Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja! Jag spelar på pacific poker och har ännu inte kommit på hur man kan kopiera handhistoriken (om någon vet får ni gärna hjälpa).

Men iaf så spelade jag denna situation tidigare ikväll, OBSERVERA ATT ALLA SPELARE I DENNA HAND ÄR FULL STACKADE! (dvs $20)

Fullring $0.10/$0.20

JAG sitter UTG med AQs raisar till 0.80 får syn av person 2 (3 platser bredvig mig) knappen slår sedan om till 1.80, både jag och person 2 synar.

Flop: 10c Qc 7d

Jag först ut checkar, person 2 betar 0.20??? (Potten är ca 5.50) knappen synar "bara"? Jag re-raisar då till 4.75 person 2 synar och knappen lägger sig.

Turn är blank jag tänker en stund och går sedan all in med ca $14, person 2 tänker då mycket länge innan han bestämmer sig för att syna och visar upp KK?

Jag hoppas ni förstod den här handen trots min simpla förklaring, men det jag vill veta är hur tycker ni jag spelar handen, och hur NI skulle ha spelat den?

Postad

Person 2 spelar ju handen riktigt konstigt, så svårt sätta han på K-K. Tycker inte du spelar handen fel, men man ska alltid va försiktig med A-Q! Spelar du den mot en raise så är du ofta uppe mot A-K/K-K/A-A full ring tycker jag och då blir det kneppigt att komma ifrån när man träffar floppen. A-Q kostar helt enkelt oftast mer än vad den smakar i dessa lägen så att säga....