Gå till innehåll

U21-em


MacDaddy

Recommended Posts

Enda jag observerat så här långt är hur sjukt omständig Marcus Berg är med bollen. Ska ta ner den lägga den till rätta och allt möjligt...Och detta i straffområdet...(?)

Är det från att ha sett division 6 på sjuttiotalet han fått för sig att detta funkar lr är han bara så här kass?

 

EDIT: scratch that...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man kan inte annat än att hylla det svenska u21 landslaget! Alla, verkligen ALLA gör en mycket bra match, speciellt wernblom, gustav svensson och de två härliga anfallarna. I försvarsväg hade inte Vitryssland mycket att komma med. Men som kommentatorerna sa, 5plus till alla i försvaret för deras arbetsinsatts och lyckas få anfallarna utbytta ganska snabbt in i andra halvlek.

 

Är bara att fortsätta att se u21 landslagets framfart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det känns mycket lovande för flera av spelarna i U21 landslaget! Borde inte ta lång tid innan flera av dessa spelare tar plats i A-landslaget utöver de två som redan är med där. Matchen mot Italien hade jag inga större förhoppningar om vinst, men när man såg de första 20 min kände jag att det kan absolut gå! Härligt att ett svenskt landslag i fotboll visar anfallsglädje för omväxlingens skull!

Tror på 1-1 mot Serbien i nästa match och förvånar mig inte om vi tar oss till final faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gnagarens förslag ser mkt intressant ut, och jag har verkligen jättesvårt att förstå varför det aldrig kan finnas alternativ till 4-4-2 i svensk landslagsfotboll.

 

Vad beror det på? Lagerbäcks experiment med 4-3-2-1 för något år sedan hann ju inte ens testas ordentligt innan det avfärdades. Dessutom är det väl nästan bara IFK Göteborg (förutom landslaget) som fortfarande spelar 4-4-2, kanske bara de i hela världen.

 

Om man inte vågar höja taket för U-landslagen när fan skall man då våga höja det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gnagarens förslag ser mkt intressant ut, och jag har verkligen jättesvårt att förstå varför det aldrig kan finnas alternativ till 4-4-2 i svensk landslagsfotboll.

 

Vad beror det på? Lagerbäcks experiment med 4-3-2-1 för något år sedan hann ju inte ens testas ordentligt innan det avfärdades. Dessutom är det väl nästan bara IFK Göteborg (förutom landslaget) som fortfarande spelar 4-4-2, kanske bara de i hela världen.

 

Om man inte vågar höja taket för U-landslagen när fan skall man då våga höja det?

 

IFK Göteborg spelar inte 4-4-2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...