Gå till innehåll

Anpassa sig mot super aggressivt motstånd


Esapro

Recommended Posts

Sjukt aggressivt bord.

PF valde jag att bara limpa pga ville inte få en 3-bet.

Så jag limpar å CO höjer som vanligt ja synar utan pos men vi är båda deepstack.

 

Flopar överpar och färgdrag.

Han C-betar i princip allt så jag gör en c/r . Ganska farligt eftersom vi är så deepstack. Hade ni föredragit c/c lr leda?

 

Han synar (han kan ha vad som helst här till och med naket över par)

 

Färgen kommer på turn. Vet hur aggressiv han är så jag checkar turn för att låta han bluffa färgen. Han betar halv pot.

Hur rädd ska ja va för högre färg här?

Jag synar bara hans turn bet. Lite pot kontroll ifall han har högre färg. Hade han haft set så hade han ställt på flop och med 2 par har han bara 10% å dra ut.

Hade ni betat turn? c/c? c/r?

 

 

Bordet parar sig såklart på river. Hade c/c om det varit blank river.

Han sätter mig förmodligen på TT lr nåt sånt pga hur ja spelade turn. (om dessa spelare gör handreads tveksamt)

Hade han betat river hade jag nog foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att inte limpa preflop. Sen finns det ingenting som tyder på att motsåndaren är superaggressiv hittills. Du kan ju ge lite mer info nästa gång du postar kanske...

 

aa hann inte :)

Porcaro och Jimm~s 3 bet range va ganska sjuk. ville helt enkelt hålla potten liten å bygga upp den om ja träffar.

 

Spelar normalt på 0.5/1$ 6max Willam Hill där spelarna är tight passivare.

 

Jag har väldigt svårt att anpassa mig efter agressivt motstånd.

Därför jag inte är någon vinnare på svs ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa hann inte :)

Porcaro och Jimm~s 3 bet range va ganska sjuk. ville helt enkelt hålla potten liten å bygga upp den om ja träffar.

 

Spelar normalt på 0.5/1$ 6max Willam Hill där spelarna är tight passivare.

 

Jag har väldigt svårt att anpassa mig efter agressivt motstånd.

Därför jag inte är någon vinnare på svs ^^

 

Om du tvunget ska limpa så tycker jag att du ska limp-reraisa dina starka händer (inte bara AA**) när du är i position. Squeeza multiwaypotter. Och 4-beta mer än AA**. Men just UTG-limp gillar iaf inte jag.

 

Annars kan det ju vara smart att spela där din spelstil fungerar och undvika SvS.

 

 

Sen finns det ju något riktigt vidrigt du kan ägna dig åt, Shortstacka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shortstacka tjänar jag inget på. Vet ju att jag har edge mot de flesta spelare på svs. Försöker bara täcka igen mina läckor

 

PF spelet är väl fel men inget stort fel.

Flop spelet däremot är ett stort fel. Deepstack OOP om han sätter mig all in här blir ja tvungen å syna å hoppas på att ja inte drar dött. Så de va kasst spelat.

 

Turn spelades väl bra (förutsatt att han inte slowP set på flop) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
Shortstacka tjänar jag inget på. Vet ju att jag har edge mot de flesta spelare på svs.

Tveksamt skryt med tanke på att du ber andra om råd för att kunna hantera aggressiva spelare ;-). Jag citerar en annan rad du skrev: "Jag har väldigt svårt att anpassa mig efter agressivt motstånd. Därför jag inte är någon vinnare på svs ^^"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att ett av de bästa sätten att hantera super aggressivt motstånd är att shortstacka och spela tight och über agressivt.

 

Funkar så länge som fi inte inser vad du håller på med och ständigt låter dig limp reraisa han pre.

 

Jag brukar ofta börja med en shortstack på ett nytt bord för att känna av motståndet innan jag köper på mig en full stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har också råkat ut för dom här super aggressiva spelen på 1/2sek mitt råd är: se men inte röra. Bättre att spela lite högre där är folk mer passiva eftersom det blir för dyrt att bluffa och spela över aggressivt. De enda gamesen som är mer aggro är nog playmoney på FTP där är hårdanskarna på förjämnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...