boman Postad 8 Juli , 2009 Rapport Share Postad 8 Juli , 2009 Hej alla forumiter, hoppas någon orkar ta sig igenom min berättelse om min feta personlighet! Mina frågor: Bör jag börja träna nu, om jag börjar dvs, eller bör jag vänta till augusti då livet lugnar ner sig? Planerna för juli/augusti ser ut på följande; 3-dagars grisfylla med början på torsdag denna vecka. Sedan blir det lugnt i två veckor för att sedan åka utomlands och köra en 7-dagars med nära vänner. När vi kommer hem tänkte vi skarva med lite fiske upp till fjälls, blir en 3-dagars det också. Någon vecka därpå ska vi till finska fjällen, stugfest, 3-dagars. Sedan borde det vara finito. -------------------------------------------------------------------------- Story of life; Har under en kortare tid, inte helt otippat under sommaren kommit underfund med att jag faktiskt måste ändra mina vanor innan det går för långt! Jag pratar naturligtvis om min bastukropp. Har fram till detta år vart en sådan som aldrig gått upp ett skit vad jag än käkat, hur mycket jag än käkat osv. Antar att det berott på att jag haft högre förbränning än snittet, samt att jag var mer aktiv på olika aktiviteter, eller aktiviteterna var mer aktiv, nu utövas det mindre sporter på hobbynivå här omkring. En vecka kunde(ser/såg oftast) se ut såhär: Sömn helt OK 6-12h, varje natt, bör väl ses som helt okej, eller? Då jag är en nattuggla åt jag fruktat, eller äter, fruktat mycket på nätterna. Det smakar ju så jävla bra då! Jag är väldigt förtjust i korv och läsk, så många nätter kunde jag trycka i mig 2k-4k kalorier i form av grillad/kokt flottig korv, chips och läsk. Ibland mer. Man hinner bli hungrig två gånger mellan 22-06! Jag bor hemma förtillfället, och det gjorde jag även under mina värsta sessions här i livet. När jag hade eget så orkade jag inte handla, det fick frugan sköta, och handlade man var det lättare att tänka på vad man köpte. Därav hade jag sällan dessa delikatesser(korv) i kylen. Dessutom smakar svensk korv skit. Får passa på att tacka Finland för de himmelska korvarna. Jag menar, vad fan gör man när man sitter och glor någon soft rulle kl 02 på natten? Jo, man springer till köket och kokar upp två paket finlands motsvarighet till hot dogs och häller upp, eh, häller upp? Man tar en hel flaska läsk och avnjuter den till måltiden! Enda positiva var väl att det var Pepsi MAX, jag avgudar Pepsi MAX! Vågar inte tänka på hur många man sänkt i dessa dagar. Under dagen åt jag, eller, jag började med en lunch. Sedan småäter jag hela tiden fram till en brakmiddag. Äter mig oftast övermätt, men fan så gott det är! På kvällen blir det inte destomer, det är mycket godare på natten. Sedan kommer vi till en bov jag aldrig orkar tänka på eller räkna bort.. Det stavas ÖL såklart! Under helgerna dricker jag ofta och jättemycket. Mindre än ett tolvpack är liksom inte godtagbart häruppe. Bara för att 24-pack lådorna är så jävla smidiga så blir det ofta en sådan. Vadå tre öl på en kväll? Jag har redan tjej så det är ju aldrig ett alternativ! Jag är 21 och såklart skall det grisas sönder varenda jävla fest! Kan bero på att jag bor ute i buschen och aldrig stöter på vanligt folk när jag krökar, haha. Finland räknas inte, där jag går ut mest, där är det +2 promille för att ens få komma in! Därav behöver man inte tänka på hur mycket man dricker. Jag menar, det är ju så jävla gott? Allt är alldeles för gott! Det var väl mina matvanor? Kanske bör tilläggas är att jag äter massa godis och chips också! Sedan så dyrkar jag pizza! Åtgärder jag försökt med? Träna själv, löpning, styrke och annat. Resultat? Vettetusan vad som händer varenda gång jag försöker börja.. Jag löper en dag, kanske två. Har hänt att det blev tre dagar nångång.. Men sen då? Äh, mycket roligare att köra maraton på någon random serie för att sedan glömma bort att man börjat träna.. Ett halvår senare brukar jag komma på att jag glömde ta mig ut! Styrketräning ska vi inte ens tala om.. Tränar en gång, kör såklart alldeles för hårt varenda gång jag försöker börja, drar upp min kroniska ryggsmärta och träningsvärk i resten av kroppen, så innan allt det blir bättre, 3-4 dagar, så har jag naturligtvis glömt bort vad jag egentligen borde göra! Jag hoppas någon har orkat ta sig igenom och orkar komma med tips på hur jag ska orka börja, hur jag ska motivera mig själv. Hade säkerligen vart aningen mer motiverad om jag vart singel och så men sedan 1,5 år i ett hyfsat förhållande så känner jag att jag blivit så jääääädrans lat. Fiiifan... Som tur är älskar tjejen mig för mitt inre, annars hade jag nog inte ens fått en dejt med henne. Men vem vet, inom en snar framtid kanske jag vaknar upp med min ouppdruckna resorb på nattduksbordet och en lapp bredvid mig i sängen. Ooh, but wait? Har jag inte glömt något? Längd: 189cm Vikt: 85kg Hade jag nämnt det i början hade nog ingen fortsatt läsa. Det ser väl normalt ut, men jag har kilona fördelade lite sisådär Edit; Nu när jag läser det såhär i efterhand så ser jag faktiskt hur jag försöker skylla ifrån mig på alla punkter. Jag ska lägga alkoholen på is ett bra tag framöver, JULI ÄR JULI OCH DÅ ÄR DET TAMIGFAN FEST!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 8 Juli , 2009 Rapport Share Postad 8 Juli , 2009 Är du inte sjuk är det nästan aldrig en dålig idé att börja träna. Träning hjälper inte bara mot fett utan är även bra för t.ex. hjärta, stresstålighet och tankeförmåga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 8 Juli , 2009 Rapport Share Postad 8 Juli , 2009 Jag orkade i ärlighetens namn inte ta mig igenom hela din post, men jag tror att mitt råd hade varit detsamma om jag hade gjort det: Börja nu, och börja lugnt. Skit i maten om du vill festa i juli, men kör lättare träningspass. Sen när party-tiderna är över kan du börja gå över till mer seriös träning och börja fokusera även på kost-delen. Du kan om du vill. Fast som en varning kan jag påpeka att studier har visat att partners ofta omedvetet saboterar fitnessprogram genom att bjuda på gott oftare. Detta för att partnern är nöjd med dig som du är, men om du blir mer fit (läs: snyggare) så blir hon rädd för att förlora dig. Så se upp om tjejen vill ha myskvällar med massa chips och godis och grejer... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 8 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 8 Juli , 2009 Hehe, det jag anade. Men jag har sådan sjuk syn på träning, man ska jävlat märka av allt direkt, annars blir det tråkigt. Sådan är jag som person också, har haft major problems när jag lirat poker också, bara för att jag måste plussa varenda dag! Helst i massor också, annars är det inge kul längre. D_P; Haha, det borde min tjej absolut inte känna. Men det låter ju inte heller helt ologiskt! Har kommit fram till att jag ska powerwalka varenda morgon innan frukost. Funderar på att starta någon sorts träningsdagbok, men som med alla andra dagböcker lär den väl läggas ner innan jag startat den.. Hur bra är det att powerwalka när man är bakis? Borde man inte skippa det helt dagen/dagarna efter? Tack för råd! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 8 Juli , 2009 Rapport Share Postad 8 Juli , 2009 Ingen träning rekommenderas egentligen när man har alkohol i kroppen. Jag hade skjutit upp morgonens power walk till kvällen. Men du förbränner förstås fortfarande samma mängd energi om det är vad du är ute efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts