Gå till innehåll

Viktminskningsdagbok - TF, Jennez, Lisa, baller mfl.

Jennez

Recommended Posts

• Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ikväll ska det grillas, det blir kött och fransk färskpotatissallad, färskpotatis är visst semi gi så det är väl inte så farligt? ;)

Till efterrätt ska jag baka min famous äppelpaj *dregglar*

Men det är fredag, och en dag i veckan får man "synda" :D

ajuste, -2,48kg so far. om jag steppar upp träningen ska det nog gå hela vägen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ajuste, -2,48kg so far. om jag steppar upp träningen ska det nog gå hela vägen också.

Skulle tippa att jag ligger minus ca 2kg också. Har inte vägt mig men midjemåttet känns lite mindre. :D

Fan, dags att öka takten igen för mig. Började starkt men har slackat av lite de senaste två veckorna.

Länk till kommentar

Alltså Jennez, hur fan gör ni skåningar korv nuförtiden?

Beställde en dubbel grillad i bröd, i Nyhamnsläge. VIDRIGT

Man ska f-n INTE koka korven först, och ev STEKA den eller vad f-n människan gjorde.

Jag citerar Thåström efter en spelning i Alingsås

HUR FAN KAN MAN MISSLYCKAS MED EN KORV?

Jahaja, Jennez och hans anförvanter vet iaf hur man gör!

Länk till kommentar

Otroligt duktigt av mig att skriva innan jag ska hämta min cykel från Hötorget. Hade väntat till imorgon annars men kom på att Prideparaden förstör trafiken i stan imorgon.

Sjysst! Vi håller ungefär jämna steg :mrgreen:

Finsk sisu ftw :-P

Vi får se sen när jag kommit igång med träning................

:lol: :lol: :lol: Kan vara det bästa jag någonsin läst på pf. Låter bli att lägga det som signatur av hänsyn till jm_j, han ska inte behöva läsa det varje gång jag är ute och cyklar.

Lugnt för min del att ta den; blir mobbad på jobbet varje dag i minst 5 år tack vare "Estlandssemestern".

Ikväll ska det grillas, det blir kött och fransk färskpotatissallad, färskpotatis är visst semi gi så det är väl inte så farligt? ;)

Till efterrätt ska jag baka min famous äppelpaj *dregglar*

Men det är fredag, och en dag i veckan får man "synda" :D

Skulle tippa att jag ligger minus ca 2kg också. Har inte vägt mig men midjemåttet känns lite mindre. :D

Fan, dags att öka takten igen för mig. Började starkt men har slackat av lite de senaste två veckorna.

Jag har köpt det onyttigaste och innehållande mest kalorier till imorgon. Var och en får ta en av varje avh dom här + lite till om det blir över: hamburgare, stor körv med bröd och kycklingspett med både potatissalld, friterade pommes frites och sen lite chips och annat gott som efterrätt.

:shock:

Kanske kommer på något annat onyttigt att köpa innan 14:00 idag...

Länk till kommentar

Jag är så där bakis att jag helst av allt skulle vilja krypa ihop i fosterställning, gråta en skvätt och sen gå och skjuta skallen av mig.

Moget, moget, vafan ska du beställa in femmor whisky för :evil:

Jaja, åt päsis en korvomelett. Får se om det stillar chipssuget. Fan vet.

Ta tolvor nästa gång. ;-)

Själv kommer jag nog att må som du imorgon. Skulle bara ta ett glas rödvin & hämta pizza efter jag stack från jobbet men hela flaskan har gått åt redan och det lär bli 3-4 flaskor till senare ikväll.

Lugnade ner mig lite iaf som är livs-EV+.

Hoppas att jag inte cyklar ihjäl mig i fyllan eller t.o.m. fattar att promenera istället...

Länk till kommentar

jag börjar tro att ni är riktigt latmaskar som inte tar viktminskningsbettet på blodigt allvar. Jag är inte ens med och jag leder nog stort? -6kg.

Tror ingen av os bryr så mycket om att torska 1000kr.

Hade det varit 10000 eller mer skulle det nog komma lite mer ansträngning.

Tror dessutom att alla utom Ola har satt ett realistiskt mål och klarar av det innan slutet av månaden. Man behöver inte ta allt asap.

Skål!

Länk till kommentar

Tror ingen av os bryr så mycket om att torska 1000kr.

Hade det varit 10000 eller mer skulle det nog komma lite mer ansträngning.

Tror dessutom att alla utom Ola har satt ett realistiskt mål och klarar av det innan slutet av månaden. Man behöver inte ta allt asap.

Skål!

men varför då betta öht? Om det inte svider för er så tappar ni ju själva poängen med att slå vad imo då det handlar om viktminskning. Det ska ju vara en morot, en sporre i sidan på era feta magar att inte bli av med den där tusenlappen.

The fucking glory ffs...

edit: satsa 1 krona om du tycker det är så meningslöst satsa att det inte motiverar dig?

Länk till kommentar

jag börjar tro att ni är riktigt latmaskar som inte tar viktminskningsbettet på blodigt allvar. Jag är inte ens med och jag leder nog stort? -6kg.
Var minus 6,6 igår morse så nog tusan kämpas det :ola: Frågan är inte om jag klarar av det utan hur långt under målvikten för utmaningen jag kan ta mig.

1000 spänn är tillräcklig morot för mig. Var iofs aldrig orolig. 9 kg på nästan två månader är en barnlek.

Länk till kommentar

Får ställa mig på vågen imornbitti och ta käftsmällen, som jag har hört redan är postad :-/P

Äsch, det var inte så illa ändå. 91,2, så det är snart 7 kg ner från startvikten för en månad sen.

Positiva effekter:

- Har bytt ett knapphål in i bältet och är på god väg att byta snart igen

- Manboobsen dallrar inte lika mkt när bilen kör över en ojämnhet i vägen

- Mår jäkligt mycket bättre i magen, rent generellt

- Piggare nu när insulinet inte längre leker rövare med blodsockret

Negativt

- Pizza och chips, saknar er!

Länk till kommentar

Äsch, det var inte så illa ändå. 91,2, så det är snart 7 kg ner från startvikten för en månad sen.

Positiva effekter:

- Har bytt ett knapphål in i bältet och är på god väg att byta snart igen

- Manboobsen dallrar inte lika mkt när bilen kör över en ojämnhet i vägen

- Mår jäkligt mycket bättre i magen, rent generellt

- Piggare nu när insulinet inte längre leker rövare med blodsockret

Negativt

- Pizza och chips, saknar er!

Bra kämpat!

Vad är planen sen när du nått målet och vadet är över? :)

Länk till kommentar

Bra kämpat!

Vad är planen sen när du nått målet och vadet är över? :)

Plan och plan. Jag hoppas kunna gå ner ytterligare några kilon. Trivselvikten ligger någonstans runt 85 så det vore nice att landa där. Vore ännu mera nice om jag sedan kunde hålla mig där :mrgreen:

Ska börja gymma lite försiktigt inom kort och då kan jag inte längre hålla på och äta som jag gör för då lär jag krascha. Avvaktar nog tills utmaningen är slut.

Åker med familjen till Makadi Palace i början av nästa år. Hade ju vart gött att kunna visa sig på stranden utan att de andra turisterna ropar "Strandad val!" och försöker knuffa ner mig i vattnet :-P

Länk till kommentar

Alltså även om nu inte T-F vill skryta, så tjuvläste jag på hans Facebook

Strålande, lysande och alla övriga superlativ!

Jo, inte för att vara sån men det går riktigt bra nu även om det jag postade häromdan förmodligen handlade mer om varians.

Nästan tre veckor kvar, dvs gott om tid för alla som vill/behöver lägga i en sista växel. Jag skulle tippa att jag når målet om ca 1-1,5 veckor. Åker upp till Norge onsdag-tisdag för att slacka på sambons brorsas bröllop och jag räknar med att inte kunna köra GI under tiden.

Kanske lika bra att säga två veckor.

Invägning imornbitti.

Länk till kommentar

Glädje! 89,4 kg imorse :-D Är alltså ner 8,6 kg sen start och bara ett par hekton från att nå målet för utmaningen.

Nu kan man väl iofs tycka att det kanske är att ta i för mycket att gå ner ca 9 kg på en dryg månad men jag har inte tålamod att köra långsamt. Resultat nu ffs! Snackade med en tjejkompis som skriver sin bachelor i näringsfysiologi och hon ratade allt från min diet till min tidshorisont och avslutade med att ge min karaktär en knäpp på näsan.

Man ska inte lyssna på negativa människor :-P

Iallafall, framgånsreceptet har varit:

- Regelbundna måltider

- GI - dvs utesluta så mkt kolhydrater som möjligt om än inte allt såklart

- Ät något mindre portioner än vad jag gjorde tidigare

- Dricka mer vatten

- Inte småäta mellan måltiderna

- Har under denna tid käkat en pizza och en chipspåse. Rätt långt från min normalkonsumtion.

Ska inte säga att det har vart lätt alla gånger när sötsuget har satt i men den här utmaningen har faktiskt hjälpt mer än vad jag först trodde att den skulle göra. Har iaf börjat använda det näst innersta hålet på bältet. Tidigare oanvänt :-P

Nu drar vi till Norge imorn för ett bröllop i släkten så det här resultatet lär jag kunna kika mig i arslet efter när vi kommer hem om en vecka.

Bjuder på en video cuz that's how I roll, homie 8-)

Länk till kommentar

Yikes! 93,6Kg. Alltså 4,6 kvar men det klarar jag av lätt. Måste komma igång med cyklingen ordentligt och minska på vinhinkandet så bör kunna hålla ca 90 även efter lite styrketräning.

Nu kan man väl iofs tycka att det kanske är att ta i för mycket att gå ner ca 9 kg på en dryg månad men jag har inte tålamod att köra långsamt.

Jag jobbar och andra sidan bättre med "lagom" men inte på tok för hör stress.

Länk till kommentar

Vikten går stadigt neråt, men nu har jag kastat på några extra kol för att segla in fint i mål tills den sista.

Har ätit hyffsat bra, idag blev det osötad myssli med skivad banan, ägg och massa vatten som uppladdning för det 75min långa skivstång/konditions-pass jag körde på Friskis. Jag trodde aldrig jag skulle klara det då jag normalt sett "bara" kör gym, intensivpass, spinning eller skivstång var för sig (60min)

Men jag är riktigt nöjd med dagens insats, under de tre sista övningarna kände jag mig spyfärdig, och det är väl ett tecken på att jag jobbat bra? :-P

Yes, det här kommer gå galant!

Länk till kommentar

En från min hejaklack var precis förbi utan att ha oxpisk med sig.

Betyder nog att jag klarar av det här utan några större bestående fysiska men...

Men jag är riktigt nöjd med dagens insats, under de tre sista övningarna kände jag mig spyfärdig, och det är väl ett tecken på att jag jobbat bra? :-P

Yes, det här kommer gå galant!

Är man rätt så "färdig" med träningen och pressar lite till är det vanligt att få kräkkänslor/kräkas.

Träna inte för mycket och för ofta bara.

Länk till kommentar

Knappt två veckor kvar nu. En vecka i Norge med bröllop och en jäkla massa besök hos folk som ville bjuda på fika/mat har inte gjort underverk för min rotundhet. Men det var inte så illa som jag befarat. Vågen stannade på 90,6 imorse så det är bara 1,6 kvar till målet. På ca två veckor är det en baggis.

Hur går det för er andra? Ola köpte ut sig själv i rätt tidigt skede om jag inte minns fel. Jens och Lisa, hur gick det med träningsplanerna? Baller, dig har vi inte hört mycket av. Jm_j, blir det till att sitta i bastun hela sista veckan?

Go go go!

Länk till kommentar