OJP Postad 17 Juli , 2009 Rapport Postad 17 Juli , 2009 Tänkte först posta denna i nybörjardelen, men jag har trots allt härjat några år och emellanåt klonkat någon turnering. När det gäller CG så har jag ett hyfsat facit IRL, men på nätet har det varit en ren berg-och-dal-bana, mestadels <= NL50. Frågeställning A: Man sitter på någon blind eller har raisat knappen eller cut-off med suited eller non-suited connector. Man har 1-2 motståndare i ett SH CG. Jag har provat att spela fast, middle-slow, all-in på turn och andra kreativa eller desperata linjer men utan att vara 100% känns det som jag lyckas bli utdragen rätt ofta. Finns det någon bra generell rekommendation för hur man spelar en floppad steg (vi utgår från nut-str8 för att förenkla antalet alternativ)? Frågeställning B: Kan det vara så, att nybörjare felaktigt tror att det är 25% chans att de fyller en färg på river, som gör att så många synar all in på turn med färgdrag och något enstaka överkort? Iofs inget jag klagar på med tanke på att de oftast (såvida de inte är shorties) inte har odds att stacka av med, men ändå något som man kan observera ofta på lägre nivåer. EDIT: Jag har tagit bort en dum fråga som i och för sig var insvept i lite sarcasm och doppad i viss frustration, men inte tillräckligt tydligt. Hoppas det bidrar till att färre medlemmar skippar denna tråd och istället delar med sig av sina strategier för liknande situationer. Citera
CarlDenStore Postad 17 Juli , 2009 Rapport Postad 17 Juli , 2009 Att du ställer en fråga som "Kan det vara Ev- att floppa en stege?" gör att jag skippar den här tråden helt. Citera
Lisa87 Postad 17 Juli , 2009 Rapport Postad 17 Juli , 2009 Att du ställer en fråga som "Kan det vara Ev- att floppa en stege?" gör att jag skippar den här tråden helt. haha, måste hålla med Citera
byling Postad 17 Juli , 2009 Rapport Postad 17 Juli , 2009 Att du ställer en fråga som "Kan det vara Ev- att floppa en stege?" gör att jag skippar den här tråden helt. NU gjorde du ju iofs inte det.... Citera
CarlDenStore Postad 17 Juli , 2009 Rapport Postad 17 Juli , 2009 NU gjorde du ju iofs inte det.... Ville bara göra andra läsare en tjänst innan de läser hela topicen och istället ser min kommentar först. Citera
Recommended Posts