Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Det här är faktiskt riktigt uppåt väggarna fel. :-)

Det är mkt möjligt, det jag skrev blev väldigt luddigt. Förklara gärna hur det är fel och varför.

EDIT: Kan förklara hur jag menade. OP undrade vad han skulle göra i detta fall mot denna fi när han blir 4betad. Planen när man 3bettar AQs mot en fi som kommer anta att vi 3bettar light, är väll att kunna 5betta allin med en hand med bra equity samt massa foldEQ.

Just det här beslutet handlar ju bara om vi ska syna/folda eller 5betta allin mot fis 4bet alltså kändes det ganska irrelevant för handanalysen om fi kommer syna eller folda mot vår 3bet.

Dubbeledit: Tror jag förstår vart jag har fel nu, rört till det lite! =)

• Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
En sista grej också, tycker att det är roligt att många tycker om att flatta AQs pre här, tycker det är en sick stor lucka som många regs har.

När nån höjer UTG och UTG+1 synar så är det så sick, sick lätt att spela mot UTG+1-reggen som aggressor för att dennes range är så skamligt dåligt döljd, det är nästan alltid en hand som reggen på UTG+1 tycker är för bra för att folda pre men som han inte vågar 3betta pre, oftast AJs, AQs/o, 88-JJ.

För att kunna flatta pre så måste man ju åtminstonde isåfall syna halv-ofta och med en mer balanserad range och att hålla på att spela så mot UTG-raise blir i längden bara EV-.

Istället tycker jag att man som Hero (OP) gör rätt och istället 3bettar massa händer i tidiga positioner för att dölja sin range bättre, då kan man ju få betalt när man har AA nån gång också.

Det här fattar jag ingenting av? På vilket sätt skulle det vara lätt att spela mot UTG+1 flatrange? Antagligen är en rimlig flatrange typ 22-TT, sc, AJ-AQ, ATs-AQs och kanske KQo, KJs etc. Om UTG+1 är kompetent kommer han antagligen flatta JJ+ här ganska ofta också för deception. På vilket sätt är en sån här range exploaterbar?

Postad
Om fi nu inte flattar med JJ+ så blir det lättare för att man får mycket fler värdekombos mot honom.

Fwiw så tycker jag att pytte3bet är rätt sexig betsize.

Helt sjukt vad du dödar trådar....Har nog aldrig sett någon säga emot dig:rolleyes:

Postad
Det här fattar jag ingenting av? På vilket sätt skulle det vara lätt att spela mot UTG+1 flatrange? Antagligen är en rimlig flatrange typ 22-TT, sc, AJ-AQ, ATs-AQs och kanske KQo, KJs etc.

Ja den rangen är helt okej som flat call mot UTG raise för att dölja sin egen syn-range, men sen kanske det kan vara dags att kolla över den rangen och utvärdera hur vida man vill spela ett sånt passivt spel eller istället slänga in en 3bet-range från tidiga positioner mot tidiga PFR.

Jag, och detta är bara jag personligen, gillar mycket hellre en aggressiv-range än en passiv-range pre, vi kan ju som sagt lika gärna plocka bort hela 3bet-rangen eller PFR-rangen med samma resonemang som du använder och igen, och detta är jag personligen, tycker jag att det blir lättare att spela om vi har en vid och stark 3bet/4bet/5bet-range.

Postad
Denna spelaren har en fold to 3bet på 31% och en pfr på 24.7. Fortfarande inte effektivare att 3beta för att få in mer pengar i potten pre, mot en sämre hand?

för det första var fold to 3bet ingen info du gav med, för det andra kräver det en relativt stor mängd händer och framförallt så skiljer det sig en jäkla massa mellan spelare och situationer (exempelvis typ aldrig folda mot loose blind 3bettare men alltid utg mot utg+1 utan bra hand). men du kan ju inte lägga till info som inte var där från början :)

intressant iaf att det finns två klara läger (typ 1. bra 3bet pre och nu troligtvis fold & 2. flata bara, perfekt hand för det) och bägge två är på det klara med att just dom har rätt :)

ps. de som tror på nr1 vet inte vad de pratar om

Postad

leghiel, ja det blir betydligt "lättare" genom att inte spela lika mycket händer utg+1 och istället köra fold/3bet men metagame mässigt och framförallt maximal ev suger det brutalt...

Postad
Om fi nu inte flattar med JJ+ så blir det lättare för att man får mycket fler värdekombos mot honom.

Fwiw så tycker jag att pytte3bet är rätt sexig betsize.

Förstår inte riktigt vad du menar..

Postad
leghiel, ja det blir betydligt "lättare" genom att inte spela lika mycket händer utg+1 och istället köra fold/3bet men metagame mässigt och framförallt maximal ev suger det brutalt...

Jaha och hur har du kommit fram till att det "metagame mässigt och framförallt maximal ev suger"? Jag uppskattar gärna lite belägg som kanske kan få mig att ändra min åsikt och kanske också ändra mitt eget spel till det bättre.

Postad

det beror væl helt o hållet på hur du spelar sjælv och om du har read på fi. ær du aggressiv och kænner dig bekvæm i det och att spela stora potter och ofta 3betar i pos ær de væl sjælvklart du ska 3beta AQs också. ofc balanserar du och bara synar ibland før att balansera eller om du har nån tight read på fi. dæremot behøver du inte dunka in någon sick 4x raise eller liknande speciellt om ni ær djupa eftersom det ær då det blir jobbigt och ofta rætt men kanske fel att folda mot 4bet. bættre att 3betta men gøra den lite mindre - t.ex. 2,5x - æn vanligt så du kan syna en 4bet och spela i pos. før øvrigt så tycker jag att folk tenderar till att bara syna æven lite mindre højningar då det blir "rædda" oj han har AA/KK jag synar bara.

och nej ja tycker inte AQs ær en sjælvklar ship 100bb om man blir 4betad av utg. verkligen inte. och tycker du att du sætter dig i før svåra situationer om du 3betar UTG och får mothugg så kanske du inte alls ska gøra det eller hur, eller bara de som har sjukt låg 4betsrange.

Postad

Ska dra igenom alla svar när jag har lite energi... Tack för alla analyser, alltid det man önskar när man lägger upp en hand, men så har man inte ork att gå igenom dom. :-)

För er nyfikna kan jag berätta att jag synade. Floppen kom K-hög med färgdrag för mig. Fi blixtcbeta, jag blixtpusha och fi blixtfolda.

Postad
Ska dra igenom alla svar när jag har lite energi... Tack för alla analyser, alltid det man önskar när man lägger upp en hand, men så har man inte ork att gå igenom dom. :-)

För er nyfikna kan jag berätta att jag synade. Floppen kom K-hög med färgdrag för mig. Fi blixtcbeta, jag blixtpusha och fi blixtfolda.

Helt ok, så länge det sker blixtsnabbt.