Gå till innehåll

Slim skriver om livet


Slimmyjimmy

Recommended Posts

Den här dagboken ska handla om lite allt möjligt. Kan till att börja med säga att jag spelar lowstakes poker, de lägsta på svenska spel. Har inga ambitioner att bli pokerproffs utan spelar för att det är kul. Dock ska den här dagboken handla om mer än poker, annars tröttnar jag för snabbt.

 

Jimmy var namnet förresten, 20 år gammal och mycket fotbollsintresserad. Ser på all boll jag kan och spelar själv i en liten klubb som jag själv startat ihop med ett par kompisar. Vi lirar i division 8 göteborg, japp du hörde rätt, division 8 den allra lägsta serien i hela Sverige. Detta betyder att vi skulle vara sämst i Sverige om vi kommer sist vilket iofs hade vart ganska kul att kunna säga, dock ser det inte ut som det blir så då vi ligger på delad 1a plats inför höstsäsongen. I detta nu så går vi dock in i en månads långt sommaruppehåll, så det gäller att träna själv vilket jag ska försöka att klara av. Om ni är sugna på mer info hittar ni oss på: http://www.laget.se/haltaik

 

Jag jobbar som butiksbiträde på dagligvarubutiken Netto Marknad AB. Detta är inte mitt drömjobb på något sätt utan hoppas kunna utbilda mig till något så småningom. Under de senaste åren har jag föreställt mig att jag ska sluta som säljare men drömmarna förändras och just nu är jag väldigt intresserad av psykologi, männskligt beteende och språk. Förhoppningsvis ska jag hitta något kul program som omfattar dessa delar.

 

Om det är någon som är sugen på att veta mer så är det bara att skicka en fråga, svarar på allt från livet till mitt pokerspel.

 

Ta hand om er!

 

/Slim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt intressant inledning så kommer förmodligen följa den. Men vilken 20åring som startar db på pokerforum vill inte leva på poker? :S

 

Efter att spelat poker i någonstans mellan fyra och fem år utan att utvecklats mer än vad jag gjort var det tvunget att inse att jag varken är tillräckligt skicklig eller har den rätta viljan för att bli professionell spelare. Jag hoppas ju självklart att mitt spel ska ge en viss inkomst men för tillfället finns inga större mål än så med pokern.

 

Tänkte inflika med en sak som hände på jobbet här om dagen som är ganska typiskt mig. Eftersom mitt arbete är väldigt enformigt så blir det ofta att man går runt och tänker på annat medans man packar upp varor inne i affären. Just denna gång funderade jag över fotbollslaget och vad vi ska hitta på i framtiden. Allt eftersom jag tänkte så ser jag att en tämligen attraktiv kvinna i trettio årsåldern står å småler mot mig. Tyvärr var det varken för min utstrålning eller mitt utseende. Snarare så var det faktumet att jag stod och visslade på "Allt som livet ger" med farsan Baloo. Tur att man har flickvän sedan 3 år tillbaka så man slipper bry sig allt för mycket om vad personer av andra könet tycker om en.

 

Slängde in en timmes spel som resulterade i ungefär 250 kronor plus.

 

Nu är det snart dags för Sverige att ta sig an England i U21-EM tyvärr så tror jag att våra motståndare från Storbritannien kommer vinna. Trots att vi har ett riktigt bra försvar så tror jag inte man kommer orka stå upp hela matchen mot Walcott och Agbonlahor som båda två är ruskigt skickliga forwards. Hade vi haft med kreativa Emir Bajrami och tunge Pontus Wernbloom så hade jag kunnat tro på seger, tyvärr tror jag inte att Landgren kan ta över Wernblooms roll och där kommer vi tappa för mycket boll. Om vi ska vinna idag så måste Berg och Toivonen vara på absolut topp och sätta de få chanser de kommer att få. Jag tippar 2-0 till England men hoppas att jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just nu är jag väldigt intresserad av psykologi, männskligt beteende

Ja, håller med om att det är intressant! Mycket därför man gillar poker också.

Skulle vara kul om du skriver lite om det i db'n.

 

Eftersom mitt arbete är väldigt enformigt så blir det ofta att man går runt och tänker på annat medans man packar upp varor inne i affären. Just denna gång funderade jag över fotbollslaget och vad vi ska hitta på i framtiden. Allt eftersom jag tänkte så ser jag att en tämligen attraktiv kvinna i trettio årsåldern står å småler mot mig. Tyvärr var det varken för min utstrålning eller mitt utseende. Snarare så var det faktumet att jag stod och visslade på "Allt som liver ger" med farsan Baloo.

Haha ser det framför mig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag kan ha fel, men när man visslar på en sån låt utan att ens vara medveten om det själv, då trivs man rätt bra med livet.

 

Sen har inte jag något emot att tjejer blickar för att man agerar gulligt. Mtp att jag saknar både utseende och utstrålning så tar jag alla uppskattande blickar jag kan få. :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag kan ha fel, men när man visslar på en sån låt utan att ens vara medveten om det själv, då trivs man rätt bra med livet.

 

Sen har inte jag något emot att tjejer blickar för att man agerar gulligt. Mtp att jag saknar både utseende och utstrålning så tar jag alla uppskattande blickar jag kan få. :ola:

 

Självklart kan man aldrig vara missnöjd med livet när man visslar på en klassiker med farsan Baloo. I stort sett så är jag ganska nöjd med min tillvaro för tillfället, skaffade lägenhet i slutet av förra året och äntligen börjar jag få ordning på stället. Allt funkar bra med tjejen och fotbollen rullar på fint så klart man trivs.

 

Det enda som är jobbigt är min ekonomiska situation då jag inte får jobba så mycket som jag önskar, hade det inte varit för att jag la undan trettio tusen från pokern för ett tag sedan hade jag inte klarat hyran i sommar.

 

Ja, håller med om att det är intressant! Mycket därför man gillar poker också.

Skulle vara kul om du skriver lite om det i db'n.

 

 

Haha ser det framför mig :lol:

 

Mitt intresse för psykolgi grundar sig egentligen i att jag vill förstå människors handlingar och varför vi följer vissa mönster. När jag satt på tysklandsbåten för någon vecka sedan bestämde jag mig för att köpa en bok, fastnade för "Konsten att läsa tankar" av Henrik Fexeus, han beskriver här hur man kan läsa en persons tankar genom att läsa av kroppsspråk. Genom att följa lite av hans råd så kan man läsa av en person på ett helt annat sätt än man kunde innan. Han lär även ut hur man kan anpassa sig mot olika typer av medmänniskor och på så sätt få en bättre relation till dem.

 

Tycker att sånt är riktigt intressant och hoppas kunna utveckla mina kunskaper inom området. Visste du till exempel att nittio procent av kommunikationen vi tar emot är omedveten kommunikation. Det är det som gör att du kan få en sådan där kuslig känsla av att någon som uppför sig trevligt i själva verket inte gillar dig och ofta visar sig detta stämma.

 

För övrigt var Sverige-England en ruskigt bra match. Bäst på plan var enligt mig Gustav Svensson tätt följd av Guillermo Molins som hoppade in i halvlek. Även Markus Berg gjorde såklart en riktigt bra match med sina 2 mål och nick i ribban. Synd att förlora på straffar men Sverige har verkligen gjort ett jättebra EM och framtiden ser ljus ut för svensk fotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det enda som är jobbigt är min ekonomiska situation då jag inte får jobba så mycket som jag önskar, hade det inte varit för att jag la undan trettio tusen från pokern för ett tag sedan hade jag inte klarat hyran i sommar.

 

 

Hur efterbliven är du som tar en lägenhet med hyra du inte klarar av? (med tanke på att ni är två, lär den inte vara direkt HÖG!!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur efterbliven är du som tar en lägenhet med hyra du inte klarar av? (med tanke på att ni är två, lär den inte vara direkt HÖG!!!!)

 

20 år - bor själv - jobbar mindre än normalt - mindre pengar. Ser inte mig själv som efterbliven direkt, fattig kan vara ett mer passande ordval.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fastnade för "Konsten att läsa tankar" av Henrik Fexeus, han beskriver här hur man kan läsa en persons tankar genom att läsa av kroppsspråk.

 

Har du läst hela, och rekommenderar du den?

 

Jag köpte den för något år sedan, men jag kom bara ett par sidor in i den då han tog upp att man skulle testa ett trick med sin partner (synkade andningen). Då blev jag så deprimerad eftersom jag är oattraktiv och inte kan få en partner att jag slutade läsa.

 

Nä riktigt så var det väl inte (bara nästan), men har du läst annat som du kan jämföra med eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst hela, och rekommenderar du den?

 

Jag köpte den för något år sedan, men jag kom bara ett par sidor in i den då han tog upp att man skulle testa ett trick med sin partner (synkade andningen). Då blev jag så deprimerad eftersom jag är oattraktiv och inte kan få en partner att jag slutade läsa.

 

Nä riktigt så var det väl inte (bara nästan), men har du läst annat som du kan jämföra med eller så?

 

Jag har faktiskt ett par sidor kvar på boken men även om det skulle vara rent strunt på de sidorna så är boken helt klart värd att läsa. Om man önskar att kunna läsa av folk så är "Konsten att läsa tankar" en väldigt enkelt skriven bra bok för nybörjaren inom området, så som jag själv.

 

Om du inte har någon partner och önskar att få tag i någon rolig männsika så är boken helt klart läsvärd då Henrik drar några lätta exempel på hur du ska bete dig för att tjejer ska lägga märke till dig. Jag har börjat läsa "När du gör som jag vill" av samma författare och ävenden verkar helt klart användbar inom samma område.

 

Inom området psykologi är jag väldigt ny men just nu suger jag åt mig allt inom ämnet jag kan. I "Konsten att läsa tankar" så ger författaren flera exempel på personer som har varit framstående inom psykololgi och är man sugen på att lära sig mer så kan det vara bra att kolla vad de har arbetat med.

 

Nu över till något annat nämligen poker. Jag har spelat cirka 2 timmar idag och slutade på någonstans runt 700 kronor upp. En skön hand för totalt 500bb var när jag fick in allt med QQ mot fi`s 22 på flop 28Q.

 

Totalt är jag upp 1100 på 4 spelade dagar denna månaden. Självklart är det väldigt lite spel vilket beror på att jag innan nystarten hade ett uppehåll från pokern på cirka 3 månader. Nu känns det skönt att vara tillbaka då jag fått tillbaka gnistan som var försvunnen innan pausen.

 

Har för övrigt vart otroligt fint väder har i Göteborg idag så har legat vid stranden och tagit det lugnt större delen av dagen, nu bär det iväg till bion där jag ska kolla på "Baksmällan" med flickvännen.

 

/Slim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ute i solen i Lördags mitt på dagen, detta har resulterat i att jag har fått ta skydd från den samma i ett par dagar eftersom jag är röd som en tomat. Tyvärr han jag inte med någon poker igår då jag hade en massa annat för mig. Åkte tillsammans med tjejen till två kompisar för att grilla och se på fotboll på eftermiddagen.

 

I matchen gör USA en otrolig insats, det är inte ofta man ser ett fotbollslag slita så för varandra som de har gjort i semifinalen och finalen av Confederations Cup. Bäst i laget var mittbackarna Onyewu och DeMerit som har imponerat i stort sett under hela turneringen. USA har även ett stort framtidslöfte i Altidore som jag tror kommer bli riktgit bra. Inom tio till tjugo år så tror jag att USA kommer att vara ett utav de världsledande länderna inom fotboll. Detta eftersom sporten verkligen börjat få fäste bland de yngre medborgarna och med det urvalet de kommer att ha tillgång till kan de inte misslyckas.

 

U21-EM finalen ska det kollas på ikväll men först ska Söderling få stryk av Federer ännu en gång. Det hade ju självklart varit kul om han kunde skrälla men jag tror inte det finns en möjlighet ens. Federer är ju i högform och Robin har ju varit lite småsjuk det sista så det känns som det blir en snabb 3-0 vinst för Federer. U-21 tippar jag Tyskland som vinnare då England har tre stycken nyckelspelare avstängda.

 

Det blev lite poker så här på morgonkvisten och det slutade med marginellt plus. I den här handen möter jag en fi som är på tilt och har dunkat på hårt i många potter. Vad tycker ni om mitt ställ?

 

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Monday, June 29, 2009 8:57:02 AM

Britta 24 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Attilalala (1418.90)

Plats 2: åhlinn (203.82)

Plats 3: patjohan (422.25)

Plats 4: slimmyjimm (398.00)

Plats 5: JaskoD (1183.49)

slimmyjimm lägg LM 1.00

JaskoD lägg SM 2.00

** Giv **

Attilalala [N/A, N/A]

åhlinn [N/A, N/A]

patjohan [N/A, N/A]

slimmyjimm [9k, 9r]

JaskoD [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Attilalala Lägg

åhlinn Syna 2.00

patjohan Lägg

slimmyjimm Höj till 10.00

JaskoD Syna 10.00

åhlinn Syna 10.00

*** Flop(Board): *** : [8s, 8r, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

slimmyjimm Satsa 21.00

JaskoD Höj till 42.00

åhlinn Lägg

slimmyjimm Syna 42.00

*** Turn(Board): *** : [8s, 8r, 7s, 2h]

*** Bet Runda 3 ***

slimmyjimm Passa

JaskoD Satsa 114.00

slimmyjimm All-in 346.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du uppnå med att ställa? Syna och kolla river.

 

Eftersom han gör en sådan stor bet har jag svårt att se att han skulle ha en åtta. Min första intution var att folda rakt av men började fundera och kom fram till att han antadligen satt på något form av drag. Ville inte ge honom ett gratis riverkort och därför höja i stället för att syna.

 

Vad är fördelarna med att bara syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han gör en sådan stor bet har jag svårt att se att han skulle ha en åtta. Min första intution var att folda rakt av men började fundera och kom fram till att han antadligen satt på något form av drag. Ville inte ge honom ett gratis riverkort och därför höja i stället för att syna.

 

Vad är fördelarna med att bara syna?

 

Så han får vika alla drag men syna med allt som slår dig? Snällt av dig.

 

Spelar du syn här så kan du få värde av alla missade färgdrag plus eventuella kamikazebluffar på river. Ja, det finns många tråkiga rivers men då är det ok att checkvika. Du har en bluffcatcher, använd den som det.

 

Blir obv skillnad mellan 100 och 200 bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så han får vika alla drag men syna med allt som slår dig? Snällt av dig.

 

Spelar du syn här så kan du få värde av alla missade färgdrag plus eventuella kamikazebluffar på river. Ja, det finns många tråkiga rivers men då är det ok att checkvika. Du har en bluffcatcher, använd den som det.

 

Blir obv skillnad mellan 100 och 200 bb.

 

Okej jag förstår tänket, säkerligen sådana här saker som gör att du lever på pokern och inte jag. Om river blir blank, ex 3h, ska man alltid check/syna hans all in eller är vik ok om han pushar?

 

Egentligen ointressant men i den disskuterade handen synade fi min all in, river blankade och han muckade sina kort. Måste säga att jag blev väldigt förvånad över det och kunde inte komma på en enda hand som han skulle kunna ha.

 

Idag har det varit en grinddag och det har blivit fyra timmars spel vilket slutade på cirka 8-900 plus, totala månadspluset är cirka 2100 sek. Blir mer spel i morgon då jag antaligen inte kommer jobba och ska va hemma hela dagen. Ska försöka ta mig i kragen och börja träna lite också, får se vad jag orkar med i värmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan den här hade jag missat.

Eftersom jag också för närvarande läser Fexeus vore det kul att höra lite om dina tankar om den.

Jag har tagit fasta lite på det här med att "härma" de runtom kring för att "leda" och ev uppnå det man vill, om det så bara är för att få förståelse i något resonemang. Hur upplever du att det fungerar?

 

Betr: Handen har jag lite svårt att se vad du tror han ska folda?

Vad sätter du honom på?

Efter din AI (om jag räknat rätt) ligger det ca 600 i potten och han behöver skicka in bara 250 ytterligare? Det enda han foldar här är väl en ren bluff?

Inte ens en draghand lägger han väl här?

Men jag är nog större fisk än vad du är så jag är nog helt fel ute

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan den här hade jag missat.

Eftersom jag också för närvarande läser Fexeus vore det kul att höra lite om dina tankar om den.

Jag har tagit fasta lite på det här med att "härma" de runtom kring för att "leda" och ev uppnå det man vill, om det så bara är för att få förståelse i något resonemang. Hur upplever du att det fungerar?

 

Betr: Handen har jag lite svårt att se vad du tror han ska folda?

Vad sätter du honom på?

Efter din AI (om jag räknat rätt) ligger det ca 600 i potten och han behöver skicka in bara 250 ytterligare? Det enda han foldar här är väl en ren bluff?

Inte ens en draghand lägger han väl här?

Men jag är nog större fisk än vad du är så jag är nog helt fel ute

 

Som jag känner det så finns det två olika saker som man kan lära sig i hans böcker. Det ena är att att känna av hur folk mår och vad de känner, det andra är att kunna utnyttja informationen för att kunna leda personen och som du sa uppnå det man vill. Att lära sig den första delen är egentligen inte speciellt svårt, känner att jag själv har börjat få hyfsad klämm på den biten trots inte allt för mycket träning. Andra delen är mer komplicerad och här behövs det nog en hel massa träning. Han delar ju upp människor i fyra olika grupper och man måste bemöta alla grupper olika vilket gör det hela ännu mer komplicerat.

 

Jag tycker Fexeus skriver på ett väldigt bra och intressant sätt. Det blir roligt att läsa hans böcker eftersom han drar mycket exempel från sin vardag vilket gör det lätt att relatera till och lätt att förstå. Det är väldigt viktigt att man inte går allt fört fort fram när man läser hans böcker då det är väldigt mycket information hela tiden och därför är det viktigt att man då och då stannar till för att reflekera över vad man läst.

 

Ang handen. Det känns som han bör folda de flesta färg och stegdrag för att inte göra en EV- syn. Med ett färgdrag har han ca 20-30% att dra ut beroende på om han har överkort så iofs är det väldigt på gränsen. Om han har drag så vill jag ju såklart ha in det på turn eftersom han bara lägger in mer pengar på river om han träffar. Tycker att metaddict får ihop det bra när han pratar om bluffcatcher och att jag bara får syn av bättre händer och därför bör man syna turn istället för att ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

"Konsten att läsa tankar" av Henrik Fexeus,

 

den här boken har jag oxå :D Fast har inte läst så mycket. Tror jag läst nåt kapitel eller nåt. Kanske ska ta tag i den nu igen såhär på sommaren.

 

Har du läst hela, och rekommenderar du den?

 

Jag köpte den för något år sedan, men jag kom bara ett par sidor in i den då han tog upp att man skulle testa ett trick med sin partner (synkade andningen). Då blev jag så deprimerad eftersom jag är oattraktiv och inte kan få en partner att jag slutade läsa.

 

 

Alltså förlåt men haha det där lät så kul. Även fast det inte är kul om det nu stämmer. Så jag ber om ursäkt igen för att jag skratta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får väl lägga in brasklappen då att folk synar rätt sjukt på lägre nivåer ;)

 

Jag hade inte vikt på en så blank river givet linjen nä. Om det hade varit ett stort misstag att göra det kan vi aldrig direkt veta om vi inte får låna motståndarens hjärna, men det bör finnas tillräckligt många drag i hans range för att syn skulle vara EV+. Dessutom måste man syna med något annat än stål om man ska ta den linjen.

 

Det är fullt möjligt att ditt spel var bra, jag vet ju ärligt talat inte :) Men syn och spela river känns bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den här boken har jag oxå :D Fast har inte läst så mycket. Tror jag läst nåt kapitel eller nåt. Kanske ska ta tag i den nu igen såhär på sommaren.

 

 

 

Alltså förlåt men haha det där lät så kul. Även fast det inte är kul om det nu stämmer. Så jag ber om ursäkt igen för att jag skratta.

 

Tycker definitivt du ska läsa den, mycket läsvärd enligt mig.

 

Jag får väl lägga in brasklappen då att folk synar rätt sjukt på lägre nivåer ;)

 

Jag hade inte vikt på en så blank river givet linjen nä. Om det hade varit ett stort misstag att göra det kan vi aldrig direkt veta om vi inte får låna motståndarens hjärna, men det bör finnas tillräckligt många drag i hans range för att syn skulle vara EV+. Dessutom måste man syna med något annat än stål om man ska ta den linjen.

 

Det är fullt möjligt att ditt spel var bra, jag vet ju ärligt talat inte :) Men syn och spela river känns bättre.

 

Jo det är klart att det blir en skillnad beroende på vilken nivå man spelar på. Förhoppningsvis blir det ju inte lägsta nivån på svenska spel allt för länge och när man börjar klättra tror jag att exemplet som du drar är viktigt att tänka på och reflektera över.

 

+1 angående fulla pingvinens inlägg, humor på hög nivå. Eller tragikomik, jag vet inte, men filantropen i mig önskar att han bara skämtar.

 

+2 får man väll säga då. Och jag hoppas såklart även jag att det var skrivet med en hel del ironi.

 

Spelet idag har inte gått så jättebra. Totalt blev det ca 3h på Svenska Spel som resulterade i 200 kronor back. Men jag är ju ändå 1900 plus på uppskattningsvis mellan tolv och tretton spelade timmar i juni. Svenska Spel stängde sajten vid 3 idag men var pokersugen och kom på att jag hade lite pengar på en annan site. Började lira lite NL50 hu och plussade cirka 7 inköp på en timma så lägger till detta i månaderesultatet.

 

I morgon (läs idag) så har jag och tjejen treårsdag så vi ska på bio, hon ville se Ice Age 3 och det fick det bli. De två första i samma serie har ju varit roliga så hoppas tredje filmen håller samma klass. Är tvungen att gå upp om fem timmar så jag hinner köpa nått trevligt till tjejen också. Lär ju inte bli någon poker i morgon så det får vänta tills torsdag.

 

Månadsresultat Juni: 1900 sek och 350$. (totalt 4700 sek)

 

Hoppas Sagström tar 50k horse med ser ju fortfarande skapligt ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har ett par dagar flytit iväg. I förrgår var jag o flickvännen som sagt på Ice Age 3, tyvärr var den inte lika bra som de två föregångarna och det gjorde det inte bättre att det satt en dam i femtioårs åldern bakom oss och skratta så tårarna rann. Helt seriöst så gick det inte att fokusera på filmen med en sådan människa precis bakom sig.

 

Romantisk som man är hade jag även inhandlat rosor till treårsdagen vilket var uppskattat. Det är det som är bra med blommor, vet man inte vad man ska köpa så är det en bra nödlösning.

 

Idag har jag spelat poker typ hela dagen och det har gått ganska bra. Efter grinden så var jag tvungen att spöa tjejens brorsa på Fifa09 på hans playstation 2, 6-0 blev det.

 

Grinden so far:

 

1 Juli: Spelledigt

2 Juli: -200 sek på 30 min.

3 Juli: +500 sekpå 4h.

 

Juli Totalt: +300 sek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...