Pada11 Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Hejsan, lullat runt på forumet ett tag som anonym men tänkte jag kan lägga till en hand som jag funderar över. Värt att nämna är att dmag slängde ut bets på allt därför syna jag till att börja med. D?oh! har jag ingen info om. Seat 1: avalon ( $3.50 USD ) Seat 2: D?oh! ( $61.79 USD ) Seat 3: Tusse22 ( $24.25 USD ) Seat 4: r0yalty ( $40.21 USD ) Seat 6: HERO ( $48.77 USD ) Seat 7: Mickymouse ( $5.00 USD ) Seat 8: Velka ( $51.94 USD ) Seat 9: Dmag ( $58.37 USD ) Seat 10: Jenny1 ( $50.98 USD ) HERO posts small blind [$0.25 USD]. Mickymouse posts big blind [$0.50 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 8h Kh ] Velka folds Dmag calls [$0.50 USD] Jenny1 folds avalon folds D?oh! calls [$0.50 USD] Tusse22 calls [$0.50 USD] r0yalty folds HERO calls [$0.25 USD] Mickymouse checks ** Dealing Flop ** [ Jh, 4s, 9h ] HERO checks Mickymouse checks Dmag bets [$3.50 USD] D?oh! calls [$3.50 USD] Tusse22 folds HERO calls [$3.50 USD] Mickymouse folds ** Dealing Turn ** [ Tc ] Pada1 checks Dmag bets [$6.50 USD] D?oh! calls [$6.50 USD] HERO calls [$6.50 USD] ** Dealing River ** [ 4h ] HERO checks Dmag checks D?oh! bets [$32.50 USD] HERO???? Citera
Nice Hand GG Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Jag snappushar hans donkbet. För varför annars göra en call på turn och sedan vika river när du sätter din färg? Jag kan inte se en kåk på någon av dina FI, möjligtvis att någon har högre färg, men varför då syna med på turn? Citera
Espen Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Svårt. Hade han haft 4-4 eller 9-9 borde han väll iof slagit om på turn. Hade han haft J-J borde han slagit om pre. 4-J eller 4-9 är skräphänder han inte borde spela, men nu vet jag ju inte vad han är för spelare iof. Stort bett på river betyder oftas stål eller tom. Men vet inte vad han skulle kunnat syna flopp/turn med som skulle göra att han sitter tom på river. Enda jag kan se är ett bustat stege drag 8-10. Så det lämnar oss till en trolig A hög färg? Hade ändå tatt en syn på river, om jag spelat handen som du gjort, svårt lägga K hög flush om man visat sådan svaghet rakt igenom som du gjort.... Citera
Pada11 Postad 14 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2009 Svårt. Hade han haft 4-4 eller 9-9 borde han väll iof slagit om på turn. Hade han haft J-J borde han slagit om pre. 4-J eller 4-9 är skräphänder han inte borde spela, men nu vet jag ju inte vad han är för spelare iof. Stort bett på river betyder oftas stål eller tom. Men vet inte vad han skulle kunnat syna flopp/turn med som skulle göra att han sitter tom på river. Enda jag kan se är ett bustat stege drag 8-10. Så det lämnar oss till en trolig A hög färg? Hade ändå tatt en syn på river, om jag spelat handen som du gjort, svårt lägga K hög flush om man visat sådan svaghet rakt igenom som du gjort.... Bingo. Ja jag ville ha ut d'oh genom raisern eftersom jag troligtvis hade han endast med K hög. Flush var ju en fin bonus. Men som det gick: HERO raises [$38.27 USD] Dmag folds D?oh! calls [$5.77 USD] D?oh! shows [Th, Ah ] HERO shows [8h, Kh ] HERO wins $0.00 USD from main pot D?oh! wins $106.32 USD from main pot Taskigt men jag fundera på det, väldigt dåligt av mig att följa flop/turn tycker jag i efterhand men det får gå för denna gången. Fast rivern kände jag verkligen att jag inte kunde sätta han på A hög färg. Kunde nog lagt en 3bet på flop eller turn för att få han att vika sig dock. Till nästa gång . Citera
Starfitter Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 wp imo. Ska du göra något annorlunda är det att c/r turn men det är inte jäätteviktigt. Citera
Recommended Posts