Gå till innehåll

prookelito whineboken


prookelito

Recommended Posts

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) IPoker

($74.95)

Hero ($68.60)

 

Dealt to Hero Q:club:Q:spade:

 

Hero raises to $1, raises to $1.50, Hero raises to $6, calls $4.50,

 

FLOP ($12) Q:heart:K:heart:4:heart:

 

check, Hero bets $8, calls $8,

 

TURN ($28) Q:heart:K:heart:4:heart:3:diamond:

 

check, Hero bets $15, calls $15,

 

RIVER ($58) Q:heart:K:heart:4:heart:3:diamond:8:spade:

 

bets $45.95 (AI), Hero ???

 

Han har vart passiv, och bara bettat river med nöten. Men ja lär ju adlrig kunna folda här iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 102
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har spelat 300 händer idag, och vunnit $9 woho!

 

Dock så har ja åkt på några setup händer, får in det med QQ på en 3färgsklöver bräda på turn mot J8 som träffade holk på turn.

 

Blir mer spel ikväll, känns iaf bra att det börjar gå framåt nu, att man även lyckas "plussa" trots en del setups. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följde med kärringen och lämnade in hennes päronskärra efter att dom haft inbrott inatt, och bajarna hade haft sönder rutan, orka liksom.

 

-När är bilen klar?

-Den bör vara klar till imorgon innan 17 ungefär.

-Fint, då ses vi imorgon.

 

När vi har tagit en promenad på 30 min för att ta sig hem så ringer dom och säger "Bilen är klar nu, ni kan komma och hämta den på en gång om ni vill"

 

 

Har förövrigt köpt en stock snus, en redbull och en Cola Zero! Så nu kan ju inget gå fel tycker man.

 

Game on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

Hero ($81.35)

($25.22)

 

Dealt to Hero J:club:K:club:

 

calls $0.25, check,

 

FLOP ($1) 3:diamond:T:club:J:heart:

 

Hero bets $1, calls $1,

 

TURN ($3) 3:diamond:T:club:J:heart:J:spade:

 

Hero bets $2, raises to $4, Hero raises to $79.85 (AI), calls $19.72 (AI),

 

RIVER ($50.44) 3:diamond:T:club:J:heart:J:spade:8:club:

 

 

 

shows K:diamond:K:heart:

(Flop 85.4%, Turn 2.3%)

 

Hero shows J:club:K:club:

(Flop 14.6%, Turn 97.7%)

 

Hero wins $49.44

 

Skyll dig själv imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är allmänt fiskig och har gjort en del konstiga spel.

Han har en 3b på 16, FCB på 36, så han har en väldigt bred range här imo.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

($50.50)

Hero ($133)

 

Dealt to Hero J:diamond:K:spade:

 

Hero raises to $1.50, raises to $4.50, Hero calls $3,

 

FLOP ($9) 3:diamond:Q:club:J:club:

 

check, Hero bets $6, calls $6,

 

TURN ($21) 3:diamond:Q:club:J:club:K:diamond:

 

check, Hero bets $14, raises to $40 (AI), Hero ?!?!?!?!?!?!?!?!?!!?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI är allmänt fiskig och har gjort en del konstiga spel.

Han har en 3b på 16, FCB på 36, så han har en väldigt bred range här imo.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

($50.50)

Hero ($133)

 

Dealt to Hero J:diamond:K:spade:

 

Hero raises to $1.50, raises to $4.50, Hero calls $3,

 

FLOP ($9) 3:diamond:Q:club:J:club:

 

check, Hero bets $6, calls $6,

 

TURN ($21) 3:diamond:Q:club:J:club:K:diamond:

 

check, Hero bets $14, raises to $40 (AI), Hero ?!?!?!?!?!?!?!?!?!!?!?!

 

Preflop callen är väl sådär, du kan syna du kan folda, 3bet på 16% är inte löst så han har en ganska stark range så att folda KJo där skulle ja nog ha gjort.

Men det värsta i handen är din flop bet, där vill du alltid alltid alltid checka tillbaks för pot control när han 3betat pre. Du har bra showdown value, men vad gör du om han c/r'ar floppen? Då kommer du hata din hand.

 

På turn spelar handen sig själv, ship it. Ibland har du han, ibland har han dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några bra tips inför UFC100?

 

Den mest svårtippade matchen enligt mig är Bisping, fast kan bero på att båda är mina favorit fighters.

 

Har bara en uppmaning, skall ses live varesig den går 0400 svensk tid, du har inget val.

 

alla mäniskor måste se den!

 

ska ladda upp somfan med lite gammla classicmatcher innan + ett par polare :) najsnajs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara en uppmaning, skall ses live varesig den går 0400 svensk tid, du har inget val.

 

alla mäniskor måste se den!

 

ska ladda upp somfan med lite gammla classicmatcher innan + ett par polare :) najsnajs.

 

Haha, klart det ska ses live på tv. Synd att man inte är ett highstakes pro och kunde se den live i vegas ;)

 

En beat är dock att jag såg countdownen igår natt, så man lär ju inte orka se den precis innan som ja brukar göra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några bra tips inför UFC100?

 

Den mest svårtippade matchen enligt mig är Bisping, fast kan bero på att båda är mina favorit fighters.

 

Jag var en av dem som var helt hundra på GSP mot Penn och jag betade på honom trots ett uselt odds. Jag tror dock detta är hans svåraste match i karriären. Inte bara för att Alves är ett "animal" stående med bra takedown defense, utan även för att det känns som att GSPs match mot Penn var en sån supermatch osv osv att jag kan tänka mig att det kan vara svårt att hitta samma tändning här.

 

Betsson har 3.65 på Alves. Värde enligt mig (observera att jag inte kollat runt på andra sidor, lär gå att hitta bättre). Känns som 3x på Mir är ett klart bet med.

 

Kollade mer nu och som jag ser det är fan nästan alla matcher med 3 eller mer i odds spelbara på denna gala. Jag ska spela på Bisping, Paulo Thiago, Belcher och...gud bevare mig för att säger detta offentligt: Coleman! Han har bytt camp till Extreme Couture för denna match och verkar trots sin ålder ha hittat rätt inställning nu :D Jag är dessutom inte alls impad av Bonner. 3.65 på att Coleman får in sin berömda double leg takedown och några lucky punches från topp? Taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt kommer det bli några tunga dagar. Det kommer ta miiiinst ett dygn att få ner galan här när den kommit ut. Och det är med extrem klonk typ...och eftersom detta är en så stor gala som tillochmed halva PF snackar om så kan jag inte bara undvika min egen dagbok för att slippa riskera bli spoilad. Nu kommer jag nog helt seriöst inte ens titta in på PF förrän jag sett galan. Vafan ska jag göra av all min tid då? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var en av dem som var helt hundra på GSP mot Penn och jag betade på honom trots ett uselt odds. Jag tror dock detta är hans svåraste match i karriären. Inte bara för att Alves är ett "animal" stående med bra takedown defense, utan även för att det känns som att GSPs match mot Penn var en sån supermatch osv osv att jag kan tänka mig att det kan vara svårt att hitta samma tändning här.

 

Betsson har 3.65 på Alves. Värde enligt mig (observera att jag inte kollat runt på andra sidor, lär gå att hitta bättre). Känns som 3x på Mir är ett klart bet med.

 

Kollade mer nu och som jag ser det är fan nästan alla matcher med 3 eller mer i odds spelbara på denna gala. Jag ska spela på Bisping, Paulo Thiago, Belcher och...gud bevare mig för att säger detta offentligt: Coleman! Han har bytt camp till Extreme Couture för denna match och verkar trots sin ålder ha hittat rätt inställning nu :D Jag är dessutom inte alls impad av Bonner. 3.65 på att Coleman får in sin berömda double leg takedown och några lucky punches från topp? Taget.

 

 

Jag tror du har en poäng där med GSP, att det blir svårt att hitta samma tändning. Samt att Thiago Alves kommer käka upp honom ståendes.

 

Och för Brock Lesnar tror jag att det blir svårt, tycker det här blir även hans svåraste motståndare sedan han tog bältet. Mir har väl även läxat upp honom tidigare? All heder åt Randy, men hans dagar är förbi. Trodde dock att han la av efter den matchen, men han ska köra igen i 102an.

 

 

För övrigt kommer det bli några tunga dagar. Det kommer ta miiiinst ett dygn att få ner galan här när den kommit ut. Och det är med extrem klonk typ...och eftersom detta är en så stor gala som tillochmed halva PF snackar om så kan jag inte bara undvika min egen dagbok för att slippa riskera bli spoilad. Nu kommer jag nog helt seriöst inte ens titta in på PF förrän jag sett galan. Vafan ska jag göra av all min tid då? :lol:

 

Finns bara ett ord, FYL! Men helt ärligt, du kommer ju inte kunna göra nånting, kommer ju knappt kunna besöka aftonbladet. Frågan är om det ens skulle gå att besöka lunarstorm utan att bli spoilad.

 

 

Edit: Har du lirat UFC ännu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du har en poäng där med GSP, att det blir svårt att hitta samma tändning. Samt att Thiago Alves kommer käka upp honom ståendes.

 

Och för Brock Lesnar tror jag att det blir svårt, tycker det här blir även hans svåraste motståndare sedan han tog bältet. Mir har väl även läxat upp honom tidigare? All heder åt Randy, men hans dagar är förbi. Trodde dock att han la av efter den matchen, men han ska köra igen i 102an.

 

 

 

 

Finns bara ett ord, FYL! Men helt ärligt, du kommer ju inte kunna göra nånting, kommer ju knappt kunna besöka aftonbladet. Frågan är om det ens skulle gå att besöka lunarstorm utan att bli spoilad.

 

 

Edit: Har du lirat UFC ännu?

 

Jag tror verkligen inte det kommer att handla om att Alves kan käka upp GSP direkt, men slår man så jävla hårt som Alves så behövs det ju bara en träff. Dessutom MMAs bästa leg kicks förutom Pat Barry. Kan knappt vänta på att kolla galan iaf, sick sick sick.

 

Mmmm...just lunarstorm har jag slutat använda dock ;) Men jag får väl spendera mer tid med frugan helt enkelt och hålla mig borta härifån tills jag fått ner galan :)

 

Köpte det gamla UFC-spelet till PS2 här i Bangkok, råkade hitta det hos en pirat :mrgreen: Tror dock inte är det du syftar på så svaret är nej. Dock hade han även UFC Undisputed till Xbox 360 :lol: Så om en dryg vecka kan jag nog återkomma.

 

 

Spelade en femling nu för mina överblivna 76 kronor på Betsson, 42k om den går in 8-)

 

Brock Lesnar - Frank Mir 3.00

Du spelade på:2

 

2. Georges St-Pierre - Thiago Alves 3.65 2009-07-11 01:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship

Vinnare , Du spelade på:2

 

3. Dan Henderson - Michael Bisping 2.90 2009-07-11 01:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship

Vinnare , Du spelade på:2

 

4. Mark Coleman - Stephan Bonnar 3.65 2009-07-11 01:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship

Vinnare , Du spelade på:1

 

5. Jon Fitch - Paulo Thiago 4.80 2009-07-11 01:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship

Vinnare , Du spelade på:2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror verkligen inte det kommer att handla om att Alves kan käka upp GSP direkt, men slår man så jävla hårt som Alves så behövs det ju bara en träff. Dessutom MMAs bästa leg kicks förutom Pat Barry. Kan knappt vänta på att kolla galan iaf, sick sick sick.

 

Mmmm...just lunarstorm har jag slutat använda dock ;) Men jag får väl spendera mer tid med frugan helt enkelt och hålla mig borta härifån tills jag fått ner galan :)

 

Köpte det gamla UFC-spelet till PS2 här i Bangkok, råkade hitta det hos en pirat :mrgreen: Tror dock inte är det du syftar på så svaret är nej. Dock hade han även UFC Undisputed till Xbox 360 :lol: Så om en dryg vecka kan jag nog återkomma.

 

 

Haha, lunar är nöten? ;) Var inne där för inte så länge sedan och kolla om ja hade kvar mitt konto, ja fick massvis med status poäng för jag vart medlem så länge. *fniss* Ja det borde ju finnas annat än göra i thai än att hänga på internet under ett dygn iaf.

 

Haha, ja var väl inte riktigt det spelet jag tänkte på nej, men var det bra?

Hör av dig när du spelat det, snuskigt skoj iallafall. Skapa en karriär är dock det som är roligast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...