Gå till innehåll

HSvensson feat. papiPope

papiPope

Recommended Posts

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har varit riktigt inaktiv här i dbn på senaste tiden och det beror helt enkelt på att jag inte lirar så mycket och det jag lirar är ren misär. Springer fortfarande som en enbent rabieshund typ..

Funderar allvarligt på att lägga ner för månaden redan nu för jag får aldrig nåt flyt i spelet, springer så sjukt dåligt överlag och vill bara gråta och spy på skiten..

Har som sagt gått ner till NL25, lirar stabil ABC-poker för det mesta men det går liksom bara inte, är samma visa som resten av detta året...

Ungefär såhär ser det ut:

HERO ($24.74)

Just.Luck ($32.89)

Nitram_10 ($62.23)

HERO posts (SB) $0.12

Just.Luck posts (BB) $0.25

Dealt to HERO :Jh::Jd:

fold,

HERO raises to $0.75

Just.Luck raises to $2.25

HERO calls $1.50

FLOP ($4.50) :2h::Qd::5c:

HERO checks

Just.Luck checks

TURN ($4.50) :2h::Qd::5c::3s:

HERO bets $2.50

Just.Luck calls $2.50

RIVER ($9.50) :2h::Qd::5c::3s::Jc:

HERO bets $4.50

Just.Luck raises to $13.75

HERO calls $9.25

Just.Luck shows :Qh::Qc:

Just.Luck wins $35.15

...eller såhär...

Vanidad ($37.49)

skoszecie ($18.38)

Fagala ($24.88)

HERO ($25.38)

#SickDeal# ($25)

Vanidad posts (SB) $0.12

skoszecie posts (BB) $0.25

Dealt to HERO :7c::7h:

fold,

HERO raises to $0.75

fold, fold,

skoszecie calls $0.50

FLOP ($1.62) :9s::7d::Jd:

skoszecie checks

HERO bets $1.50

skoszecie raises to $4

HERO raises to $24.63 (AI)

skoszecie calls $13.63 (AI)

TURN ($36.88) :9s::7d::Jd::Th:

RIVER ($36.88) :9s::7d::Jd::Th::6h:

skoszecie shows :Kd::Qd:

skoszecie wins $35.08

...och då tänker ni "Ja, men i första handen leder Fi ju hela vägen och den andra är ju ingen beat direkt"

Och det har ni helt rätt i, men såhär har det sett ut i allmänhet detta året och i synnerhet denna månaden. Varje gång man är inne med degen med ett floppat set och det ligger två färgkort vet man liksom att killen sitter med draget och att utdragningen är runt hörnet. Får ju bekräftelse på den tanken hela tiden med tanke på att det typ alltid händer.

Har hört från polare etc "det vänder, spela bara på så kommer det att vända till slut!!"

Och visst vänder det! :) men när fan då?!

Senaste månderna har typ den första veckan börjat med att tokbacka och sen resten av månaden har gått åt till att "rädda denna månaden". Varje månad likadant och det är så sorligt...

Och nu i skrivande stund har jag bestämt mig för att lämna in för månaden, lönt att fortsätta liksom...

:cry: :cry: :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard va?

Seat 3: _Saapasmono ($50 in chips)

Seat 4: xIrmelix ($69.45 in chips)

Seat 6: _MegaJohn_ ($106.50 in chips)

Seat 7: pokersharki ($50 in chips)

Seat 10: papiPope ($48.45 in chips)

ANTES/BLINDS

_MegaJohn_ posts small blind ($0.50), pokersharki posts big blind ($0.50), DEALING_HOLE_CARDS

.

PRE-FLOP

papiPope raises to $2, _Saapasmono folds, xIrmelix calls $2, _MegaJohn_ calls $2, pokersharki folds.

FLOP [board cards: 2 of Spades,4 of Spades,6 of Diamonds ]

DEALING_FLOP

, _MegaJohn_ checks, papiPope bets $6.50, xIrmelix raises to $26, _MegaJohn_ folds, papiPope raises to $46.45 and is all-in, xIrmelix calls $46.45.

TURN [board cards: 2 of Spades,4 of Spades,6 of Diamonds,4 of Clubs ]

DEALING_TURN

.

RIVER [board cards: 2 of Spades,4 of Spades,6 of Diamonds,4 of Clubs,5 of Diamonds ]

DEALING_RIVER

.

SHOWDOWN

papiPope shows [ Ace of Spades,Queen of Hearts,Queen of Spades,3 of Diamonds ]

xIrmelix shows [ 6 of Clubs,8 of Clubs,9 of Spades,King of Spades ]

papiPope wins $96.40.

Länk till kommentar

@Donate Kid: Obs! Detta är ingen kritik eller hån eller annat negativt. Hur står det till med dina totala siffror? Är du långsiktig vinnare i cg, sng eller mtt? När man läser lite får man uppfattningen att du går break-even totalt, men att ditt pokerspelande är en enda lång downswing (upplever du). Break-even är absolut inte dåligt eftersom de flesta spelare backar och jag vet att poker är ett stort intresse för dig. Hur försöker du förbättra ditt spel?

Länk till kommentar

:-( Inte funderat nåt på att köra turrar? även fast det kan vara ännu mer tiltande..

Är ju ännu större varians i turneringar men kanske jag lirar några sådana, cgliret är absolut slut för månaden iaf...

@Donate Kid: Obs! Detta är ingen kritik eller hån eller annat negativt. Hur står det till med dina totala siffror? Är du långsiktig vinnare i cg, sng eller mtt? När man läser lite får man uppfattningen att du går break-even totalt, men att ditt pokerspelande är en enda lång downswing (upplever du). Break-even är absolut inte dåligt eftersom de flesta spelare backar och jag vet att poker är ett stort intresse för dig. Hur försöker du förbättra ditt spel?

Jag har inte exakta siffror över det långsiktiga tyvärr men jag vet att jag inte är någon cashgamehaj. Grejen är att jag har så fin rakeback så lirar jag bara mycket varje månad och går BE (eller t o m lite back) så får jag tillbaka en skön hacka på rakebacken. Grejen är ju den att jag faktiskt har sprungit jävligt illa (vilket såklart i längden även leder till sämre spel, det är jag medveten om). Och när jag har sprungit illa har jag inte varit sugen på att lira så mycket som jag från början planerat.

Är nog egentligen mest vinnande på sngs men det anser jag vara så fruktansvärt tråkigt så pallar inte med det. Hade på något sätt varit nice att bara köra MTT's men då kan man glömma nån rakeback. Man kan inte både ha och äta kakan har jag insett.

Ett annat problem är att lirar jag inte poker så har jag bannemig inte mycket annat att hitta på här uppe (kstad, där jag inte har några jag känner alls). Och då blir vardagarna väääääldigt långa...

Som sagt: Jag vet att jag inte är någon cashgamehaj men NL25 bör man ju i längden slå eller åtminstone BE är väl inte för mycket begärt?

Tack för dina kommentarer

Länk till kommentar

Om du plussar inkl rakeback, då räknar jag dig såklart som vinnande spelare. Inget fel att rakebackgrinda. Du pluggar i Karlstad nu? Vad?

Kristianstad, pluggar inte...Är ju dessvärre meningen att jag ska leva på denna skiten + lite små sidoprojekt. Ska med all sannolikhet börja plugga till hösten.

Länk till kommentar

Har varit i kristianstad en del. För ett par år sedan när man flickvän jobbade på tingsrätten där. Gl med spelet och hoppas det vänder. Vet du vad du ska plugga?

Aha ok ok..Njäe jag har inte bestämt det än, antingen blir det några strökurser mest för att få upp ögonen för att plugga överhuvudtaget eller så blir det ett helt program och då troligtvis något i stil med journalistikprogrammet...

Länk till kommentar

Gör jag detta spel kallt som en isglass? Får känslan av att han tveksynar på flop och turn. Men känns även som att jag gör om handen till en bluff på river för vad ska han syna med? Men lägger nog set och låga färger här tror jag..

Seat 2: Shovely Joe ($58.65 in chips)

Seat 3: .NowOrNever. ($78.90 in chips)

Seat 4: papiPope ($50 in chips)

Seat 5: AIanGarner ($52.15 in chips)

Seat 6: Blacksad95 ($58.60 in chips)

ANTES/BLINDS

.NowOrNever. posts small blind ($0.50), papiPope posts big blind ($0.50), Blacksad95 posts blind ($0.50), DEALING_HOLE_CARDS

.

PRE-FLOP

AIanGarner folds, Blacksad95 checks, Shovely Joe folds, .NowOrNever. checks, papiPope checks.

FLOP [board cards: 8 of Diamonds,5 of Spades,2 of Diamonds ]

DEALING_FLOP

, .NowOrNever. bets $1.50, papiPope raises to $6, Blacksad95 folds, .NowOrNever. calls $6.

TURN [board cards: 8 of Diamonds,5 of Spades,2 of Diamonds,King of Diamonds ]

DEALING_TURN

, .NowOrNever. checks, papiPope bets $13.50, .NowOrNever. calls $13.50.

RIVER [board cards: 8 of Diamonds,5 of Spades,2 of Diamonds,King of Diamonds,Ace of Clubs ]

DEALING_RIVER

, .NowOrNever. checks, papiPope bets $30 and is all-in, .NowOrNever. calls $30.

SHOWDOWN

papiPope shows [ 5 of Diamonds,5 of Clubs,King of Spades,3 of Clubs ]

.NowOrNever. shows [ King of Hearts,Queen of Diamonds,4 of Spades,Jack of Diamonds ]

.NowOrNever. wins $97.50.

Länk till kommentar

Seat 1: amethyst4 ($49.50 in chips)

Seat 3: kenkku. ($88 in chips)

Seat 4: papiPope ($110.90 in chips)

Seat 8: Bertonni88 ($152 in chips)

Seat 9: strbk ($49 in chips)

ANTES/BLINDS

amethyst4 posts small blind ($0.50), kenkku. posts big blind ($0.50), DEALING_HOLE_CARDS

.

PRE-FLOP

papiPope raises to $2, Bertonni88 raises to $7, strbk folds, amethyst4 folds, kenkku. calls $7, papiPope calls $7.

FLOP [board cards: 6 of Spades,4 of Diamonds,5 of Hearts ]

DEALING_FLOP

, kenkku. bets $16.25, papiPope raises to $55, Bertonni88 folds, kenkku. raises to $81 and is all-in, papiPope calls $81.

TURN [board cards: 6 of Spades,4 of Diamonds,5 of Hearts,Jack of Diamonds ]

DEALING_TURN

.

RIVER [board cards: 6 of Spades,4 of Diamonds,5 of Hearts,Jack of Diamonds,King of Spades ]

DEALING_RIVER

.

SHOWDOWN

kenkku. shows [ 7 of Spades,6 of Diamonds,4 of Hearts,7 of Clubs ]

papiPope shows [ 3 of Diamonds,Queen of Hearts,7 of Hearts,Queen of Spades ]

papiPope wins $180.50.

:-D

Länk till kommentar

Btw så är ju Josefin Crafoord smart. I onsdags, tror jag det var, i vakna med the voice så sa hon följande: "Fattar inte hur Magnus Hedman inte kan ge Magdalena Graaf en miljon. Det är som om att jag hade 100 kr i handen och då skulle jag lätt ge bort 2 kr."

Heja..

Länk till kommentar

Btw så är ju Josefin Crafoord smart. I onsdags, tror jag det var, i vakna med the voice så sa hon följande: "Fattar inte hur Magnus Hedman inte kan ge Magdalena Graaf en miljon. Det är som om att jag hade 100 kr i handen och då skulle jag lätt ge bort 2 kr."

Heja..

Haha lol...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article6769345.ab där skulle vi egentligen varit nu matte ;)

[x] Fyller 20 idag

...

[x] Not so hidden

Länk till kommentar