Gå till innehåll

NLT - SnG, synteori, QJs mot manic?


Mjorich

Recommended Posts

Åkte precis som femte man i en 400+30 SnG på Party, där femteplatsen gav lite grus och förstaplatsen 2000 dollar. Givetvis var jag chipleader med ungefär 2700 av 10000 chips, när det är sex personer kvar och allt vänder.

 

Blindsen är på 150/300 och killen innan mig, som har tryckt i princip varenda hand efter att blindsen gått upp till 100/200, går all in från SB mot mig i BB. Jag har QJs och har efter syn kvar ungefär 1100 chips i stacken. Jag synar och han vänder upp 73s som "står".

 

Måste jag syna där, eller bör jag hålla mig lugn? QJs är trots allt en marginell hand - men stark mot en maniac.

 

Några händer senare då vi är fem personer kvar, trycker han från positionen innan dealerbutton. Jag har ~1000 chips då och han har lyckats slarva bort det mesta han vann av mig och har 700 kvar. Jag synar från dealerbutton med A3s, han vänder upp två KJo och vinner.

 

Mina sista chips förloras med AQs mot lågt PP. Slaskgrisen vinner hela SnGn genom att trycka med 78o och hitta stegen mot en lika stor stack i HU.

 

Vad tycker ni om mitt spel? Jag är väl mest osäker på A3s, men stacken började bli liten och blindsen var på 200/400, så det var läge att dubbla.

Borde jag vara mer försiktig som chipleader och vänta på andra lägen där jag själv kan trycka?

 

Är lite extra bitter då det inte är varje dag man hamnar i en SnG av den här kalibern. Men har man satsat på att spela, kan man inte vara rädd för att förlora...

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi konstatera att du hade otur? :)

 

QJs vet jag inte om jag synat med när det kostat mig så mycket av min stack, med tanke på att en maniac kan ha Ax och Kx också. A3s synen hade jag lätt gjort, du har ju 2,5bb i stacken bara in med det och hoppas på att dubbla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte precis som femte man i en 400+30 SnG på Party, där femteplatsen gav lite grus och förstaplatsen 2000 dollar. Givetvis var jag chipleader med ungefär 2700 av 10000 chips, när det är sex personer kvar och allt vänder.

 

Blindsen är på 150/300 och killen innan mig, som har tryckt i princip varenda hand efter att blindsen gått upp till 100/200, går all in från SB mot mig i BB. Jag har QJs och har efter syn kvar ungefär 1100 chips i stacken. Jag synar och han vänder upp 73s som "står".

 

Måste jag syna där, eller bör jag hålla mig lugn? QJs är trots allt en marginell hand - men stark mot en maniac.

Ja, du måste syna där. Om inte annat för att sätta stop för snubben som snor dina mörkar hela tiden. Det funkade inte den h'r gången, men om du väntar är det inte alls säkert att du hittar ett bättre läge innan du blivit betydligt fattigare.

 

Några händer senare då vi är fem personer kvar, trycker han från positionen innan dealerbutton. Jag har ~1000 chips då och han har lyckats slarva bort det mesta han vann av mig och har 700 kvar. Jag synar från dealerbutton med A3s, han vänder upp två KJo och vinner.

Hur höga är mörkarna här då? Och hur stor chans är det att du får genomföra en steal med utsikt att lyckas innan du blindar bort igen. Men antagligen är en syn här också +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur höga är mörkarna här då? Och hur stor chans är det att du får genomföra en steal med utsikt att lyckas innan du blindar bort igen. Men antagligen är en syn här också +EV.
Vad tycker ni om mitt spel? Jag är väl mest osäker på A3s, men stacken började bli liten och blindsen var på 200/400, så det var läge att dubbla.

Han hade alltså 2,5bb i stacken kvar, tycker jag är syn alla dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QJs-synen var nog ett misstag, som tidigare poster påpekat. I det läget tycker jag det är bättre att lägga den och fånga in honom när du har en starkare hand senare, eller hoppas på att någon annan klämmer dit honom. Med såpass många marker kvar så kan du ta det lite lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...