Gå till innehåll

Det här med rake...


Gasimoe2

Recommended Posts

Dum fråga och svaret finns säker överallt på nätet men svaret är kort så kan ni det så kan ni ju skriva svaret (för om ni ändå orkat läsa ända hit så...) Frågan?

 

Jo, i min HM står det rake = 4.54 dollar är det pengar som dragits från de potter jag har vunnit eller är det från alla händer jag har sett spelas (medans jag sitter vid bordet, alternativt händer jag deltagit i).

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så flera gånger då jag har gått minus har det varit på grund av raken! På pokerstars finns ingen rakeback, men hur fungerar det på andra sidor? Hur skall man göra för att få så låg rake som möjligt? Gissar att det finns listor på hur dyra de olika sidorna är att spela på, elller kör alla samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så flera gånger då jag har gått minus har det varit på grund av raken! På pokerstars finns ingen rakeback, men hur fungerar det på andra sidor? Hur skall man göra för att få så låg rake som möjligt? Gissar att det finns listor på hur dyra de olika sidorna är att spela på, elller kör alla samma?

 

Hej!

 

Detta är en bra sida att jämföra på!

http://www.marketrake.com

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så flera gånger då jag har gått minus har det varit på grund av raken! På pokerstars finns ingen rakeback, men hur fungerar det på andra sidor? Hur skall man göra för att få så låg rake som möjligt? Gissar att det finns listor på hur dyra de olika sidorna är att spela på, elller kör alla samma?

 

Det är mycket möjligt. Är man break even-spelare och får in många händer per månad så kan man tjäna mycket pengar på rakebacken.

 

Pokerstars har väl nån form av reloadbonusar och sånt där du kan få? Det är i princip samma sak som rakeback.

 

Alla kör inte samma nej. Kom ihåg att titta på raken för just ditt spel. Att rakebacken på turneringar är jättebra kommer inte gynna dig om du spelar 95% cashgame tex.

 

Edit: Larken editade sitt inlägg också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att de flesta rakar mer än dom vinner nuförtiden.

 

Helt sjukt...

 

Igår: Vinnst:3.35$ Rake:4.54

Idag (so far): Vinst:0,30$ Rake:5.69!

 

Jag spelar NL10 på Pokerstars om någon undrar... Idag har jag lirat nästan 6h på två bord. Men jag är ju ingen vinnande spelare egentligen men har skärpt upp spelet ordetnligt nu... 0,6BB/h hårfint ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...