Gå till innehåll

Mobilt bredband och datavolym


yberjonte

Recommended Posts

Hej!

Nu har jag bestämt mig för att skaffa mobilt bredband, dock kommer jag att använda det cirka 10 dagar/månad i juli och augusti och under de andra månaderna högst 5 dagar/månad.

Förutsatt att det finns täckning där jag har tänkt använda det, är då ett "kontantsurf" från comviq den bästa lösningen (startavgift 398kr med modem).

 

Och då till nästa delfråga, ungefär hur länge räcker 0.5gb till att spela 5bord på boss media, (eller annan klient om någon vet mer exakt där)?

 

Tacksam för alla upplysningar, tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar dra ungefär 0.2-0.5 kb per sekund med 1 bord uppe på svs.

Dock verkar det dra ungefär lika mycket med 2 bord uppe... Kan väl vara lobbyn som drar en del när det uppdaterar också.

Men har ingen aning om hur pålitligt siffrorna är.

 

Annars kan du ju ringa till svs's support och fråga om dom kan säga hur mycket programmet ska dra som mest med 1 bord igång. Det borde dom ju ha uppgifter på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar dra ungefär 0.2-0.5 kb per sekund med 1 bord uppe på svs.

Dock verkar det dra ungefär lika mycket med 2 bord uppe... Kan väl vara lobbyn som drar en del när det uppdaterar också.

Men har ingen aning om hur pålitligt siffrorna är.

 

Tack så mycket:)

Jag hörde med svs support men dom kunde (som vanligt) inte ge något klart svar.

Då är frågan kvar om vilket abonnemang eller om kontantsurf passar mina behov bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört med comviq's veckosurf nu i över 2veckor och det funkar fint här ute i skogen. Några disconnect's /dag och har vart tvungen att lägga till en dagssurf på trafiken men så surfar jag en hel del oxå. 1.5Gb lär ju räcka rätt länge med bara pokerspel tycker jag.

 

Spelar på PS. Tror att Boss drar mer data. Går väl inte att komma från uppdateringarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G-dongeln är mer än tillräckligt för spelande.

 

Använde ca 1,2 GB på drygt ett år på min speldator när jag hade koll på användningen.. Bör inte vara mycket mer nu.

 

 

Smurfar man mycket eller laddar ner konstiga inte alltför lagliga saker kan det bli knas.

 

Ska du bara spela och smurfa duger 3G alldeless utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telenors mobila fungerar kanon. Förutom att den har en tendens att helt utan varning sluta fungera vilket hände mig vid bubblan till ett finalbord och djupstackat i en mtt turbo. Det kostade mig nog en del kosing. Detta har dock hänt tre gånger.

Nu använder jag en usbhub och har aldrig haft problem sedan dess :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara 3G nät på kontoret. hade tänkt skaffa fast ngn gång men har liksom inte blivit av iom att 3G nätet fungerar så bra. En eller 2 d/c per dygn och då e jag uppkopplad dygnet runt. Ansluter automatiskt igen. Det fungerar att spela på, men kan lagga något, men då har jag väldigt mycket igång i bakgrunden.

 

jag har 3 som ännu inte har någon databegränsning vilket är tur för har tankat 17 Gb de senate 30 dagarna och laddat upp lika mkt ungefär. Och då har jag INTE tankat något olagligt och olämpligt, men har mkt med jobbet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då mitt vanliga bredband flyttas skaffade jag mobilt bredband, comviq surf nu i dagarna. Bor i Sthlm med utmärkt täckning för Turbo 3G. Surfa går bra men att spela på svenska spel var en omöjlighet, blev dissad var 5minut och då fryser hela klienten och man får vänta 5-10min innan man kommer in igen.

Sjukt irriterande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då mitt vanliga bredband flyttas skaffade jag mobilt bredband, comviq surf nu i dagarna. Bor i Sthlm med utmärkt täckning för Turbo 3G. Surfa går bra men att spela på svenska spel var en omöjlighet, blev dissad var 5minut och då fryser hela klienten och man får vänta 5-10min innan man kommer in igen.

Sjukt irriterande

Skumt, hände inget sådant för mig och jag spelade på SS hela natten i förrgår.

Pendlar mellan turbo och vanligt 3G enligt stickan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På mitt telia så sänker dom hastigheten ibland till 238kbits gör dom det på anda också?

 

Hehe, jag låg konstant över 50gb/mån i ett halvårs tid innan Tre började sänka hastigheten.

 

I övrigt har Tre's bredband fungerat klockrent i. Lite småstrul vid ett par tillfällen men på det stora hela, kanon! När hastigheten inte är strypt så ligger hastigheten på 4-5mbit. Detta är förvisso i nordvästra storstockholm men t.o.m. ute i roslagen fungerar det bra med stabil anslutning och mellan 1-2mbit/s.

 

Nu vet jag inte exakt hur mycket trafik pokerklienterna drar men det är vääääldigt lite.

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...