Gå till innehåll

HSvensson feat. papiPope


papiPope

Recommended Posts

Nice! Jag gick på sexårs;)

 

Edit: Är väl bara FBK som kan ställa till problem?:D

Nä, LHF krossar ju allt hemma i "Delfinen".

 

Jag är förvånad över hur bra Sheleftyou är i år. Hade SAIK tagit 3 pinnar 23 oktober hade skillnaden varit 2 poäng mellan LHF och SAIK.

 

Final Luleå-Sheleftyou i april? :-P Jag kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoppas Luleå håller hela vägen också och att det blir ett roligt slutspel.

Längtar sååååååå tills jag ska upp i december. Då ska jag se Luleå-Hv71, MoDo-Luleå och Luleå-Sheleftyou.

Har bara sett DIF-Luleå och AIK-Luleå på Hovet i år. Men det har varit trevliga matcher, 3-2 och 3-0 till Luleå.

 

Luleås kommande matcher:

Frölunda HC - Luleå HF

Luleå HF - Färjestads BK

Luleå HF - Timrå IK

HV 71 - Luleå HF

Luleå HF - Djurgårdens IF

Är väl bara Hv71 av dom som kan ställa till problem? ;)

 

Jag var där 1996, vad gjorde ni då?

Var 5år då, gick "femårs" i Uppsala. Året innan jag flyttade upp. Jag tror HV borta kan bli en svår match, tur att det är färjestad hemma också.

Vad ska du upp och göra? Är i princip på varje hemmamatch. En kasse pilsner + supporterbussen brukar ofta leda till en väldigt trevligt afton :D

Nice! Jag gick på sexårs;)

 

Edit: Är väl bara FBK som kan ställa till problem?:D

Hemma tar nog luleå dom =)

Nä, LHF krossar ju allt hemma i "Delfinen".

 

Jag är förvånad över hur bra Sheleftyou är i år. Hade SAIK tagit 3 pinnar 23 oktober hade skillnaden varit 2 poäng mellan LHF och SAIK.

 

Final Luleå-Sheleftyou i april? :-P Jag kommer!

 

 

Sjukt drag i Skellefteås arena :)

 

Lite gåta till er hockeyfans nudå, "Vart bor man om man har mindre än 1 timme med bil till Elitseriens topp 2 lag?"

 

Svar: PIteå :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var 5år då, gick "femårs" i Uppsala. Året innan jag flyttade upp. Jag tror HV borta kan bli en svår match, tur att det är färjestad hemma också.

Vad ska du upp och göra? Är i princip på varje hemmamatch. En kasse pilsner + supporterbussen brukar ofta leda till en väldigt trevligt afton :D

 

Hemma tar nog luleå dom =)

 

 

 

Sjukt drag i Skellefteås arena :)

 

Lite gåta till er hockeyfans nudå, "Vart bor man om man har mindre än 1 timme med bil till Elitseriens topp 2 lag?"

 

Svar: PIteå :D

Brukar du åka supporterbussen från Pite? Då vet du vem Kivan är? Då vet du vem jag är också?

 

Vad jag ska upp och göra?

Morsan bor i Norrfjärden, farsan i Klubbgärdet, syster 1 i Norrfjärden, syster 2 på Hamngatan. Själv bodde jag på Storgatan och Uddmansgatan när det begav sig. Gick skola i Munksund/Pitholm och 1 år i gamla Strömbackaskolan, före den brann alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar du åka supporterbussen från Pite? Då vet du vem Kivan är? Då vet du vem jag är också?

 

Vad jag ska upp och göra?

Morsan bor i Norrfjärden, farsan i Klubbgärdet, syster 1 i Norrfjärden, syster 2 på Hamngatan. Själv bodde jag på Storgatan och Uddmansgatan när det begav sig. Gick skola i Munksund/Pitholm och 1 år i gamla Strömbackaskolan, före den brann alltså.

Sedär, en renodlad pitebo :=)

Tror min mamma gick på strömbacka åren när det brann eller just före eller just efter xD

 

Jo jag vet vem Kivan är, liten tjock kille som är stenhårt luleåfan :) Tror inte jag vet vem du är. Har säkert sett den en hel del gånger på supporterbussen från Piteå då. Men blir inte varje gång med supporterbussen. Händer att man tar bilen när tjejen ska med, då hon inte diggar allt skrikande och ölande hit och dit. Men iaf ~10ggr har jag väl åkt den, sen står man ju som standard i Q sektionen i COOP arena sen då:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedär, en renodlad pitebo :=)

Tror min mamma gick på strömbacka åren när det brann eller just före eller just efter xD

 

Jo jag vet vem Kivan är, liten tjock kille som är stenhårt luleåfan :) Tror inte jag vet vem du är. Har säkert sett den en hel del gånger på supporterbussen från Piteå då. Men blir inte varje gång med supporterbussen. Händer att man tar bilen när tjejen ska med, då hon inte diggar allt skrikande och ölande hit och dit. Men iaf ~10ggr har jag väl åkt den, sen står man ju som standard i Q sektionen i COOP arena sen då:)

Åh herregud! Jag är lika gammal som din mamma. 1972. Risken är stor att jag vet vem hon är, eller i värsta fall känner henne. Du hade kunnat vara min son, i värsta fall! :shock:

 

Kivan och jag har gjort många supporterresor med Luleåfans på 90-talet.

Jag fick ofta köra bussen när vi skulle till Gävle, Ö-vik och Karlstad.

När du ser han nästa gång, be han berätta om när en snubbe spydde ner bussen på motorvägen efter Sundsvall, i 130 km/h? Jag tror han var med då. Måste ha varit 1995? Eller iaf 1993-1996 någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh herregud! Jag är lika gammal som din mamma. 1972. Risken är stor att jag vet vem hon är, eller i värsta fall känner henne. Du hade kunnat vara min son, i värsta fall! :shock:

 

Kivan och jag har gjort många supporterresor med Luleåfans på 90-talet.

Jag fick ofta köra bussen när vi skulle till Gävle, Ö-vik och Karlstad.

När du ser han nästa gång, be han berätta om när en snubbe spydde ner bussen på motorvägen efter Sundsvall, i 130 km/h? Jag tror han var med då. Måste ha varit 1995? Eller iaf 1993-1996 någon gång.

 

Kanske är så i värsta fall ;) Hahaha, både min morbror och mamma är i den åldern födda ~70 och båda har gått på strömbacka :)

Tror det är större risk att du vet vem min mobror är isf, han har bott i Piteå hela livet. Medans morsan hade en tripp till Uppsala där hon pluggade osv och träffade min fader för att sedan flytta upp hit när jag skulle börja skola.

 

HHAHAH ska fan fråga det, sjukt underhållande när han har fått i sig 3 av sina 4 pilsner och börjar babbla. Svårt att hålla sig från skratt, allt med han är bara så komiskt han har ju sina historier omss.

Nädu älskar verkligen supporterbussen, speciellt efter en vinst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är så i värsta fall ;) Hahaha, både min morbror och mamma är i den åldern födda ~70 och båda har gått på strömbacka :)

Tror det är större risk att du vet vem min mobror är isf, han har bott i Piteå hela livet. Medans morsan hade en tripp till Uppsala där hon pluggade osv och träffade min fader för att sedan flytta upp hit när jag skulle börja skola.

 

HHAHAH ska fan fråga det, sjukt underhållande när han har fått i sig 3 av sina 4 pilsner och börjar babbla. Svårt att hålla sig från skratt, allt med han är bara så komiskt han har ju sina historier omss.

Nädu älskar verkligen supporterbussen, speciellt efter en vinst :)

Han har alltid med sig fyra burkar på bussen. Han brukar oftast hinna med 2-4 före också.

Eller fråga han om han fick klappa bävern i Övik 1995-1996? Fråga vem som hade med sig en bäver till ishallen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh herregud! Jag är lika gammal som din mamma. 1972. Risken är stor att jag vet vem hon är, eller i värsta fall känner henne. Du hade kunnat vara min son, i värsta fall! :shock:

 

:-D Dock finns det inget som hindrar honom att vara din son! Alla har väl ett lik i garderoben som man brukar säga..

 

 

Blir nog att gå ner till plo25 ett tag tror jag. Eller så kör jag plo50 lite till...Åhh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

]:-D Dock finns det inget som hindrar honom att vara din son! Alla har väl ett lik i garderoben som man brukar säga..[/b]

Blir nog att gå ner till plo25 ett tag tror jag. Eller så kör jag plo50 lite till...Åhh.

 

Man kan aldrig utesluta detta, farligt skrämmande om du blåögd :o Eftersom ingen av mina föräldrar är det men jag blev det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas Luleå håller hela vägen också och att det blir ett roligt slutspel.

Längtar sååååååå tills jag ska upp i december. Då ska jag se Luleå-Hv71, MoDo-Luleå och Luleå-Sheleftyou.

Har bara sett DIF-Luleå och AIK-Luleå på Hovet i år. Men det har varit trevliga matcher, 3-2 och 3-0 till Luleå.

 

Luleås kommande matcher:

Frölunda HC - Luleå HF

Luleå HF - Färjestads BK

Luleå HF - Timrå IK

HV 71 - Luleå HF

Luleå HF - Djurgårdens IF

Är väl bara Hv71 av dom som kan ställa till problem? ;)

 

Jag var där 1996, vad gjorde ni då?

 

1996, fyllde 12 det året en månad efter guldet! Var på första finalmatchen, 7-1 tror jag mot Frölunda, 5-0 efter första perioden! :). Såg resten av matcherna på tv och det är inte varje dag man fått uppleva en sån euforisk känsla som den dagen de bärgade guldet i Frölundaborg! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade tidigare en session på 900 händer, blev ett plus på 67 eurosar men galet många stora potter och mycket upp och ned!

 

Största potten:

 

 

r@st@_S ($45.83)

anmax1 ($25.25)

stiuca1 ($12.13)

HERO ($58.32)

Il.Padr1no ($24.63)

 

r@st@_S posts (SB) $0.12

anmax1 posts (BB) $0.25

 

Dealt to HERO :Jc::Js:

fold,

HERO raises to $0.87

Il.Padr1no calls $0.87

r@st@_S calls $0.75

fold,

FLOP ($2.86) :Qc::7h::Jd:

r@st@_S checks

HERO bets $2.14

Il.Padr1no calls $2.14

r@st@_S raises to $5.28

HERO calls $3.14

Il.Padr1no calls $3.14

TURN ($18.70) :Qc::7h::Jd::7c:

r@st@_S bets $9.35

HERO raises to $52.17 (AI)

Il.Padr1no folds

r@st@_S calls $30.33 (AI)

RIVER ($98.06) :Qc::7h::Jd::7c::Ad:

 

HERO wins $95.06

 

Vad kan han tänkas ha här? Och stämmer det att om jag hade bettat 30.32, dvs 0.01 från all-in från hans håll. Och han då hade ställt och jag obv synat, hade jag fått sett hans hand oavsett om jag vunnit eller inte, eftersom det är jag som synar hans all-in?

 

 

Nu ska jag städa :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen inget att wajna om för alla springer dåligt..Kom på en sak, för varje all in man förlorar, förlorar man 2 inköp:shock:

 

 

Seat 1: PacoNicky7 ($50.75 in chips)

Seat 2: papiPope ($118.78 in chips)

Seat 3: ljepupu87 ($50 in chips)

Seat 9: U-Brith ($100.20 in chips)

Seat 10: DAVAI_BABLO ($51.04 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

PacoNicky7 posts small blind ($0.25), papiPope posts big blind ($0.50),

 

PRE-FLOP

ljepupu87 folds, U-Brith raises to $1.50, DAVAI_BABLO raises to $5.25, PacoNicky7 folds, papiPope raises to $118.78 and is all-in, U-Brith folds, DAVAI_BABLO calls $51.04 and is all-in.

 

FLOP [board cards: Jack of Clubs,3 of Hearts,5 of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: Jack of Clubs,3 of Hearts,5 of Clubs,Jack of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: Jack of Clubs,3 of Hearts,5 of Clubs,Jack of Spades,5 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

papiPope shows [ Queen of Spades,Queen of Diamonds ]

DAVAI_BABLO shows [ Jack of Hearts,Jack of Diamonds ]

DAVAI_BABLO wins $102.33.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men man vinner bara ett bi:shock:

 

Viktigt! Värdet känns ju kanon atm:-)

 

Seat 1: PacoNicky7 ($54.49 in chips)

Seat 2: papiPope ($105.93 in chips)

Seat 3: ljepupu87 ($51.02 in chips)

Seat 4: areklaziale ($49.50 in chips)

Seat 9: U-Brith ($139.74 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

areklaziale posts small blind ($0.25), U-Brith posts big blind ($0.50),

 

PRE-FLOP

PacoNicky7 folds, papiPope raises to $2, ljepupu87 folds, areklaziale raises to $7, U-Brith folds, papiPope calls $7.

 

FLOP [board cards: 6 of Spades,4 of Diamonds,King of Hearts ]

areklaziale bets $8, papiPope calls $8.

 

TURN [board cards: 6 of Spades,4 of Diamonds,King of Hearts,King of Diamonds ]

areklaziale checks, papiPope checks.

 

RIVER [board cards: 6 of Spades,4 of Diamonds,King of Hearts,King of Diamonds,7 of Hearts ]

areklaziale bets $34.50 and is all-in, papiPope calls $34.50.

 

SHOWDOWN

areklaziale shows [ Jack of Diamonds,Ace of Diamonds ]

papiPope shows [ 4 of Hearts,4 of Clubs ]

papiPope wins $98.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Std? Förutom 3bet pre såklart.

 

Seat 1: PacoNicky7 ($141.41 in chips)

Seat 2: lust4l1f3 ($53.55 in chips)

Seat 4: papiPope ($47.75 in chips)

Seat 6: gymnast17 ($56.12 in chips)

Seat 7: thaikuri ($50 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

lust4l1f3 posts small blind ($0.25), papiPope posts big blind ($0.50),

 

PRE-FLOP

gymnast17 raises to $1.50, thaikuri folds, PacoNicky7 folds, lust4l1f3 folds, papiPope calls $1.50.

 

FLOP [board cards: 5 of Clubs,Queen of Diamonds,4 of Hearts ]

papiPope checks, gymnast17 bets $2.25, papiPope calls $2.25.

 

TURN [board cards: 5 of Clubs,Queen of Diamonds,4 of Hearts,3 of Clubs ]

papiPope checks, gymnast17 checks.

 

RIVER [board cards: 5 of Clubs,Queen of Diamonds,4 of Hearts,3 of Clubs,8 of Diamonds ]

papiPope checks, gymnast17 bets $4, papiPope calls $4.

 

SHOWDOWN

gymnast17 shows [ 7 of Spades,7 of Clubs ]

papiPope shows [ 10 of Diamonds,10 of Hearts ]

papiPope wins $14.97.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag är så fruktansvärt kass på cash game så vet inte om det alls är smart att jag någonsin spelar det igen. Über taggad sätter jag mig mer och tänkt klämma in en session på 3-4 timmar. Efter en timme är jag back runt 6 bi så inser att detta går inte så stänger ner. Mycket av turresemiklonken som är kvar efter bara några dagar:-(

 

Fejkedit: Ser nu att det var två bi mindre back iaf, ding.

 

Håller väl mig till turrar i fortsättningen, kanske sngs också. Får se, bara så sjukt besviken på mig atm. Kanske är varians, men kände mig så sjukt ägd nyss iaf och 100 mil efter i tänket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...