Gå till innehåll

Får aldrig syn pre, börjar bli frustrerad! Vad göra?


Ferna

Recommended Posts

Hej, sedan några veckor tillbaks har jag spelat på pacific poker på nl20. Från början gick det bra jag spelade bra och plussa på i bra takt, sen nu mot slutet har det sjunkit sakta sakta också har jag spelat lite sämre en del stunder vilket har gjort att rullen sjunkit fortare då, men jag ligger fortfarande +.

Men nu till min fråga, dom senaste 3-4 dagarna har jag kanske spelat ca 2-3h/dag med 4 bord åt gången, och varje gång jag får speldugliga kort och dom mest spelbara som AA KK QQ och jag trycker in en standard raise (4xbb) preflop, men jag får INGEN syn, 1 gång av 10 har jag fått syn och sedan har dom foldat efter mitt value bet på floppen.. Detta är väldigt frustrerande då jag mest ser rullen stå still, och det är inte så att det är dåligt med action på borden heller, utan varje bord jag valt har mellan 30-45% spelare/flop, men det tycks att så fort jag plockar upp AA KK QQ eller liknande stjärnhänder så får jag absolut 0 i action, vad kan detta bero på? Jag vet såklart att det beror på att mina motståndare får ruskigt dåliga kort, men det har hållit i sig så länge nu tycker jag, variansen spelar väl sin roll här också antar jag, men det jag är mest nyfiken på är om någon här inne varit med om något liknande? Vad gjorde ni åt saken, bytte ni pokersajt?

För det är så jäkla frustrerande att spela dag ut och dag in och ALDRIG få action, och rullen står mest still...

 

Kan ju tillägga att det rör sig om fullring

 

Tillägger även att när jag äntligen settar mitt pocketpar jag håller i handen, är det också likadant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de foldar varje gång du höjer så varför höjer du inte med fler händer? Känns som rätt grundläggande pokerkunskaper.

 

Jag kanske förklarade dåligt i tråden, men jag 4-betar inte pre-flop BARA med AA KK QQ, om det var så ni uppfattade det så ursäktar jag min dåliga förklaring, utan min range är nog ganska normal för en tight/aggresiv spelstil, då vet ni ungefär hur den ser ut.

Utan det är just när jag har plockat upp dom 3 händera ovannämnda som jag inte får någon action, men vilket jag oftare får med AK,JJ,TT, osv mer mediokra händer, jag förstår om detta kan tyckas som en ganska onödig tråd, men om ni hade varit med och sett dom 3-4 senaste dagarna när jag har spelat så skulle ni inse, att inte ens Phil Ivey själv skulle kunna plussa något vidare med den action jag fått!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du för 4bet% och 4betrange% och och vad har dina motståndare för fold4bet%?

 

det är inte 2006 längre, folk har lärt sig att vika mot 4bets....

 

HM funkar inte med pacific jag antar att det är det jag måste ha för att kunna kolla upp dom där sakerna?

 

Vad menar du att jag ska göra? 3-beta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du får livligt med action när du 4bettar så länge du inte har action alltså?

tja, 3 anledningar, vilken det beror på är ju lite svårt att säga.

 

1. du är extremt lättläst (kika igenom dina händer och se om de skiljer sig åt i betting pattern)

2. varians (snälla, 3-4 dagar???)...

3. de kan se dina kort för att de fuskar (prova att installera ett eget fuskprogram eller ta reda på var de bor)

4. börja 4betta med en massa händer och släng upp en tråd om "varför foldar de aldrig mot 4bets???"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill väl få in lite pengar i potten när man sitter med en sån fin hand.

Vilket är bäst? 4-betta utan att få syn och bara någon blind i vinst eller att 3-betta och få 1-3 motspelare och möjlighet till storvinst? (förvisso även lite större möjlighet till storförlust). Alla utom de nyaste lirarna vet att ett 4-bet i åtminstone 80 % av fallen står för JJ-AA så varför avslöja sig? Ett 3-bet är generellt sett mycket svårare att analysera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KInte för att vara den som är den, men vet du vad 4-bet är? Det känns som att du tror att 4-bet är 4st BB och 3-bet är 3st BB? Sorry om jag har fel :)

 

Så uppfattade jag också det.

 

Ni har uppfattat rätt :roll:

Kan nån vänlig själ förklara vad det är då? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du öppnar pre genom att höja är det 2bet. Om Fi slår om är det 3bet. Om du sedan slår om igen är det 4bet, således 4e betet (blindsen räknas som första betet).

 

Okej, tack så mycket det var vänligt av dig att förklara det för mig :-)

Nu kan jag sova gott inatt, och kom ihåg att jag är skyldig dig en kram ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrade tråden lite nu så att det inte ska missuppfattas och jag hoppas självklart på nya svar :)

 

Måste även säga att detta låter som att jag upplever helt vanlig varians, vilket jag till en början förstod att det var, men det har pågått på tok för lång tid nu och jag börjar bli frustrerad och söker hjälp här!

 

Säg att jag under en dag får AA och KK 6-7 ggr vardera, och jag har tur om jag får action 1 gång av situationerna, är detta vanligt?

 

Och enligt min uppfattning är jag inte mer lättläst än någon annan nisse vid bordet, (om nu inte alla vid mitt bord använder Pokertracker eller annat statistikprogram), då har jag förståelse varför det är som det är just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna upp ditt spel. Slå upp mer händer i sena positioner. Lägg till "fold to steal" på din hud och raisa ATC mot de tighta blindsen.

 

På detta sättet kommer du:

 

1: Få en lösare image på bordet = mer action när du har bra händer

2: Vinna massa småpotter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna upp ditt spel. Slå upp mer händer i sena positioner. Lägg till "fold to steal" på din hud och raisa ATC mot de tighta blindsen.

 

På detta sättet kommer du:

 

1: Få en lösare image på bordet = mer action när du har bra händer

2: Vinna massa småpotter

 

Tack för tipset :mrgreen: Men jag undrar bara vad ATC är? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset :mrgreen: Men jag undrar bara vad ATC är? :shock:

 

any two cards.

 

60% räcker dock gott och det blir aningen mindre ovanligt postflopsspel.

 

Sen öppnar du alla händer med samma betsize när du är först in preflop.

 

Sen kan det vara vettigt att öppna olika stort beroende på vilken position du sitter på (du ska vara tightare längre ifrån knappen) men det är nog i ditt fall ganska marginellt så fokusera på postflop-spelet istället så utvecklas du nog snabbare. Fokusera på om du bettar för värde eller som bluff, checkar du för att checksyna eller checkar du för att checkfolda och när vill man checksyna och när vill man betfolda etc....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

any two cards.

 

Sen kan det vara vettigt att öppna olika stort beroende på vilken position du sitter på (du ska vara tightare längre ifrån knappen) men det är nog i ditt fall ganska marginellt så fokusera på postflop-spelet istället så utvecklas du nog snabbare. Fokusera på om du bettar för värde eller som bluff, checkar du för att checksyna eller checkar du för att checkfolda och när vill man checksyna och när vill man betfolda etc....

 

Precis, håller på och jobbar stenhårt på det nu :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...