Gå till innehåll

Behöver hjälp


Ferna

Recommended Posts

Hej! Jag har precis börjat föra statistik med Hold em manager, nu behöver jag hjälp att analysera mitt spel lite grann eftersom jag inte riktigt vet vad som är bra eller dåligt, så om någon har tid att hjälpa mig lite grann vore jag mycket tacksam!

 

Så här ser mina resultat ut efter 6735 händer, bb/100=33.16 det är väl rätt bra antar jag eller? VPIP%=12.7, PFR%=4.3, 3bet%=3.3, WTSD%=22.2, W$SD%=59.0, AGG=1.90, AGG%=19.2

 

Det vore trevligt om ni kunde förklara vad varje kolumn betyder då jag inte riktigt kommit på det än själv, sen kanske det är lite snålt med händer att föra statistik efter, efter hur många händer kan man egentligen se om man spelar ett vinnande spel? Så skriv gärna och kom med både positiva och negativa förslag allt är välkommet!

 

Mvh

 

OBS jag spelar fullring på svs sommarbord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm, vad spelar du på för nivå?

 

Ser gristajt ut, du höjer alldeles för lite preflop.

 

 

 

Och ja, 6k händer är för lite för att veta om man är vinnande. Men dina stats talar ganska tydligt efter 6k händer dock.

 

 

Men bb/100=33.16 är skitbra resultat. Men som sagt alldeles för lite sample.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm, vad spelar du på för nivå?

 

Ser gristajt ut, du höjer alldeles för lite preflop.

 

 

 

Och ja, 6k händer är för lite för att veta om man är vinnande. Men dina stats talar ganska tydligt efter 6k händer dock.

 

 

Men bb/100=33.16 är skitbra resultat. Men som sagt alldeles för lite sample.

 

Jag spelar vanlig ABC poker på svenska spels sommarbord 0.25/0.50:- raisar alltid 4xbb när jag raisar preflop? Eller menar du att jag höjjer för sällan?

Det blir väl så då man lirar vanlig simpel ABC poker, tight och aggresivt, vad tycker du mer att jag ska göra? Fortsätt kom med förslag, är mycket tacksam :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer för få händer, börja höja mer i position med större urval av händer. Det ökar din agression factor, din preflopraise och troligen din vinst.

 

Du kan även trebetta mer men börja raisa pre till att börja med

 

Ungefär hur mycket ska aggresion factorn ligga på då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm, vad spelar du på för nivå?

 

Ser gristajt ut, du höjer alldeles för lite preflop.

 

 

 

Och ja, 6k händer är för lite för att veta om man är vinnande. Men dina stats talar ganska tydligt efter 6k händer dock.

 

 

Men bb/100=33.16 är skitbra resultat. Men som sagt alldeles för lite sample.

 

Om det nu är skitbra, är det då värt att ändra på nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu är skitbra, är det då värt att ändra på nåt?

Ja, för dina stats suger ganska mycket och 6k händer säger absolut ingenting om winraten. Höj fler händer pre, syna aldrig först in kom till showdown lite oftare och framför allt tänk på varför du tar det beslut som du gör och vad andra beslut får för konsekvenser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, för dina stats suger ganska mycket och 6k händer säger absolut ingenting om winraten. Höj fler händer pre, syna aldrig först in kom till showdown lite oftare och framför allt tänk på varför du tar det beslut som du gör och vad andra beslut får för konsekvenser.

 

Jag vill inte låta nonchalant eller något sådant för jag vill verkligen ta till mig era tips, men jag måste bara få fråga, vi säger om 10k händer till då är jag uppe i 16k~ händer, om resultatet då ser likadant ut och min bankrulle fortsätter uppåt då kan väl inte mina stats suga ganska mycket? Eftersom jag då spelar ett vinnande spel, men jag tror jag förstår era resonemang ni menar alltså att om jag reisar mer preflop, kommer min bankrulle stiga kraftigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är svårt att säga nått om exakt antal händer, nån kanske säger 100k. Visst det är väl rätt stort sample men du kommer antagligen att vara bra mycket bättre efter de 100k händer så då felar det där ist.

 

edit: och ja dina stats suger även om du har samma winrate efter 16k händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...