Gå till innehåll

Amutu - Ding Dong Ship it.


Amutu

Recommended Posts

Men om de bara degar händer som dominerar KQ kommer du tjäna så sjukt mycket på att de foldar hela tiden och därmed har du råd att raisefolda och ändå öka din stack rätt bra. Känns i min värld jättedåligt att inte öppna KQ först in på knappen tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 283
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ars Game #30838236205: Tournament #181918916, $11+$1 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2009/07/25 0:50:47 CET [2009/07/24 18:50:47 ET]

Table '181918916 3' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: crablu (695 in chips)

Seat 2: dkeman (2500 in chips)

Seat 3: Kommunar (9275 in chips)

Seat 4: cadahia (3475 in chips)

Seat 5: Kaschtla (555 in chips)

Seat 6: MGL-NGL (2100 in chips)

Seat 7: Nanra21 (2695 in chips)

Seat 8: MCriemens18 (4595 in chips)

Seat 9: pokerMJ (5735 in chips)

crablu: posts small blind 100

dkeman: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nanra21 Queen of HeartsKing of Diamonds

Kommunar: folds

cadahia: folds

Kaschtla: folds

MGL-NGL: calls 200

Nanra21: raises 600 to 800

MCriemens18: folds

pokerMJ: folds

crablu: calls 595 and is all-in

dkeman: calls 600

MGL-NGL: calls 600

*** FLOP *** 3 of SpadesAce of Clubs7 of Hearts

dkeman: checks

MGL-NGL: checks

Nanra21: checks

*** TURN *** 3 of SpadesAce of Clubs7 of Hearts4 of Hearts

dkeman: checks

MGL-NGL: checks

Nanra21: checks

*** RIVER *** 3 of SpadesAce of Clubs7 of Hearts4 of Hearts8 of Diamonds

dkeman: checks

MGL-NGL: checks

Nanra21: checks

*** SHOW DOWN ***

dkeman: shows 10 of DiamondsQueen of Diamonds (high card Ace)

MGL-NGL: shows 6 of ClubsKing of Clubs (high card Ace - King kicker)

Nanra21: shows Queen of HeartsKing of Diamonds (high card Ace - King+Queen kicker)

Nanra21 collected 315 from side pot

crablu: shows 2 of Clubs2 of Hearts (a pair of Deuces)

crablu collected 2780 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3095 Main pot 2780. Side pot 315. | Rake 0

Board 3 of SpadesAce of Clubs7 of Hearts4 of Hearts8 of Diamonds

Seat 1: crablu (small blind) showed 2 of Clubs2 of Hearts and won (2780) with a pair of Deuces

Seat 2: dkeman (big blind) showed 10 of DiamondsQueen of Diamonds and lost with high card Ace

Seat 3: Kommunar folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: cadahia folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Kaschtla folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: MGL-NGL showed 6 of ClubsKing of Clubs and lost with high card Ace

Seat 7: Nanra21 showed Queen of HeartsKing of Diamonds and won (315) with high card Ace

Seat 8: MCriemens18 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: pokerMJ (button) folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om de bara degar händer som dominerar KQ kommer du tjäna så sjukt mycket på att de foldar hela tiden och därmed har du råd att raisefolda och ändå öka din stack rätt bra. Känns i min värld jättedåligt att inte öppna KQ först in på knappen tex.

 

Vi förstår nog ej varandra öppnar såklart KQ på knapp men inte vid låga blinds. Och inte om jag har liten stack då shovar jag in det. 14bb stack så öppnar jag inte KQ på knapp då degar jag eller foldar. Jag trodde vi diskuterade KQ vid låga blinds, Vid 10b-15bb kan man dega det ofc. Det måste alla förstå men dock degar jag ej KQ med 15bb utg osv osv.. men degar KQ med <10bb UTG etc. Hoppas jag förklara mig bra nu =)

 

Sen är man aldrig typ djupstackad så du kan öppna KQ, Så blir bara fold eller shove

 

25/50 och högre jag djupstackad på knapp öppnar jag det såklart. Annars degar jag. Öppnar inte tidigare än CO där iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara årets sämsta fold med tanke på hur commitad jag är o hur mkt det måste in här. Men det här är bara AA-KK o jag e stekt så foldar. Han limpa utg jag raisa han insta insta slåg om 1sek omslag och jag (time outa folda) o han sa sen AA. lol tog hem den till slut ändå för 590$

 

PokerStars Game #30846781634: Tournament #181966222, $11+$1 Hold'em No Limit - Level XIX (3000/6000) - 2009/07/25 5:49:42 CET [2009/07/24 23:49:42 ET]

Table '181966222 13' 9-max Seat #7 is the button

Seat 2: Nanra21 (79402 in chips)

Seat 5: BuZZmen77 (54569 in chips)

Seat 7: brad sjitt (112400 in chips)

Seat 8: bigazwiteboy (23629 in chips)

Nanra21: posts the ante 600

BuZZmen77: posts the ante 600

brad sjitt: posts the ante 600

bigazwiteboy: posts the ante 600

bigazwiteboy: posts small blind 3000

Nanra21: posts big blind 6000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nanra21 Jack of DiamondsJack of Spades

BuZZmen77: calls 6000

brad sjitt: folds

bigazwiteboy: calls 3000

Nanra21: raises 16222 to 22222

BuZZmen77: raises 16222 to 38444

bigazwiteboy: folds

Nanra21 said, "u have so nuts"

Nanra21 said, "its sick"

Nanra21 has timed out

Nanra21: folds

Uncalled bet (16222) returned to BuZZmen77

Nanra21 is sitting out

Nanra21 has returned

BuZZmen77 collected 52844 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 52844 | Rake 0

Seat 2: Nanra21 (big blind) folded before Flop

Seat 5: BuZZmen77 collected (52844)

Seat 7: brad sjitt (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: bigazwiteboy (small blind) folded before Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha tips på laptops , Ska klara av allt möjligt absolut inte lagga och inte vara het som en ugn. Pris spelar inte så stor roll dock ej mer än 15k för det är ovärt när dom ändå dör efter ett år. Nån stor eller speciell skärm behövs ej . Kmr använda externa skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha tips på laptops , Ska klara av allt möjligt absolut inte lagga och inte vara het som en ugn. Pris spelar inte så stor roll dock ej mer än 15k för det är ovärt när dom ändå dör efter ett år. Nån stor eller speciell skärm behövs ej . Kmr använda externa skärmar.

 

Sagt det förr och säger det igen SONY VAIO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt chipev lär vara massivt positivt med KQ, åtminstone i sena positioner på alla nivåer om du kan spela postflop, och så jävla mycket skiljer det inte mellan CEV och $EV tidigt.

 

Som en egentligen helt orelevant jämförelse är jag +0.8bb/hand i cashgame 100bb+ djupt med KQo och värdet på händer som KQo går upp ganska mycket i värde när stackarna blir mindre.

 

+1, KQ bör öppnas på alla nivåer i late position kanske även middle position imo. Om man är bra postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för svar om KQ. Finns sjukt många tankat hur den ska spelas verkar d som hehe.

 

Angående Dator. Skaffa inte dell. Överpris och vem fan behöver support till en dator??? Hör ju bara på deras reklam hur mongo de är. " Dator INKLUSIVE 2gb ram" No shit! Ingår RAMminnet när du köper datorn.. Pajaser.

 

Vaio e försig också överpris men jävligt schyssta. Vill du ha en clean dator är Vaio de rätta. Struntar du i märke så köp någon med schysst Ram minne och upplösning. Resten behöver man istort sätt inte bry sig om. Grafikkort e skit samma. Man köper ju inte en bärbar för att gejma tunga grafik spel på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1, KQ bör öppnas på alla nivåer i late position kanske även middle position imo. Om man är bra postflop.

 

Du kan inte öppna KQ middel position. Vi säger såhär blindsen är 50/100. Du har 1.3k i stacken. Ska du då öppna KQ till 300 från MP ? Alltså raise till 300 eller 250 så är du nere på 1k stack liksom det räcker du cbetar o han kanske degar flop så har du ännu mindre stack för du måste folda. Så finns ju inte att öppna skiten och om vi säger att du öppnar KQ i MP med 2.5k stack. på 100/200 så kmr ingen syna för att spela flopp folk degar eller foldar finns inte att spela flopp när man har runt 5-20bb hela tiden. Det är turbo och blindsen står precis inte still. Du kan bara öppna det isåfall på 10/20 15/30 men där är det absolut inte värt det för dom markerna du lär kanske vinna med KQ betyder inget..

 

Ahh tror du mig inte testa själv och spela en 45mana turbo på stars o så fort du har KQ så öppna den så får du se hur mkt +EV den handen kmr ge dig. Ifall jag öppnar det gör jag det förr att sno blinds inget annat inte för att spela flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty för svar om KQ. Finns sjukt många tankat hur den ska spelas verkar d som hehe.

 

Angående Dator. Skaffa inte dell. Överpris och vem fan behöver support till en dator??? Hör ju bara på deras reklam hur mongo de är. " Dator INKLUSIVE 2gb ram" No shit! Ingår RAMminnet när du köper datorn.. Pajaser.

 

Vaio e försig också överpris men jävligt schyssta. Vill du ha en clean dator är Vaio de rätta. Struntar du i märke så köp någon med schysst Ram minne och upplösning. Resten behöver man istort sätt inte bry sig om. Grafikkort e skit samma. Man köper ju inte en bärbar för att gejma tunga grafik spel på..

 

hehe , Jag tipsar dig o folda KQ om inte bara för att sno blinds eller för att dega när du e kort. Sony vaio blir det =) Ska bara hitta nån nice modell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sony vaio mer specifikt vilken ?

 

för denna hp jag köpte 2007 är varm som en ugn och laggar mongo vid 50 bord det är lixom tröttsamt.

 

http://www.dustinhome.se/pd_5010169304.aspx

 

Du får betala lite för att det är en sony även om de på senare har kommit ner i pris. Men det är det värt då du får en snygg och stilren dator om man nu bryr sig om det + bästa prestandan.

 

Denna har dock inte 1600x1200 men vilken du inte behövde du skulle ju endå koppla in extern skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dustinhome.se/pd_5010169304.aspx

 

Du får betala lite för att det är en sony även om de på senare har kommit ner i pris. Men det är det värt då du får en snygg och stilren dator om man nu bryr sig om det + bästa prestandan.

 

Denna har dock inte 1600x1200 men vilken du inte behövde du skulle ju endå koppla in extern skärm.

 

en fråga är alla skärmar små i sony vaio för isåfall kan jag beställa sony vaio datorn från Stars med mina fpp. Den har 14.1 skärm den här som du visar har 13.1 och jag tror att eller är nästan säker om jag kmr ihåg rätt att Stars dator var mkt kraftfullare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har haft 15,4'' också förut iaf. Beror ju helt på vad man gillar.

 

Jag skulle aldrig köpa en bärbar över 13.3, då jag just vill ha en "bärbar" dator som är smidig att ta med sig.

 

Sen när jag grindar så kopplar jag in en extern skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...