Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jahapp! Ännu en gång är det dags att kavla upp ärmarna och rota sig igenom avtalsdjungel på mobilabonnemang/kontantkort osv osv.

Just nu har jag ett abbonemang med Comviq som jag betalar 175kr/månad (varav jag får ringa för 150kr) för och som nu har löpt ut i tid. Därför tänkte jag först botanisera lite bland operatörer på egen hand men sen slog det mig att det säkerligen finns någon här på forumet som har stenkoll på det här med abonnemang, priser, kontantkort osv...

Föreslå en lösning för mig... Inget 3G-tjafs... Min användarprofil vad gäller mobilanvändning är tämligen simpel... Ringer endast kvällstid och helger (dagtid nyttjar jag jobbtelefonen). Har sällan en räkning överstigande 200kr/månad varav hälften brukar vara kostnader för sms.

Så vad ska jag haka på för abonnemang/kontantkort???

/TF

Postad

TotalFarker, byt till Comviq Knock-out, minidebitering på 69 kr per månad som du får göra vad du vill med (samtal, sms eller data), både samtal kostar 69 öre för start och per minut, samma för SMS. För 69 kr har du 100 "enheter" att ringa/smsa för per månad, typ 50 SMS, och 25 samtal som är 1 minut. :)

Peakfreak, kolla på nya Vodafone Online, samma villkor fast längre taxa, 99 öre istället för 1.50 kr. :)

Kolla även Pricerunners räknare på http://se.pricerunner.com/phones/subscriptions/

- QoS

Postad

Ska man välja ABB ska man väl ta det som dom flesta kompisarna har ? jag har t.ex telia och 99% av mina vänner. täcknade ett tillägg till mitt ABB som gör att jag för 50:- ringer till mina polare med telia för öppningsavgift (40 öre) OAVSETT samtalslängd/tid på dygnet

• 1 year later...
Postad

Tänkte byta mobiloperatör och efter en inte alltför grundlig undersökning ser det ut som att Halebop passar mina behov bäst.

Det jag undrar är om någon har några positiva/negativa erfarenheter av just Halebop?

Postad
Tänkte byta mobiloperatör och efter en inte alltför grundlig undersökning ser det ut som att Halebop passar mina behov bäst.

Det jag undrar är om någon har några positiva/negativa erfarenheter av just Halebop?

Ska byta dit också när jag ringt upp pengar på comviq-kontantkortet. Bor man utanför sthlm så är det Telias nät man vill åt.

Postad

Vi har sänkt våratelekostnader rejält med Halebop.

Gratis att ringa inom Halebop (69ö uppkoppling)

69 öre till resten. De har även gratis SMS i en månad om man fylller

på för 300kronor..... De drar typ 50 spänn i månaden i avgift vare sig man ringer eller inte. Ringer man för det kostar det inget extra....

Postad

Vi har sänkt våratelekostnader rejält med Halebop.

Gratis att ringa inom Halebop (69ö uppkoppling)

69 öre till resten. De har även gratis SMS i en månad om man fylller

på för 300kronor..... De drar typ 50 spänn i månaden i avgift vare sig man ringer eller inte. Ringer man för det kostar det inget extra....

Ska själv byta till Halebop nu i höst.

Har Vodafone nu men studerar i Sthlm samt bor ute på Landet övrig tid och jag har Vodafone nu och de "passar inte mina behov" d.v.s. dålig mottagning från och till.

Sedan så blir Halebop billigare för mig.

Har som sagt Vodafone nu (Or as we say Telenor) och jag pyntar 69 öre i Uppkopplingsavg. samt 69 öre / Minut till till alla dygnet runt.

Halebop har samma prisklass samt att man får ringa gratis till Halebop (utöver Uppkopplingsavg.) så där sparar man en slant extra på (Har iofs bara en Homie som har Halebop just nu, men det löser sig) och så får man bättre mottagning.

MVH

//KF

Postad

Opperatörerna skryter mycket om 69 öre i minuten hit och dit.

När de börjar skryta om låga startavgifter för samtalen, då kan jag börja lyssna.

Ringer man mycket, och framförallt många korta samtal, då ska man leta efter billigaste startavgiften.

69öre för att starta ett samtal, hutlöst! Ringern man 20 10sekunders samtal varje dag i ett år blir det över 5papp! Bara i startavgift, vafan!?!!