det var en bra kombination. Trots att passet var relativt kort, lyckades jag klara av bonusen och plussa hela $63. Dessutom klarade jag bonusen vilket gav 150 fräscha dollar.

 

Måste säga att min session på OnGame var väldigt lyckad och nu fortsätter jag genom att köpa 8x bonusar för de player points jag har, när jag sedan gjort slut på alla player points byter jag skin.

 

 

Rulle:$552.17.

På dryga 3 veckor har den 10-dubblats vilket får anses grymt bra, åtminstonde av en fisk.

 

ps. jag är söt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Blir inte mycket skrivande här, och inte mycket poker överhuvudtaget. Nu har skolan och livet börjat igen. Lyckades dock dra rullen över $700 för första gången idag.

 

Går relativt bra, och börjar undra om jag inte ska gå upp i nivå snart till $10+1. Vad som är jobbigt är dock att jag vill utvärdera min ROI och för det lär jag behöva ett större sample (för vem vet, jag kanske bara är extremt run-good just nu, även om det inte känns som det). 11% ROI ligger jag på över drygt 500 spelade $5.50 DoNs. Tycker jag är riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte spelat sen senast, men måste skriva av mig. Spelat så korkat. Efter att ha pushat med KK i BB efter att ha SB raisat mig på bubblan, så åkte jag ut mot runner runner flush mot AQ på ena bordet. Idiotiskt eftersom det fanns två stackar med 700 och jag hade 1600.

 

Två sekunder senare pushar jag AQo på ett annat bord. Får synen av A2 i spader.

 

Brädan kommer Q82, bara spader. Nu kastar jag mitt headset i golvet, för att sedan få se turn och river visa varsin dam.

 

Två sekunder senare åker jag på ett tredje bord efter att ha pushat med TT och fått syn av A8 som drar in stegen...

 

Spelar sjukt uselt och har inte turen med mig, så hittils idag är jag back $30. Lär bli mer.

 

HUR FAN KAN TREDJESTACKEN CALLA EN ALL-IN MED 78, NÄR JAG ÄR CHIPPIE OCH PUSHAR MED AQ? SJUUKT.

Cashade i och för sig i den, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Bytte till en annan site på OnGame efter att ha sprungit runt 12% ROI på $5 ett bra tag. Vid sidbytet försökte jag spela så mycket som möljigt och många bord. Detta gjorde att jag inte spelade något vidare och det var absolut inte ett sätt att optimisera $/h inte.

 

Istället gick jag upp på en nivå till $10+1 DoNs. Jag springer relativt bra (fast knappast så bra som Blom90, Martonas, etc), men är även mer än nöjd med mitt spel. Efter 150 spelade SNGer på $11 nivån är mitt ROI 14,7% på den nivån och min graf ser ut på följande sätt:

 

2a6meyg.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Drar tillbaka till Australien i December och behöver dryga ut resekassan något, och jag behöver något tidsfördriv.

Såg att den officiella DoN-tråden på PS inte uppdateras på över ett år. Finns DoNs kvar överhuvudtaget? Och var finns mest värde? Tänkte börja slaska på $1-$2-nivån ett tag. Annars får jag väl ta mig i kragen och spela normal skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+8 EUR hittils idag. Ligger på 65 EUR. Går åtminstone åt rätt håll. Lär ju inte bli miljonär. Orkar inte skriva av mig. Höll på att pissa på mig innan på grund av all energidryck jag drack idag.

 

Blev leggad när jag köpte energidrickorna. FML. Tänkte skrika åt kassörskan, men hon verkade redan ha sämre självförtroende än LurifaxFlux, så jag hoppade det. Lite medmänsklig borde man vara.

 

Pst, funderar på kamera.

http://www.pixmania.se/se/se/4866740/art/pentax/optio-h90-gra-orange-fodr.html något att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare 9EUR plus, 74 EUR ligger rullen på.

Går rätt fint, ligger på runt 40% ROI och jag tycker inte jag springer särskilt bra. Fast å andra sidan är det på 1EUR-nivån, och kan väl tänka mig att det bara är idioter där.

Well, well. Nu ska jag glo lite fotboll, läsa något skönlitterärt för att senare ikväll troligtvis spela lite till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...