Espen Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Första handen på finalbordet, resan dit har varit seg, så blindsen har kommit upp rejält jag sitter med 12500 marker och ligger 8a. Blindsen är 1250-2500 med 150 ante. Utg limpar jag tittar ner på A-Q i utg+1. Ingen hand jag gillar att ställa med i tidig position, dessutom brukar jag spela hyfsat defensivt på finalborden och låta dem andra slå utvarandra vilket brukar fungera bra. Här är jag dock inte riktigt i läge att spela defensivt, då blindsen håller på äta upp min stack. Så är det ställ som gäller här eller kan jag hitta folden? Citera
Redtyq Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Hade ställt in, känns fel att folda där Citera
Jennez Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Du har alltså 5 bb? Instapush. Helst igår. Citera
Espen Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Du har alltså 5 bb? Instapush. Helst igår. Stämmer, dock är alla utan topp tre mer eller mindre short. Men visst pushen känns ganska given, ville bara se om någon kunde hitta folden... Citera
MikeTime Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Finns inte fold där! (Undantaget kan kanske vara om 2-4 andra är så shorta så de automatiskt är all in nästa BB och du anser att platserna 4-7 ger så pass bra pengar att du är nöjd med det....?) Citera
patrikn Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Håller med ! bara attv trycka in degen där ! Du måste ju trots allt spela för att vinna. Skillnaden mellan 5e och 1a platsen brukar trots allt vara enormt stor så spela för att vinna ! Citera
XeroxFin Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Push, MTT's handlar om att vinna hela turneringen eller åtminstone gå riktigt långt. Citera
patrik7409 Postad 1 Augusti , 2009 Rapport Postad 1 Augusti , 2009 Finns inte fold där! (Undantaget kan kanske vara om 2-4 andra är så shorta så de automatiskt är all in nästa BB och du anser att platserna 4-7 ger så pass bra pengar att du är nöjd med det....?) +1 Citera
vetgirig Postad 2 Augusti , 2009 Rapport Postad 2 Augusti , 2009 Varför limpar UTG ? Att ställa in med AQ med 5BB är standard. Citera
Espen Postad 2 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2009 Alla verkar va överens om instant push. Stälde och limparen hade A-A. Men men va väll ganska oundviklig att få in det... Citera
madblast Postad 3 Augusti , 2009 Rapport Postad 3 Augusti , 2009 Finns inte fold där! (Undantaget kan kanske vara om 2-4 andra är så shorta så de automatiskt är all in nästa BB och du anser att platserna 4-7 ger så pass bra pengar att du är nöjd med det....?) Bra sagt! +1! Citera
Recommended Posts