Gå till innehåll

Dom kallar mig fisk........ @ SVS


peekka

Recommended Posts

Riktigt seg helg blandat med ganska dåligt spel. Känns som om när man springer bra skiter man lite i hur man spelar för min plussar ändå på ngt sätt. Sen när det vänder så är man så långt ifrån sitt A-game och det blir katastrof. Det är något som ofta händer mig tycker jag, ngn som känner igen sig?

 

Iaf så har jag fått känna på lite varians senaste dagarna och självklart börjar man direkt reflektera mer över sitt spel. Spelade en superkort session innan idag, drabbades av extrem trötthet och fick stänga ner och slagga i två timmar, men nu är jag pigg.

 

Här är en hand som jag känner att jag spelade väldigt dåligt och jag borde kunnat få ut bra mer värde av den. Såga, håna och men framförallt hjälp mig lite! :-D:lol:

 

2.00/4.00 Texas Hold'em (No Limit)

 

Cleopatra 64 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Trötter (752.71)

Plats 3: pekvakt (510.63)

Plats 5: tatagi (213.32)

Plats 1: Tanoy (267.91)

Plats 4: Unoson1 (860.01)

tatagi lägg LM 2.00

Tanoy lägg SM 4.00

** Giv **

Trötter [Dh, Dr]

pekvakt [N/A, N/A]

tatagi [N/A, N/A]

Tanoy [N/A, N/A]

Unoson1 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Trötter Höj till 14.00

pekvakt Höj till 48.00

Unoson1 Lägg

tatagi Syna 48.00

Tanoy Lägg

Trötter Syna 48.00

*** Flop(Board): *** : [5h, Knr, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

tatagi Passa

Trötter Passa

pekvakt Passa

*** Turn(Board): *** : [5h, Knr, Dk, 5r]

*** Bet Runda 3 ***

tatagi Passa

Trötter Satsa 80.00

pekvakt Syna 80.00

tatagi Lägg

*** River(Board): *** : [5h, Knr, Dk, 5r, 2h]

*** Bet Runda 4 ***

Trötter Satsa 212.00

pekvakt Lägg

*** Showdown *** : Rake: 7.69 Totalpott: 300.31

Trötter Vinner potten Vinst: 300.31

pekvakt Lägger mig Vinst: 0.00

tatagi Lägger mig Vinst: 0.00

Tanoy Lägger mig Vinst: 0.00

Unoson1 Lägger mig Vinst: 0.00

 

Nu vet jag inte statsen på fi, men 4Bet pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 243
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu vet jag inte statsen på fi, men 4Bet pre.

 

Inte alls nödvändigt, om ens bra i vissa spots på 2/4.

 

Jag vet att 4bet är det vanliga spelet, Pekvakt såg jag inte som en särskillt bra spelare därför vill jag gärna ta en flop och spela handen därifrån. Det jag är mer missnöjd med är att det känns som jag missat väldigt mycket värde i just denna handen och ville ha lite kreativa tankar på hur handen kan spelas. :-D

 

Annars gick det bra sen igår och jag flaxade även in 3-0 till Bayern för 40ggr pengarn. Dock är jag ingen sportsbettare och hade bara en tia på det för skojs skull. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ett outtalat mål för denna månaden och det var 30k på 30 dagar. Ett mål som kändes lite orealistiskt för mig personligen men nu efter en liten morgon grind så gick jag i mål. Tidigare än planerat dessutom!

 

Det mesta kommer från 2/4 men även lite från 2.5/5. Dock har jag ingen statistik att visa upp för min stationära dator pajjade ett par dagar in i månaden, men jag har 96 spel timmar enligt SVS klienten. Sjukt nöjd med månaden och den är inte över än. Spel ikväll och imorgon, sen bär det av till Lund för Valborg.

 

Nu ska jag fira med lite Sushi! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny månad, nya erövringar. Kan bara hoppas att denna månad kommer flyta på lika bra som föregående. Jag kommer fortsätta att gnugga 2/4 och 2/5 eventuellt ngt skott på 5/10 om jag känner mig fit for fight.:-)

 

Annars är jag fruktansvärt sliten idag efter ett par hårda dagar i Lund. Helgen avslutades med efterfest till kl 07.00 idag på morgonen för att sedan komma på den briljanta idén att ta första tåget hem till GBG vid 07.30. Skönt att vara hemma men extrem brist på sömn. Nu blir det mat, vila och sen lite grind.

 

 

Sjukt skönt klipp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag tagit steget och laddat hem Holdem Manager, vilket jag tror kommer hjälpa mig en del. Innan när jag har spelat med PT har jag mest blivit snurrig av alla siffror och backat rakt ut. Jag tycker dock att HEM verkar vara lite enklare och tydligare att förstå, vilket är skönt. Det ska bli gött att få ordentligt med koll på motståndarnas 3bettande :-D

 

Dock är jag lite fundersam på om min dator kommer palla med HEM, pokerklient och spotify samtidigt eller om det kommer lagga.... återstår att se antar jag. Jag går lite i tankarna på att köpa en ny stationär dator eftersom min gamla har kapitulerat. Hur pass bra dator behöver man för att köra den heliga treenigheten samtidigt?

 

Sen har jag även funderat ut lite mål för månaden, lite klättringsmål.

1) Spela 2/4 endast till jag är 10k+

2) Gå över till 2.5/5 och spela det tills jag är 10k+

3) 5/10 resten av månaden

 

Förhoppningsvis kommer jag upp till steg 3. Just nu ser det mörkt ut, månaden har inte börjat bra och jag kommer ha sjukt mycket i skolan. 3 arbeten, varav 2 är ganska omfattande och sen 2 tentor i slutet av månaden. Får bli att köra mycket kvällsgrind, det är då inte ofta man pluggar efter klockan nio iaf ;)

 

 

Stackars kille, hehe 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tja, ett tag sedan nu... Funderade på att lägga ner dagboken då den inte ger mig så mkt just nu, främst på grund av inga svar typ. Sjukt tråkigt att sitta och skriva till sig själv, men men that life när man troligen suger som skribent.

 

Dock lite kul att skriva lite då och då.. så det blir nog lite sporadiskt ändå. Iaf, idag har jag äntligen fått HM att fungera, två dagar kvar av min testperiod och det blir nog ett köp där. Jag blev sjukt förvånad över att jag hittills på denna dator har 17bb/100 över 50k händer, vilket är mycket högre än förväntat. Nu har jag suttit och pillat lite med siffrorna och kollat upp lite knepiga spelare. Sjukt roligt att leta efter andras svagheter samt att få lite bättre självinsikt över sitt eget spel.

 

Lite frågor har jag dock. För det första, när man kollar på händer få har dem olika färger, mörkblå, ljusblå, svart och vit. Vad menas med dem olika färgerna?

 

Sen när man spelar och har HUD:en igång så närjag klickar på spelarens statistik så finns det tre olika rutor med olika typer av stats. Känns som om det är helt random vilken ruta som kommer upp, får sitta och klicka tills rätt ruta kommer upp. Klickar man på ngt speciellt område?

 

Sista frågan, någon som har en bra instruktionsfilm att länka till?

 

Annars går månaden segt som attan, jag har inte spelat så mycket heller (ca 10k händer). Vet inte hur mycket jag kommer hinna då det är tentaperiod i skolan och sista terminen ever. Ska bli sjukt skön att sluta skolan och förhoppningsvis få ett relativt bra jobb. Tyvärr är mitt CV ganska fattigt efter som jag som många andra här inne har spelat poker under min studietid ist för att jobba extra och kåraktiviteter är inget som har intresserat mig. Men men man får se det positiva i det hela, jag har ju sluppit springa runt i fula overaller i 4 år :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, ett tag sedan nu... Funderade på att lägga ner dagboken då den inte ger mig så mkt just nu, främst på grund av inga svar typ. Sjukt tråkigt att sitta och skriva till sig själv, men men that life när man troligen suger som skribent.

 

Dock lite kul att skriva lite då och då.. så det blir nog lite sporadiskt ändå. Iaf, idag har jag äntligen fått HM att fungera, två dagar kvar av min testperiod och det blir nog ett köp där. Jag blev sjukt förvånad över att jag hittills på denna dator har 17bb/100 över 50k händer, vilket är mycket högre än förväntat. Nu har jag suttit och pillat lite med siffrorna och kollat upp lite knepiga spelare. Sjukt roligt att leta efter andras svagheter samt att få lite bättre självinsikt över sitt eget spel.

 

Bra jobbat med 17bb/100! Jag ligger själv på 16bb/100 över 60k händer sedan jag skaffade HM, men det är ju med 0,5/1 och 1/2 medräknat som jag krossade. Är fortfarande nyfiken på ditt nick :D

 

Lite frågor har jag dock. För det första, när man kollar på händer få har dem olika färger, mörkblå, ljusblå, svart och vit. Vad menas med dem olika färgerna?

 

Om du kommer på det så får du gärna berätta =)

 

Sen när man spelar och har HUD:en igång så närjag klickar på spelarens statistik så finns det tre olika rutor med olika typer av stats. Känns som om det är helt random vilken ruta som kommer upp, får sitta och klicka tills rätt ruta kommer upp. Klickar man på ngt speciellt område?

 

Om du klickar på 3-bet-staten, alltså själva siffran, så får du upp mer detaljerade 3bets-stats

 

Sista frågan, någon som har en bra instruktionsfilm att länka till?

 

Om du menar instruktionsfilm för HM så finns det på HMs hemsida, annars är det värre =)

 

Annars går månaden segt som attan, jag har inte spelat så mycket heller (ca 10k händer). Vet inte hur mycket jag kommer hinna då det är tentaperiod i skolan och sista terminen ever. Ska bli sjukt skön att sluta skolan och förhoppningsvis få ett relativt bra jobb. Tyvärr är mitt CV ganska fattigt efter som jag som många andra här inne har spelat poker under min studietid ist för att jobba extra och kåraktiviteter är inget som har intresserat mig. Men men man får se det positiva i det hela, jag har ju sluppit springa runt i fula overaller i 4 år :-D

 

Är i lite samma sist som du. Har iofs jobbat men inte med något som är relaterat till utbildningen. Räknar med att jag, när jag väl ska söka jobb om några år, kommer att vara en awesome person nog för att de ska anställa mig i alla fall :D Kåraktiviteter och overaller är kanske kul om man kommer helt ny till en stad men har man redan en umgängeskrets så förstod iaf inte jag grejen :D

 

GL med spelet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL med spelet =)

 

Tackar, lycka till själv! Har du rört dig upp mot högre nivåer nu lr?

 

 

 

Bra jobbat med 17bb/100! Jag ligger själv på 16bb/100 över 60k händer sedan jag skaffade HM, men det är ju med 0,5/1 och 1/2 medräknat som jag krossade. Är fortfarande nyfiken på ditt nick

 

In time I will tell u ;-) Kan dock glädja dig med att du ligger + mot mig på dem händerna som jag har i min DB. Förresten wats up med din 10 krs PFR från knappen? Man vill ju 3beta dig varje hand bara för att det är en sjukt löjlig raise :lol:

 

 

 

 

Om du klickar på 3-bet-staten, alltså själva siffran, så får du upp mer detaljerade 3bets-stats

 

Ok, ty!

 

 

 

 

Är i lite samma sist som du. Har iofs jobbat men inte med något som är relaterat till utbildningen. Räknar med att jag, när jag väl ska söka jobb om några år, kommer att vara en awesome person nog för att de ska anställa mig i alla fall Kåraktiviteter och overaller är kanske kul om man kommer helt ny till en stad men har man redan en umgängeskrets så förstod iaf inte jag grejen

 

Jag har jobbat lite som säljare under min utbildning för att få lite på mitt CV men som dem sa på intervjun i förra veckan "Det har alla". Sen fick jag min ambitionsnivå ifrågasatt mtp att jag inte har varit tex kåraktiv. Skulle dem bara veta hur mycket tid man lägger ner på att spela, studera spelet och försöka utveckla sig själv skulle dem nog inte ifrågasätta den. Dock är det lite svårt för icke poker spelare att förstå sig på det. Den generella uppfattningen är typ att man sitter vid ett bord och sen på något magiskt sätt så rullar pengarna bara in.

 

Att vara en awsome person är absolut ngt som man ska sikta på, men inget som får en förbi det svåraste steget, att komma till intervju. När man väl är där är det bara att slå på charmen och vara lite ball.

 

Visst kan det vara bra med kåraktiviteter men jag tror det skiljer sig lite mellan olika skolor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, lycka till själv! Har du rört dig upp mot högre nivåer nu lr?

 

Nja, jag mixar in lite 2,5/5 när det är ont om bord. Har även lirat lite 5/10 någon natt när det var supervärde, men eftersom min rulle fortfarande är på tok för liten så väntar jag med att gå upp. Har en del utgifter som jag måste casha ut löpande för att täcka så det har gått lite segt med att öka på rullen.

 

 

In time I will tell u Kan dock glädja dig med att du ligger + mot mig på dem händerna som jag har i min DB. Förresten wats up med din 10 krs PFR från knappen? Man vill ju 3beta dig varje hand bara för att det är en sjukt löjlig raise :D

 

Har mina aningar om vem du skulle kunna vara =) Det finns ju inte sådär jättemånga spelare som jag tror är kapabla att slå nivån med 17 bb/100 som jag mött so far =)

 

10 kr raisen är väl egentligen en produkt av de timmar coaching jag fick av Opteron. Han sa "gör såhär preflop" och jag accepterade bara. Har inte riktigt hunnit fatta exakt varför jag gör det även om jag har mina teorier =) Är dock mer plus från CO än från knappen so far så jag vet inte hehe. Men prova att trebeta varje hand du så får vi se vad som händer ;-)

 

Kör hårt med jobbsökandet =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt segt, men men får väl vara glad över att jag dem flesta gångerna får in det som favorit. Fuderar dock lite på om man ska börja lira på ngn sida med lite RB, alltid gott som lite plåster på såren när korten inte faller rätt. Sen är det ju alltid skönt med lite omväxling.

 

Något bra tips på en sida/nätverk som inte är totalt sönder grindad av RB maniacs? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

 

 

Sen har jag även funderat ut lite mål för månaden, lite klättringsmål.

1) Spela 2/4 endast till jag är 10k+

2) Gå över till 2.5/5 och spela det tills jag är 10k+

3) 5/10 resten av månaden

 

 

Haha, ja detta gick ju inte så bra och månaden landade på -2k kr. Ny månad nya tag, ingen skola och all tid i världen till att grinda!

Hårt krök i helgen och sen på måndag är det megagrind som gäller. Sinnes sjukt mkt händer ska spelas denna månad!

 

Ha det sweet!

 

Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

Jag har jobbat lite som säljare under min utbildning för att få lite på mitt CV men som dem sa på intervjun i förra veckan "Det har alla". Sen fick jag min ambitionsnivå ifrågasatt mtp att jag inte har varit tex kåraktiv. Skulle dem bara veta hur mycket tid man lägger ner på att spela, studera spelet och försöka utveckla sig själv skulle dem nog inte ifrågasätta den. Dock är det lite svårt för icke poker spelare att förstå sig på det. Den generella uppfattningen är typ att man sitter vid ett bord och sen på något magiskt sätt så rullar pengarna bara in.

 

 

När de säger sådär om kåraktiviteter så är det bara att lugnt säga att "jag valde att lägga min tid på andra saker såsom: vänner/fotboll/idrott etc.."

 

Ingen av mina kompisar på KTH var det minsta kåraktiva och alla har jobb 3 månader efter examen så det är bara att visa att man är vettig i skallen så ska det nog gå bra på intervjuer! Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När de säger sådär om kåraktiviteter så är det bara att lugnt säga att "jag valde att lägga min tid på andra saker såsom: vänner/fotboll/idrott etc.."

 

Ingen av mina kompisar på KTH var det minsta kåraktiva och alla har jobb 3 månader efter examen så det är bara att visa att man är vettig i skallen så ska det nog gå bra på intervjuer! Lycka till :)

 

Tackar! Jo det är väl ungefär det snacket som jag brukar köra. Igår tog jag som sagt examen och nästa vecka börjar jobbsökandet på riktigt. Hade varit sjukt skönt att landa ett jobb till hösten. Sommaren fri och hösten säkrad s.a.s.

 

I sommar kommer jag som sagt att spela mest poker, jag tycker det är kul med poker men jag ser ingen framtid inom det. Om jag ska vara ärlig så ska det blir riktigt skönt att börja jobba och ha en stadig inkomst. Det ska bli sjukt spännande och se vad som händer i framtiden, just nu är det helt blankt och det kan leda precis vart som helst :)

 

Om jag ska ge ett svar till framtiden så måste jag citera vår kära Paulo Roberto som jag hade förmånen att se ett föredrag av för en tid sedan: "Bring it on din jävla räka, nu kör vi!" (riktigt bra talare f.ö)

 

Annars bjöd gårdagen på en stadig fylla med start kl 13 på taket där det solades, så idag är jag lite öm i kroppen. Sedan bar det av till ett grillparty och utgång efter det. Utgången bjöd på lite skönt studnethångel ala Chofritz style ;-) Idag mår jag som man förkänar men snart är det dags för en pizza och en återställare!

 

Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen är jag inte så bra på gömma mig och diverse spelare vet vad jag nickar :roll: Grattis till Er :lol:

Lite mer eller mindre uppdateringar kanske vore på sin plats.

 

Igår började jag på boss, det gick inget vidare. Jag hade lite svårt att ställa om till 100bb och sen var motståndet ett snäpp bättre än vad man är van vid. Grymt mkt RB grinders och känns som om jag kommer bli uppäten om jag inte lär mig spela med stats snart.. Men jag tycker det förstör så mkt av spelet, samt att de gånger jag lirar med stats så har det gått åt det röda hållet.

 

Idag suger vädret vilket gör det känns mer ok att sitta inne och spela. Eventuellt blir det en liten semilockdown idag :-D Jag har ju trots allt varit ute och sprungit en runda så det kan jag gott unna mig.

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...