jorpa Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Hej! Mitt första inlägg här så be gentle. Lite background: Har börjat lira ganska mycket på sistone, speciellt cashgame. Lirade alltid SNGs förut, men har gjort en lite "CG-Rulle" som jag håller koll på i excel. Den började på 50 dollar för 2 månader sen och jag har lirat... varannan dag , ungefär 2 timmar. Jag ligger på 12,8 BB / 100 hands @ 0,05/0,10 på 20 000 händer och det ser riktigt stabilt ut på en graf, fin och jämn lutning + att jag känner att jag utvecklas hela tiden. Till frågan nu då, hur mycket skiljer det sig till nästa nivå, vilken BB/hand kan jag förvänta mig? Är det ens någon skillnad mellan 0,01/0,02 och 0,05/0,10. Har lirat lite ûbermicro nångång, men jag måste erkänna att jag inte märker någon större skillnad. Tänkte höjja när har ungefär 100-150 inköp på min nivå, är fortfarande "ny" inom CG som sagt. Citera
Drunken_Penguin Postad 8 Juli , 2009 Rapport Postad 8 Juli , 2009 Mitt råd är att inte förvänta dig något alls rent vinstmässigt. Gå upp när du känner att din rulle klarar det, och spela ditt spel. Sen får du anpassa det efter motståndet du möter när du spelat en del händer på den nya nivån. 100-150 inköp låter väldigt saftigt för att vara micro. Om du kan hålla 12BB/100 över 20k händer så tror jag att du kan ge dig på NL20 tidigare än vid $2k-$3k i rullen (räknar det till att du har ca $300 i dagsläget). Om du har disciplin och kan gå ner igen fort om du backar på NL20 så kan du gott testa på när du har runt $500-600 sådär. Citera
Recommended Posts