Gå till innehåll

Hjälp, jag har floppat en stege!


OJP

Recommended Posts

Tänkte först posta denna i nybörjardelen, men jag har trots allt härjat några år och emellanåt klonkat någon turnering. När det gäller CG så har jag ett hyfsat facit IRL, men på nätet har det varit en ren berg-och-dal-bana, mestadels <= NL50.

 

Frågeställning A: Man sitter på någon blind eller har raisat knappen eller cut-off med suited eller non-suited connector. Man har 1-2 motståndare i ett SH CG. Jag har provat att spela fast, middle-slow, all-in på turn och andra kreativa eller desperata linjer men utan att vara 100% känns det som jag lyckas bli utdragen rätt ofta. Finns det någon bra generell rekommendation för hur man spelar en floppad steg (vi utgår från nut-str8 för att förenkla antalet alternativ)?

 

Frågeställning B: Kan det vara så, att nybörjare felaktigt tror att det är 25% chans att de fyller en färg på river, som gör att så många synar all in på turn med färgdrag och något enstaka överkort? Iofs inget jag klagar på med tanke på att de oftast (såvida de inte är shorties) inte har odds att stacka av med, men ändå något som man kan observera ofta på lägre nivåer.

 

EDIT: Jag har tagit bort en dum fråga som i och för sig var insvept i lite sarcasm och doppad i viss frustration, men inte tillräckligt tydligt. Hoppas det bidrar till att färre medlemmar skippar denna tråd och istället delar med sig av sina strategier för liknande situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...