Gå till innehåll

$200 HU sng - linecheck


Recommended Posts

Turbo på ipoker, 3 min nivåer. En reg som normalt inte spelar mig reggar, skulle tippa på tristess då vi båda väntat länge utan action.

 

Vi har spelat ett fåtal gånger för ett par dagar sedan. Om jag minns rätt är han en av de bättre regsen och ganska solid. Blev kanske 3-3 i matcher när vi spelade. Tror han respekterar mig en del åtminstone då han inte brukar regga mot dig. Vi båda spelar solid HUpoker, han spelar tight-abc och jag lite mer åt lag-spew hållet, men inte överdrivet lag.

 

Har ingen hh, så jag skriver ut action.

Första handen i turneringen (10/20 med 1500 effektiva stackar):

 

Hero höjer till 60 med QsTs, Fi synar 60.

Flopp Qh6d4c

Fi checkar, Hero missclickar check.

Turn 9c

Fi bet 100, Hero raise 280, Fi syn 280.

River 4d

Fi check, Hero bet 130, Fi raise 570, Hero call.

 

Flame on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättesyn tycker jag. Finns för många bra damer som han värdebettar + bluffar. Med tanke på din check (som blev skitbra nu imo) kanske han värdebettar typ AT också? Sen finns det väl bara 2-3st fyror han har i sin range (34s,45s,A4s) och självklart QQ+.

 

Men nej, jag synar. Dock inte så jättemycket erfarenhet av sng hu, kanske ett hundratal spelade och då på 10-100$ nivåer.

 

Pushar aldrig river, wp imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men liksom, vilken range sätter han mig på? Aldrig att han slår om och gör AT till en bluff där.

 

Tror han släpper de flesta 4or på turn. Tvåpar/set på turn tror jag han slår om för det mesta för att få bort mina kombodrag.

 

Alla dragkombos missar river. Han kan ha typ QJ+ eller missat drag IMO. Har ingen koll på hur bra han balanserar sina betsizes. Men balanserar han ej känns det som att han höjer mer när han crbluffar och att det där är en typisk crvaluebet.

 

440 för att vinna 1380 känns som en gråtsyn även om han oftast har QJ+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar turn.

 

Som spelat syna river.

 

Finns det ingen poäng att höja iom att det ligger massvis av drag ute?

Om vi synar turn och river kommer K/8/7/2/klöver och Fi donkar pott. Viker vi då?

 

Som spelat på turn. Vad är din betsize på river?

 

Att det är just första handen, nämnd tristess, svaghetsbet + missat drag är alla faktorer som talar för en bluff. Jag hade synat i en situation som denna.

 

Fi är för erfaren och disciplinerad/stabil för att påverkas nämnvärt av att han väntat länge på game. Tycker dessutom många bra spelare spelar tightare de första händerna för att folk är mer synbenägna då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...