Gå till innehåll

Texas NL $0,10NL (6 max) KK


Gneew

Recommended Posts

Har nyligen börjat med ett seriöst försök att lära mig spela cash game. Har väl egentligen spelat lite för lite för att säga så mycket om hur det går men jag har ett problem som jag tänkte be om lite tips emot. Plussar ofta ganska stadigt på lite mindre potter och förlorar sedan en större.

 

Fick nyss KK och det såg ut så här:

NL $0,10 (6max)

Alla på bordet spelar ganska löst och aggressivt utom jag som lirar tightare.

 

Spelare1 synar 0,1$

JAG raisar till 0,4$

Spelare2 fold

Spelare3 fold

Spelare4 syn 0,4

Spelare5 syn 0,4

Spelare1 syn 0,4

Flopp: 10s, 2s, 4c

Spelare4 minibettar

Spelare5 synar

Spelare1 foldar

JAG bettar potten cirka 1,5$

Spelare4 fold

Spelare5 all-in med 6$

JAG synar

 

Han visar upp 44 och har träffat triss och jag förlorar. Ska jag betta mer preflop eller borde jag anta att jag är slagen när han återhöjer mig efter floppen och lägga mig? Hur ska jag undvika det här? Hoppas det går att läsa handen, skrev från minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite dumt att svara då jag knappast är bättre än dig, bara spelat en månad! 4 BB preflopp är väl det som rekommenderas så det är okey. (Edit: Då han callar innan dig kan du nog lägga på 0,10)

 

Att han minbettar är ju lite skumt (tycker jag) men din raise på floppen är ju också helt i linje med vad jag skulle ha gjort. Han skulle säkert calla den med massor med händer men sen bli man ju lite nervös... Har du någon någon kännsla för hur lös/tight han är? Det stinker ju oneklingen triss men på NL10 känns det som att han lika gärna skulle kunna sitta på top pair top kicker, överpar går ju nästan bort (eller?) för JJ-AA skulle han nog ha 3-bettat...

 

En typiskt jobbig hand tycker nog jag med... Jag skulle önska att jag hade foldat men skulle mest troligt ha callat jag med. :-(

 

/Gasimoe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har du en HUD? Vad har han för stats och på hur många händer?

Nu är jag långt ifrån ngn expert, men mitt förslag är:

 

Är det en LAG-fisk på 40/10/8 med fold to flop-bet på 20% och fold-to-cbet på detsamma så hade jag inte tyckt att jag spelat dåligt om jag synat hans all-in.

Är det däremot en bra-TAG spelare med t.ex. 14/10/2 och en fold to flop bet/cbet på 65% så hade jag lagt handen när han tryckte in. Visst, det är lätt att säga såhär när man vet utfallet. Svårare när man sitter där.

 

Håller med "tomietah", han kan ha nästan vad som helst om han är lös.

No offence, men du (och definitivt jag) gör nog större misstag än så i ditt spel. Att syna en all-in av en (förmodligen) ganska lös spelare med KK är sällan ett misstag på en så pass dragfri bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...