Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

13 spelare kvar i en 3k turre. Endast 10 platser får betalt. Ligger 2a med 11K i marker och blinds 150-300 ante 25. Höjer till 800 från UTG Chip 4an i mitt position ställer för 7500. Sätter han på J-J/Q-Q, Kan ju även sitta med högr samt lägre par eller en A-Q, men sett till hans range så känns det som en flipp. Tycker ni det är värt att flippa så nära bubblan? Min position om jag foldar är ju fortfarande mycket god....

Postad

Du blockar ju 50% i KK och AA med AK så det är liten/mindre chans att du är uppe mot dem, t o m mot KK har du inte jättedålig equity.

Jättelätt syn, ligger ju dina 800+blinds+ante dött i potten, så du får fina odds för splitt. Jag tror också du överskattar din read också, du behöver rätt mycket historia för att kunna sätta en Fi på JJ+ range så sent i en turnerning.

Postad
Du blockar ju 50% i KK och AA med AK så det är liten/mindre chans att du är uppe mot dem, t o m mot KK har du inte jättedålig equity.

Jättelätt syn, ligger ju dina 800+blinds+ante dött i potten, så du får fina odds för splitt. Jag tror också du överskattar din read också, du behöver rätt mycket historia för att kunna sätta en Fi på JJ+ range så sent i en turnerning.

Anledningen till att jag tror hans range är ganska tigth här är för att han har en ganska bra stack, vi är nära bubblan och det finns några shortisar. Inte sett honom pusha sen jag kom till bordet, tror inte han ställer med crap här, utan snarare premium. Sett till hans range tror jag som sagt det är en flipp.

Att jag lägger AK i detta skede av en turnering lär aldrig ha hännt förut, men jag vet inte om jag ser värdet i syn här. Visst har jag antagligen marginella pottodds mot hans range, men turneringspoker är ju inte enbart pottodds. Foldar jag här, så ligger jag fortfarande 2a och uppskattar min chans att plocka hem turneringen som helt okey. Flippar jag så blir jag antingen CL eller åker ner till botten och har ganska stor bubbel chans. Visst går man för vinst, men vet inte om mitt vinstvärde ökar så pass mycket av att vinna denna potten, att det är värt att sätta segerchansen/finalbordet på en flipp här.

Edit: Jag tog folden. Men spelade ändå upp mig till CL när finalbordet startade. Dålig timeing det sista, så blev bara en 3e plats. Med facit i hand, så kanske jag skulle behövt gambla med A-K för att plocka hem det, men å andra sidan är det ingen garanti att jag skulle vunnit ändå, likväll som jag lika gärna kunde bubblat. Men ni verkar helt överens om att markerna skulle in där med A-K. Så ska ha detta i åtanke...

Postad

Jag är ingen jättehet turneringsspelare, men jag tror ändå du överskattar hans range. Han har ju perfekt stack för att repusha dig, att ni är nära bubblan och att det finns shortisar ser jag nästan bara som större anledning att repusha oftare. JJ+ och AK range är ca 2% av starthänderna, om vi räknar handkombinationer blir det ännu lägre eftersom vi blockar hälften av AA- och KK-handkombinationerna.