Basen Postad 7 September , 2009 Rapport Share Postad 7 September , 2009 Klockren, alla dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 9 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2009 Jag har lite dåligt samvete, men nu är det dags för en Pär Ström Den dubbla kvinnofällan När en kvinna tillhör en "kärnfamilj" sitter hon fast i en kvinnofälla, Men när hon sedan lyckats kravla sig ur fälla genom att kasta ut den fullständigt onödiga patriarken som hon delar hem med, visar det sig att skilsmässan också är en kvinnofälla Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 10 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 September , 2009 Rackarns, jag har en stor oro i kroppen. Jag har sprungit, med mina mått mätt dj.... bra det senaste Men varians har man ju hört talas om? När vänder det? Hur länge kan man på rida på fru fortunas våg? Det kommer inte bli kul när turen och variansen överger mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omalley Postad 10 September , 2009 Rapport Share Postad 10 September , 2009 Rackarns, jag har en stor oro i kroppen.Jag har sprungit, med mina mått mätt dj.... bra det senaste Men varians har man ju hört talas om? När vänder det? Hur länge kan man på rida på fru fortunas våg? Det kommer inte bli kul när turen och variansen överger mig Se till att spara den negativa variansen till Mikes turre. Då spelar det liksom ingen större roll . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 10 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 September , 2009 Bara ett Åhhhhhhhh. Och då var det inte tal om någon negativ varians, bara dåligt spel Men en Pär Ström piggar säkert upp Fil dr Lenita Freidenlund anser sig att ha hittat ett omfattande kvinnoförtryck i grundlagen: Kvinnor reduceras som gruppHon har räknat ord som, han, hans, honom och kommit fram till att det förekommer 41 gånger, medan en kvinna bara sägs träda fram en gång i texten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 12 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2009 Ajajajaj Snacka om dålig taiming. Höjde pre från SB i en ohöjd pott BB syn Flopp KnKnKn C-bett såklart Turn, River blankar och jag beslutar mig för att köra en tre barell bluff med mina AQo Lyckas på något sätt få in hela stacken Dåligt taiming, eller som fi skrev. Svårbluffat mot hans floppade fyrtal Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 14 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2009 Hjälp behövs! Sprang på, eller snarare blev överkörd av två "Tomtar" (Nåja något duktigare spelare än mig) Tomte 1 har 50/30/2,5 med en 3bet på 5,9 Tomte 2 har 42/34/3,8 med en 3bet på 18% Jag klarar inte av dessa hyper aggressiva spelare Nåja Tomte 1 gick väl handskas med iofs alltid jobbigt att sätt honom på någon range Allt gick tydligen att syna med. Men här kunde man ju vara lite försiktig och iaf överleva. Tomte 2. Vad ska man göra hur bemöter man en spelare som höjer allt? Dessutom har en sådan bred range att det kan vara vad som helst? Ex vis spelade han 9/5 och floppar tvåparet :=( Jag som är tait och då menar jag dumtait vanligtvis, blev ännu taitare. De gånger man försökte svara upp fick man en 3bet i ansiktet. Sitta och vänta på toppparet och få in skiten var min stora genialiska tanke. Men dessvärre slutade det med att 22 såg ut som stål i mina tiltade ögon. Vad gör man, finns det ett gott råd? (Jaja jag kan inte spela poker) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 14 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2009 Puh vilka starthänder. Tyvärr blir det så dyrt, vinner man inte med de starthänderna, ja då???? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer SB ($188) BB ($1,350) UTG ($980) Hero ($734) BTN ($1,113) Dealt to Hero A:diamond:A:heart: fold, Hero raises to $17.50, fold, fold, BB calls $12.50, FLOP ($37.50) 8:spade:9:diamond:T:spade: check, Hero bets $20, BB calls $20, TURN ($77.50) 8:spade:9:diamond:T:spade:Q:spade: BB bets $38.75, Hero calls $38.75, RIVER ($155) 8:spade:9:diamond:T:spade:Q:spade:J:diamond: BB bets $77.50, Hero folds, BB wins $151 Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer SB ($1,113) BB ($170) UTG ($1,415) CO ($1,156) Hero ($672) Dealt to Hero K:spade:K:diamond: UTG raises to $15, fold, Hero raises to $55, fold, fold, UTG calls $40, FLOP ($117) 3:heart:8:heart:5:heart: check, Hero bets $90, UTG calls $90, TURN ($297) 3:heart:8:heart:5:heart:8:club: check, check, RIVER ($297) 3:heart:8:heart:5:heart:8:club:Q:heart: check, check, UTG shows J:heart:9:heart: (Flop 97.2%, Turn 90.9%) Hero shows K:spade:K:diamond: (Flop 2.8%, Turn 9.1%) UTG wins $290 Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer SB ($1,640) BB ($500) UTG ($1,150) CO ($1,175) Hero ($552) Dealt to Hero A:heart:K:club: fold, fold, Hero raises to $17.50, SB calls $15, fold, FLOP ($40) T:heart:5:heart:Q:spade: SB bets $20, Hero raises to $60, SB calls $40, TURN ($160) T:heart:5:heart:Q:spade:9:club: check, check, RIVER ($160) T:heart:5:heart:Q:spade:9:club:K:spade: check, check, Hero shows A:heart:K:club: (Flop 16.6%, Turn 9.1%) SB shows T:diamond:T:club: (Flop 83.4%, Turn 90.9%) SB wins $156 Vi avslutar med en uselt spelad hand, fi har precis satt sig short 1:a handen han spelar Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer SB ($295) Hero ($494) UTG ($1,741) CO ($992) BTN ($1,122) Dealt to Hero K:spade:Q:spade: UTG calls $5, fold, fold, SB raises to $20, Hero calls $15, UTG calls $15, FLOP ($60) A:diamond:3:heart:K:heart: SB bets $30, Hero raises to $120, UTG folds, SB calls $90, TURN ($300) A:diamond:3:heart:K:heart:T:spade: SB bets $90, Hero raises to $354 (AI), SB calls $65 (AI), RIVER ($610) A:diamond:3:heart:K:heart:T:spade:Q:heart: SB shows A:club:K:diamond: (Flop 98.1%, Turn 90.9%) Hero shows K:spade:Q:spade: (Flop 1.9%, Turn 9.1%) SB wins $595 Snygg river, för säkerhetskull om jag inte redan varit AI så hade jag blivit det. Inte riktigt min hel/vecka det här ser det ut som. Men mycket rake till svs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 18 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2009 Uppringd av TV3, efter ett litet uppförstorat reportage i P4 och BT. http://www.bt.se/nyheter/boras/kvinna-atalas-rev-grannens-staket%281528358%29.gm Och det är inte jag som är kvinnan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 18 September , 2009 Rapport Share Postad 18 September , 2009 Nöten! Robban Aschberg i din soffa liksom, kan det bli bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 18 September , 2009 Rapport Share Postad 18 September , 2009 Nej, usch för att vara med i tv för en sån skitsak. RA är överskattad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Caroline87 Postad 18 September , 2009 Rapport Share Postad 18 September , 2009 Medverka obv!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
XeroxFin Postad 18 September , 2009 Rapport Share Postad 18 September , 2009 Nu vet ju jag inte så mycket om dig, men min spontangissning är att programmet inte vinklas mot den 78-åriga kvinnan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 18 September , 2009 Rapport Share Postad 18 September , 2009 Så länge den 78-åriga kvinnan medverkar i programmet är det skit samma hur det vinklas. Hennes ondska går rakt genom allt. EDIT: Jag skulle ändå undvika att medverka till att göra tv-underhållning av mänskliga tragedier. Inte det att hon har rivit ner ett staket, hon är ju sjuk obv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 18 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2009 Så länge den 78-åriga kvinnan medverkar i programmet är det skit samma hur det vinklas. Hennes ondska går rakt genom allt. EDIT: Jag skulle ändå undvika att medverka till att göra tv-underhållning av mänskliga tragedier. Inte det att hon har rivit ner ett staket, hon är ju sjuk obv. Ja, det var exakt vad jag svarade. Hon är en sjuk dessvärre. Jag talade i om att historien är överdramatiserad och uppblåst. Tråkigt nog tyckte inte kvinnan från Strix(?) det. Men, hur många sådana samtal har hon haft? H*n är sjuk den Dj....! Jag meddelade dock att jag inte ställer upp. Btw Basen, vad menar Journalisten med " Ett icke ringa värde" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 18 September , 2009 Rapport Share Postad 18 September , 2009 Att dina kostnaderna för staketkalaset inte var så små. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JELLJUN Postad 18 September , 2009 Rapport Share Postad 18 September , 2009 Uppringd av TV3, efter ett litet uppförstorat reportage i P4 och BT. http://www.bt.se/nyheter/boras/kvinna-atalas-rev-grannens-staket%281528358%29.gm Och det är inte jag som är kvinnan! ... och det är inte personen i filmen som skrivit.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 18 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2009 Att dina kostnaderna för staketkalaset inte var så små. Ja så tolkade jag det, men inte sambon :=) Mao Ringa= lite, icke ringa = inte lite= Mycket Dj... skumt Jag har nämligen inte begärt någon ersättning alls! Har meddelat polisen att jag inte vill ha någon ersättning, bara få stopp på henne. Hon nöjer sig nämligen inte med att först polisanmäla mig för egenmäktigt förfarande. Hon roar sig också med att kalla mig för div tillmälen, som "tjuv, brottsling, kriminell osv" Synd att hon gör det från sin balkong, högljud och springer på parkeringen och gapar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 28 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 September , 2009 Skulle här sammanställt en liten rapport från Mike's fantastiska turre. Men insåg att det har mina pokervänner gjort på ett mycket bättre sätt än jag kan göra så här länkas det friskt http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/52787-mikes-db-rapport-fran-turren-i-loerdags-i-inlaegg-1144-a-77.html#post1346202 http://pokerforum.nu/forum/1345383-post366.html http://pokerforum.nu/forum/1345884-post4538.html http://valterego.se/blog/finns-sveriges-basta-pokerklubb-i-narke/ De flesta pokerspelare brukar hävda att de går "break even" Det gjorde jag inte! Tack för det bla. Valterego och John H. Skälet till det är givetvisatt jag sprang på spelare minst en nivå över mig. Nu blev dock förlusten inom beräknade gränser ändå. Tack till samma spelare som säkert kunde plockat mig på mer Jag hade garanterat förlorat ändå, men kunde kanske begränsat det något. Inga idiot bluffar med AJo och liknande om jag lyckats hålla ölkonsumtionen på rimlig nivå vid 03:30 tiden. Dock stod tältet färdigrest, och "färdigbäddat" när jag insåg att "klockan var slagen" Stort tack för det Omalley. Stort tack, det var förbaskat kul, Mike Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nordkvist Postad 28 September , 2009 Rapport Share Postad 28 September , 2009 Trevligt att råkas =) Här har du streamripper också, denna länk låter dig ta ner all radio som spelas upp i winamp. Sen finns det massa andra lösningar som du kan googlea dig fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 28 September , 2009 Rapport Share Postad 28 September , 2009 De flesta pokerspelare brukar hävda att de går "break even" Det gjorde jag inte! Tack för det bla. Valterego och John H. Det var så lite så Sällan man får ta pengarna av så trevliga spelare. För övrigt var det variansen och inte skickligheten som höll i yxan vid vårt cg-bord i lördags... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 28 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 September , 2009 Att man alltid ska överskatta spelare Inte en chans att jag sätter honom på hålpipan på floppen, inte ens efter mini raisen på turn inser jag att tomten synat 2/3 bett med hålpipa. Iofs borde minibettet ha väckt misstankar men jag fick ihop det till K träff Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Replayer SB ($771) BB ($1,035) Hero ($467) BTN ($218) Dealt to Hero J:heart:Q:diamond: Hero raises to $14, BTN calls $14, fold, fold, FLOP ($34) J:diamond:3:club:K:spade: Hero bets $28, BTN calls $28, TURN ($90) J:diamond:3:club:K:spade:Q:spade: Hero bets $45, BTN raises to $90, Hero calls $45, RIVER ($270) J:diamond:3:club:K:spade:Q:spade:6:diamond: check, BTN bets $86.50 (AI), Hero calls $86.50, BTN shows A:club:T:club: (Flop 26.6%, Turn 90.9%) Hero shows J:heart:Q:diamond: (Flop 73.4%, Turn 9.1%) BTN wins $431 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 September , 2009 Från Mikes DB Jag kan inte riktigt släppa det här med åldern. Mike blev chockad när han insåg att det bara skiljde ett år mellan mig och honom. Jag kan berätta en sak, Mike: Det är inte jag som ser ung ut. När jag skulle gå in i lokalen i lördags såg jag en av de där små nätgrajndarna peka på dig i smyg och viska till sin polare: "Kolla! Där är MikeTimes farsa!" o de sa dessutom att -han ser nästan lika gammal ut som den där farfar Crappy Djäkla snorungar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 29 September , 2009 Rapport Share Postad 29 September , 2009 Från Mikes DB o de sa dessutom att -han ser nästan lika gammal ut som den där farfar Crappy Djäkla snorungar Fast skillnaden är att Mike bara SER jävligt gammal ut Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 September , 2009 Fast skillnaden är att Mike bara SER jävligt gammal ut Tur man känner sig som 25! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts