Lemiux Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2009 Alright, jag är ju faktiskt också lite skeptisk till mac för att jag har lite fördomar om parallells ex. men DELLen har ju en bra prestada och väger ju inte mer än under 3kg? Citera
SethCohen Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Men är inte DELL pcn prisvärdare ? eller varför skulle du ta http://store.apple.com/se/configure/MB991S/A?mco=NjcxMTkxNg ist Av två anledningar. * Windows operativsystem * Priset. Jag tycker inte en PC är värt i närheten av 14k tot när du kommer få samma prestanda (som du kommer ha behov av). Citera
Lemiux Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2009 Av två anledningar. * Windows operativsystem * Priset. Jag tycker inte en PC är värt i närheten av 14k tot när du kommer få samma prestanda (som du kommer ha behov av). Men nu hänger jag inte med riktigt. Mac:en ligger påm 16 K och pcn 14K med som jag ser det bättre prestanda på PCn? Citera
SethCohen Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Nu tittar du dig blind på alla siffror. Det handlar alltid om det. Du har väl väl en pc nu? Har den blivit kass med åren? Det jag vill poängtera här är att precis som Sunkii säger och som jag poängterade är att OM du ska grinda poker så tycker jag inte att du ska ha en Mac. Däremot för du ut mer dator/kr vid köp av Mac än PC. Kommer du spela jättemycket och ofta så klart kör en PC det är det inget snack om. Sunkii kunde inte förklarat det bättre. Men tänk ett steg längre innan du lägger 14k på en laptop . Citera
znajk Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Hur är skärmarna om man jämför dell datorerna? XPS 16: 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display Studio 15: 15.6in Widescreen Full High Definition (1920x1080) WLED with TrueLife Studio 17: 17,0-tums WUXGA+ CCFL (1 920 x 1 200) TFT-widescreen-skärm med TrueLife™-teknik Skiljer det sig mycket mellan xps 16 och studio 15? Skillnad på RGBLED och WLED? Enda anledningen jag kollade på 17" var att jag då skulle kunna köra 9 minibord utan extern skärm, men det kanske blir lite för litet? Nån som har erfarenhet? Sen hur funkar dessa skärmar att se xvid filmer med ganska kass upplösning på, ser ofta på film på bärbara då man är ute och reser t ex. En xvid film på min 24" 1920x1200 ser ju förjävligt ut om man kör fullskärm. Men de ser ju helt okej ut på min bärbara som jag har nu med ganska kass upplösning. Citera
Lemiux Postad 27 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2009 Men en sak jag känner kanske skulle vara skönt/viktigt, vad behöver grafikkortet/datorn ha för att kunna köra en extern skärm som klarar 1920*1200 ? Citera
SethCohen Postad 27 Juni , 2009 Rapport Postad 27 Juni , 2009 Inte mycket som krävs idag.. Nästan alla grafikkort klarar det. Men köper du en bärbar så bör du kunna kolla info om grafikkortet Citera
Lemiux Postad 27 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2009 Inte mycket som krävs idag.. Nästan alla grafikkort klarar det. Men köper du en bärbar så bör du kunna kolla info om grafikkortet alright. kör du mac eller? är ju sugen å testa en mac nångång också, men eftersom det blir endel poker och inte är nån erfaren mac användare så faller de lite. Citera
Ronnyboy Postad 28 Juni , 2009 Rapport Postad 28 Juni , 2009 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=451233 nåt i den prisklassen funkar ju utan problem grinda på om du ska köra extern skärm Citera
Lemiux Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2009 Fan sitter å kollar in nya Macbook pro. Känns som det kommer bli en också. men de drar ju iväg endel när 15" ligger på 17995 kr Citera
SethCohen Postad 28 Juni , 2009 Rapport Postad 28 Juni , 2009 Kör faktiskt en Sony Vaio för tillfället men använder Macbooks en del på jobb. Men ska köpa när det senaste operativsystemet släpps i höst. Men för mig blir det en Macbook 13' med lite lull lull och kommer köra en 22's extern med 1920*1200 upplösning så man klarar sig med grindet. Men som Ronnyboy posta så har du en billig dator med mycket innanför skalet. Men kom inte tillbaka om ett år när du insett vad du borde köpt =) Citera
Lemiux Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2009 Kör faktiskt en Sony Vaio för tillfället men använder Macbooks en del på jobb. Men ska köpa när det senaste operativsystemet släpps i höst. Men för mig blir det en Macbook 13' med lite lull lull och kommer köra en 22's extern med 1920*1200 upplösning så man klarar sig med grindet. Men som Ronnyboy posta så har du en billig dator med mycket innanför skalet. Men kom inte tillbaka om ett år när du insett vad du borde köpt =) Har faktiskt kollat endel nu . och det blir en Macbook. ska kanske ta tipset från dig och köra en 13" som är dels billigare och sen kan jag ju köpa en 22" eller nått, man grindar ju inte i soffan eller i solstolen heller så Citera
SethCohen Postad 28 Juni , 2009 Rapport Postad 28 Juni , 2009 Hoppas du blir nöjd =) Glöm inte om du vill kunna köra Windows på den att du beställer program till det också. Själv lirar jag bara på stars och FT så jag klarar mig med mac klienterna. Citera
Lemiux Postad 28 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2009 Hoppas du blir nöjd =) Glöm inte om du vill kunna köra Windows på den att du beställer program till det också. Själv lirar jag bara på stars och FT så jag klarar mig med mac klienterna. Japps blir nog att beställa en när det blir lite dåligare väder : ). satt och funderade om applecare kan vara värt? Citera
SethCohen Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 Om det är värt det kan ajg inte svara på men jag köper inte till det.. Citera
killerwolf Postad 29 Juni , 2009 Rapport Postad 29 Juni , 2009 jag köpte en xps13" med lite extra lull-lull, använde mig av nån tillfällig rabatt + nån random onlinerabatt kod som man kan googla. Har den kopplad till en 22" då jag är på kontoret, annars är den riktigt überbekväm hemma i soffan. Citera
Lemiux Postad 29 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2009 Om det är värt det kan ajg inte svara på men jag köper inte till det.. alright, men vad menar du med att en mac egentligen håller bättre än en pc? (de första inläggen) Citera
SethCohen Postad 30 Juni , 2009 Rapport Postad 30 Juni , 2009 Den bara klaffar. Eftersom du aldrig haft en Mac kan jag inte förkla det.. Citera
Burning Postad 2 Juli , 2009 Rapport Postad 2 Juli , 2009 Har varit bortrest ett tag, ser nu att seth har visat dig den "rätta" vägen och det är bara att gratulera om du väljer att köpa en Mac. Det som gör att Mac håller så mycket bättre är framför allt att Apple har satt ihop en dator som är optimerad för Mac OS X, det är ett och samma företag rakt igenom. Du behöver inget antivirusprogram och du får ett gediget chassi (iaf om du väljer en pro-modell) svarvat ur ett block aliminium. Mac är helt enkelt en dator som är stabilare och som håller längre än en pc. Citera
Scrath Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Jag har haft min första mac i två dagar nu, en Macbook pro 17'' och vad jag har upplevt än så länge är att os x är överlägset windows på i stort sett alla punkter. Har inte suttit så mkt vid datorn då vädret tillåtit annat, men det känns som en enorm klasskillnad även om jag som ny mac-användare har svårt för vissa bitar i mac os. Har tänkt att installera win7 på datorn då jag hört mkt gott om det. Men jämfört med en pc med vista och xp är apple och mac grymt mkt bättre imo. Citera
Lemiux Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2009 Har varit bortrest ett tag, ser nu att seth har visat dig den "rätta" vägen och det är bara att gratulera om du väljer att köpa en Mac. Det som gör att Mac håller så mycket bättre är framför allt att Apple har satt ihop en dator som är optimerad för Mac OS X, det är ett och samma företag rakt igenom. Du behöver inget antivirusprogram och du får ett gediget chassi (iaf om du väljer en pro-modell) svarvat ur ett block aliminium. Mac är helt enkelt en dator som är stabilare och som håller längre än en pc. Jag har haft min första mac i två dagar nu, en Macbook pro 17'' och vad jag har upplevt än så länge är att os x är överlägset windows på i stort sett alla punkter. Har inte suttit så mkt vid datorn då vädret tillåtit annat, men det känns som en enorm klasskillnad även om jag som ny mac-användare har svårt för vissa bitar i mac os. Har tänkt att installera win7 på datorn då jag hört mkt gott om det. Men jämfört med en pc med vista och xp är apple och mac grymt mkt bättre imo. Härligt att höra. Det finns ett program så man kan köra båda operativen samtidgt? vet inte om det är ett spec program med Citera
Burning Postad 3 Juli , 2009 Rapport Postad 3 Juli , 2009 Härligt att höra. Det finns ett program så man kan köra båda operativen samtidgt? vet inte om det är ett spec program med Vill du köra båda operativsystemen samtidigt använder du antingen parallels eller vmware fusion. Bootcamp är den lösning som följer med i Mac OS X men där startar du antingen datorn i det ena eller det andra operativsystemet. Citera
Lemiux Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2009 Vill du köra båda operativsystemen samtidigt använder du antingen parallels eller vmware fusion. Bootcamp är den lösning som följer med i Mac OS X men där startar du antingen datorn i det ena eller det andra operativsystemet. Alright ty, Fungerar HM med mac? Citera
SethCohen Postad 5 Juli , 2009 Rapport Postad 5 Juli , 2009 Farbror google säger nej.. så det lutar väl åt att du redan beställt din nya pc? Citera
Lemiux Postad 5 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2009 Farbror google säger nej.. så det lutar väl åt att du redan beställt din nya pc? Jag har redan beställt min nya MBP . Får väll köra Windows när ja ska Game:a Men ni grindar inte med HM överhuvudtaget? Citera
Recommended Posts