Gå till innehåll

zorba - arbetslös underklass


zorba

Recommended Posts

  • Svars 218
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tackar! Tänkte att det vore på sin plats nu när jacken har lagt ner sin db.

Hur som helst, nya tag imorrn!

 

Fy fan säger jag, här finns det potential till bästa dagboken på forumet!

Kommer såklart följas med lupp..

En lite rolig detalj är att jag också har jobbat in ett fint FM-beroende.. Sjukt roligt när man börjar grotta ner sig. :)

 

Kan väl också börja med att förvarna om att det kommer bli ett ganska ordentligt slag, förmodligen hos Jonas på Lördag.. Slask lär förekomma och ölflaken lär åka i mängder. Har du inget för dig så tycker jag du ska titta förbi och sen ta en liten bensträckare i Öregrund. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan säger jag, här finns det potential till bästa dagboken på forumet!

Kommer såklart följas med lupp..

En lite rolig detalj är att jag också har jobbat in ett fint FM-beroende.. Sjukt roligt när man börjar grotta ner sig. :)

 

Kan väl också börja med att förvarna om att det kommer bli ett ganska ordentligt slag, förmodligen hos Jonas på Lördag.. Slask lär förekomma och ölflaken lär åka i mängder. Har du inget för dig så tycker jag du ska titta förbi och sen ta en liten bensträckare i Öregrund. :P

 

Kan absolut hända att jag glider förbi, dock är ju mitt livespel ruttet. Vet inte om du märkte det men i söndags när vi lirade chipdumpade jag i turneringen för att kunna sätta mig med fisken på cash-bordet, där jag brände ett inköp på ca 10 händer för att sen gå hem och slagga. Lyckat!

 

GL! Vart spelar du?

 

Lirar på äckliga ongame som faktiskt gått och blivit ännu sämre sen uppdateringen. Skulle vilja träffa den ryss/balt/bulgar som knackat ihop skiten. Tanken är att jag ska flytta till FTP så fort HM är inspelat.

 

Förresten, DIF-gefle är som jag misstänkte på en måndag, men det hindrar nog inte mig då jag kan va ganska flexibel med jobbet. Så jag kommer nog upp om erbjudandet fortfarande står?

 

Och där tappade du all min respekt ;-) haha

 

Nejdå, GL!

 

Tack! Gnaget? Bajen?

 

 

Nyss hemkommen från kneget, nu blir det nog ett par händer innan middagen ska snickaras ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar tappa koncentrationen nu och lägger ner för dagen. Spelade hyffsat stabilt efter käket och jobbar hem lillbacket och lite till. Kände stundtals att jag faktiskt hade bra koll på vad jag gjorde, skönt. +$11.24 för dagen.

 

Ska kika igenom PT och se om jag kan hitta några problemhänder att slänga upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan absolut hända att jag glider förbi, dock är ju mitt livespel ruttet. Vet inte om du märkte det men i söndags när vi lirade chipdumpade jag i turneringen för att kunna sätta mig med fisken på cash-bordet, där jag brände ett inköp på ca 10 händer för att sen gå hem och slagga. Lyckat!

 

Hehe, tänkte inte på chipdumpen.. När du fokuserar skulle jag dock vilja säga att du är en av de iaf 5 jobbigaste att möta här i kommunen. Svårt att inte tilta i det sällskapet dock, var ju bara tröjvikar-jäveln som fattades..

 

Lyckades bita ihop och jobba upp 200 till 1800 innan Bua bustade och alla fick gå hem. :D

 

Också mkt sugen på DIF-GIF, vilket datum? Augusti väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, tänkte inte på chipdumpen.. När du fokuserar skulle jag dock vilja säga att du är en av de iaf 5 jobbigaste att möta här i kommunen. Svårt att inte tilta i det sällskapet dock, var ju bara tröjvikar-jäveln som fattades..

 

Lyckades bita ihop och jobba upp 200 till 1800 innan Bua bustade och alla fick gå hem. :D

 

Också mkt sugen på DIF-GIF, vilket datum? Augusti väl?

 

Ojdå, det berömmet tackar jag för! Och ja, tilten smyger sig på en rätt snabbt när man är tvungen att lyssna på dom mupparna. Det finns en jävla massa fullblodsmongon i den här stan alltså. Appropå det antar jag att du sett filmen på fyllona på ulrikeberg? Skulle slänga upp den här om jag visste hur, den ligger på youtube iaf.

 

Matchen är den 3:e. Va ju snack om att ta en fylla i samma veva, vettefan hur det blir, vad säger Joggy?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojdå, det berömmet tackar jag för! Och ja, tilten smyger sig på en rätt snabbt när man är tvungen att lyssna på dom mupparna. Det finns en jävla massa fullblodsmongon i den här stan alltså. Appropå det antar jag att du sett filmen på fyllona på ulrikeberg? Skulle slänga upp den här om jag visste hur, den ligger på youtube iaf.

 

Matchen är den 3:e. Va ju snack om att ta en fylla i samma veva, vettefan hur det blir, vad säger Joggy?

 

haha "Bergets finaste" är kvalitets snubbar! Har inte heller nån koll men nån vänlig själ kanske orkar lägga upp den.

 

Det blir garanterat krök om jag är hemma, har dock planer på att lämna landet runt den veckan! Får se hur det blir.

 

tjo

 

 

edit: Här är åtminstonde länken http://www.youtube.com/watch?v=IuX8KxosvSA Bra krök på berget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Behöver väl inte tillägga att dessa pojkar såklart är stammisar vid folkölshyllan på konsum?

 

Kan avslöja att efter folkölsinköpet fördriver grabbarna dagen genom att raida containers utanför mitt kneg. Stor humor att se dom försöka fiska ut grejer med nån gammal planka. Efter ett tag göms bärsen undan i nån buske och dom beger sig till vad jag misstänker är AA. Efter ett tag kommer dom tillbaka, knäcker en bira och sätter sig och bara glänser på en bänk resten av dagen. Standard.

 

Blir kanske lite spel idag, beror på hur kvällen utvecklar sig. Ska knega några timmar imorrn så det blir ingen krök. Eller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan avslöja att efter folkölsinköpet fördriver grabbarna dagen genom att raida containers utanför mitt kneg. Stor humor att se dom försöka fiska ut grejer med nån gammal planka. Efter ett tag göms bärsen undan i nån buske och dom beger sig till vad jag misstänker är AA. Efter ett tag kommer dom tillbaka, knäcker en bira och sätter sig och bara glänser på en bänk resten av dagen. Standard.

 

Blir kanske lite spel idag, beror på hur kvällen utvecklar sig. Ska knega några timmar imorrn så det blir ingen krök. Eller...

 

Jo även de där grabbarna som brukade ligga i konsum-containern och fiska efter veckogammalt kött.. Till slut kom nån kommun-nisse in och sa att vi va tvungna att sätta lås på skiten efter att en av snubbarna var på vippen att avlida i matförgiftning efter att ha ätit en genomrutten fransyska..

Stiligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya tag idag, ska ta ett pass på nån timme innan jag beger mig mot Stadion för att se DIF-ellos. Ska verkligen försöka slänga upp nån hand här för att kanske få lite feedback och diskussion.

 

Känns att problemet med mitt spel just nu är att jag går alldeles för mycket på känsla, något som brukar funka ganska bra live där man har ett fult face att stirra in i. Här funkar det delvis vid ganska enkla beslut, men så fort det börjar bli knivigt hamnar jag fel. Måste lära mig att analysera mer in-game. Nån bakfull jävel som sitter på ett bra råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett ganska kort pass, +$32.20. Kändes mycket stabilare hela vägen, kan dock bero på att det va ganska enkla beslut mestadels.

 

Borde blivit ett lite finare plus om jag inte hade spelat den här handen så horribelt dåligt. Kan väl inte finnas en enda hand som synar omslaget på flop som jag slår så det borde väl va check-fold på turn. Slå om preflop? Kallsyna hela vägen? Jag har fan ingen aning...

 

Start hand: Sun Jul 19 11:01:14 GMT+0200 2009

Table: Clarksville [1712808] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.05/$0.10, Real money)

User: zorba4683

Button: seat 5

Players in round: 4

Seat 7: zorba4683 ($10.87)

Seat 9: xxxsantac ($13.74)

Seat 3: yvi662009 ($8.04)

Seat 5: Guuleri82 ($11.17)

zorba4683 posts small blind ($0.05)

xxxsantac posts big blind ($0.10)

---

Dealing pocket cards

Dealing to zorba4683: [8c, 8d]

yvi662009 folds

Guuleri82 raises $0.30 to $0.30

zorba4683 calls $0.25

xxxsantac calls $0.20

--- Dealing flop [5h, 3d, 4s]

zorba4683 checks

xxxsantac checks

Guuleri82 bets $0.70

zorba4683 raises $2.50 to $2.50

xxxsantac folds

Guuleri82 calls $1.80

--- Dealing turn [Jc]

zorba4683 bets $2.95

Guuleri82 raises $8.37 to $8.37 [all in]

zorba4683 calls $5.12 [all in]

--- Dealing turn [Jc]

--- Dealing river [2s]

---

Summary:

Main pot: $22.04 won by Guuleri82 ($20.94)

Seat 7: zorba4683 ($0), net: -$10.87, [8c, 8d] (PAIR EIGHT)

Seat 9: xxxsantac ($13.44), net: -$0.30

Seat 3: yvi662009 ($8.04)

Seat 5: Guuleri82 ($21.24), net: +$10.07, [Kc, Kd] (PAIR KING)

 

...och sorry för den ruttna HH'n, har inte hittat nån vettig converter som funkar med ongame

 

Ska ta en lunch nu sen blir det avkoppling med troligtvis Far Cry 2, som är ett sjukt snyggt spel för övrigt. Lite senare är det dags att väcka Dr Landberg från gårdagens förmodade cp-fylla för att bege sig mot vackra Stockholms Stadion och se djurgårn ta 3 sköna poäng!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste lära mig att analysera mer in-game. Nån bakfull jävel som sitter på ett bra råd?

 

Ett bra tips, om sidan som svs har en tidsmätare kan vara att aldrig ta ett beslut förrän mätaren har passerat vid ett visst ställe.. Alternativt bara steka 10-15 sekunder innan man utför varje beslut, det är oroväckande ofta som man ändrar sig efter 5 sekunders stek.

Tipset (från en bakfull jävel) är alltså att tvinga dig själv att ge alla beslut lite mer tanke, vet att det väldigt lätt går på autopilot och man bara sitter och cp-klickar.

 

Borde blivit ett lite finare plus om jag inte hade spelat den här handen så horribelt dåligt. Kan väl inte finnas en enda hand som synar omslaget på flop som jag slår så det borde väl va check-fold på turn. Slå om preflop? Kallsyna hela vägen? Jag har fan ingen aning...

 

Mjo det är förmodligen checkfold turn som är bäst.. händer väl nån enstaka gång att du får in det mot 66/77 eller någon kombohand som 65, men då ligger du ändå inte så superbra till.

 

Förresten, spelar du fullring?

Ser att det är fyra spelare vid bordet men typ seat 9 o 7 osv.. Blir ju en jävla skillnad i tänket, har själv inte spelat fullringcashgame online sedan typ första månaderna man spelade för ca 5 år sen. :)

 

Håller lite halvt för er skull på DIF idag, hade varit skoj att följa med men kroppen orkar fan inte alltså.. Är inte säker på att jag är nykter ännu för den delen.. Och jo Landberg var nog i krokarna av cp-full också tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, årets bästa match (dvs minst individuella misstag) men vad fan hjälper det när ellos får in två jävla kukmål där det första är nåt misslyckat jävla felträffs-volley-inlägg som seglar in i bortre och det andra ett jävla flipper-mål där det gamla träbenet teddy fuckin lukic får hänga efter en minuts kalabalik i straffområdet. Kul att Kebba får göra mål dock, och Mattias Jonson - vilken jävla klasslirare. Har förutom sitt signum viljestyrkan gått och blivit jävligt smart på plan på gamla dar. Kan bli väldigt viktig i höst. Känns som att om DIF kan gå ut med den inställningen man visar idag, samt slipa till anfallspelet och avsluten lite så ska det här gå bra.

 

Ett bra tips, om sidan som svs har en tidsmätare kan vara att aldrig ta ett beslut förrän mätaren har passerat vid ett visst ställe.. Alternativt bara steka 10-15 sekunder innan man utför varje beslut, det är oroväckande ofta som man ändrar sig efter 5 sekunders stek.

Tipset (från en bakfull jävel) är alltså att tvinga dig själv att ge alla beslut lite mer tanke, vet att det väldigt lätt går på autopilot och man bara sitter och cp-klickar.

 

Låter som ett vettigt tips, ska absolut testas! Känns som att det är ett av mina absolut största problem, att jag bara kör ända in i väggen och tänker "jaha, har han mig slagen så har han" i såna här lägen. Kan nog spara många inköp med lite kyla. Och nej, lirar inte fullring, tror inte jag gjort det en enda gång faktiskt. Antar att det är ongames mongoklient som spökar.

 

Slaggen snart, kolgruvan imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ännu ett backpass, slutar dagen på stabila -$41.15. Skulle kunna skylla på set-ups osv men låter bli. Ska kunna ducka det mesta en vanlig dag.

 

Rätt intressant att jag gått och dragit på mig rejäla swings i mitt spel, tycker att jag spelat ungefär som vanligt förutom en del tilt, men vafan. Tror jag ligger back nästan 9 inköp sen dagboksstarten. Men men, ny tag i morgon, ska koppla av med ett färskt avsnitt av Entourage nu.

 

Och så vill jag passa på att gratulera Örgryte till årets första vinst! Snyggt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad ongame suger alltså. Sjukt laggigt om man lirar 2+ bord, kan inte ha fasta inställningar för bordstorlek, random freezes osv. Spelade en hand alldeles nyss där jag hade tänkt slå om fi's potbet på flop, men icke! Istället fryser hela klienten och bara min tidsmätare rör sig. När väl skiten bestämmer sig för att funka har tiden gått och ut och jag sitter ute. Mitt klick som va menat som ett raise landar då istället på leave och bordet släcks ner. Helfestligt! Bestämmer mig efter det att lägga ner för dagen, efter en knapp timme. Ska bli så jävla skönt att slippa ongame när HM är inspelat, förhoppningsvis är det avklarat till helgen.

 

Landar på +$8.57 för dagen. Stabilt och inte ett enda cp-mongoloid-move. Skönt.

 

Partyjack, har precis reggat mig och Dr Landberg till turren på söndag. Hur/när tar du dig dit?

 

FM nu och 4:e raka CL-gruppspelet med DIF på gång. Om det ändå vore så bra i verkligheten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...