Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är typiskt en sån hand där jag känner mig riktigt förvirrad. Har inga stats på killen för huden e cp. Input på vad som är det bästa beslutet på river?

Party Poker $100.00 No Limit Hold'em - 5 players -

View hand 184687

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BB: $108.63

Hero (UTG): $145.05

CO: $23.97

BTN: $57.70

SB: $91.32

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with Q :club: Q :spade:

Hero raises to $4, 3 folds, BB calls $3

Flop: ($8.50) T :club: 8 :heart: T :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $7.00, BB calls $7

Turn: ($22.50) 6 :club:(2 players)

BB bets $16.87, Hero calls $16.87

River: ($56.24) 5 :diamond:(2 players)

BB bets $80.76,

Postad
gillar check på flop.

syn turn är rätt som spelat. syna river.

Min erfarenhet säger oftare stål hos fi än bluff, men så är jag antagligen ganska selektiv i mitt minne oxå. Jag hade foldat river, men rejsat turn...

Postad
Vet inte om jag alltid bettar flopp. Med QQ gör jag nog det men KK/AA skulle jag inte beta.

Som spelat på turn slår jag om och stackar. Nu när du synade får du bannemig syna på en blank river också.. imo ofc

Slå om turn? :shock:

Postad

Jag tycker fi:s linje är lite konstig. Om han inte är väldigt klurig så vet jag inte riktigt hur linjen check-call, bet ca 2/3 pott och allin ska tolkas. Han skulle kunna ha 97 och fullborda stegen på turn. Men varför då inte ett nytt 2/3-bet på river när han slår allt utom en grymt osannolik kåk? Kan vi tänka oss att han t ex lirar 98 eller 87 på det här sättet? Kanske två klöver?

Med förbehållet att det inte är en väldigt lurig spelare så tycker jag att linjen luktar svagt tvåpar eller en ren bluff/missat drag som du slår mer än vad den luktar styrka (set eller straight). Tror också att en syn är rätt att ta här.

Postad

Är det bara jag som ser en T i motståndarens hand? Flop var han säker nog för att bara checksyna. På turn var han rädd att du skulle ta frikort. På river är han hyfsat säker på att du har överpar och vill att du betalar.

Postad
Är det bara jag som ser en T i motståndarens hand? Flop var han säker nog för att bara checksyna. På turn var han rädd att du skulle ta frikort. På river är han hyfsat säker på att du har överpar och vill att du betalar.

Självklart finns T i motståndarens range men även många händer som vi faktiskt slår.

Postad

Jag hade nog checkat floppen istället för att leda ut. Om han sedan hade lett ut på turn så hade jag troligtvis bara synat kanske omslag men förmoligen det förstnämnda.

Anledningen till detta spel är att vi får lite mer kontroll på potten samt så kostar det inte så mycket om vi lägger oss på river. Kanske får vi en billigare syn än vad det blev i detta fallet.

Som spelet blev nu så hade jag foldat handen.

Postad

Då fi linje är "kreativ" hade jag gärna gått på en read. Huden var uppfuckad skriver du, men går ju att plocka upp saker ändå, om man inte 12-bordar.

Det finns definivt många NL100-spelare som det INTE känns bra att syna sig all-in mot i den spelade handen. Frågan är om detta är verkligen är en bluff tillräckligt ofta, för det finns ju exakt noll händer som du slår som fi värdeställer river med.

Check flopp har fördelarna att du kan slippa den här typen av beslut och framför allt att du öppnar för att fi börjar "värdebeta" händer som du slår. Och raise turn är bara jättedåligt.