Gå till innehåll

pyramidspel?


darkone85

Recommended Posts

har ett par kompisar som säger att dom har fått "nys" om en skitbra ide. de ska köpa 4 andelar var för 300kr st och ska få tillbaka en sjuk summa om det funkar. sidan är bortediterad spammeliblufflänk och jag tycker det låter sjuk pyramidigt ut. de säger även att de inte tror chansen är stor men att pengarna e så lite så det egentligen inte spelar någon roll. "Vill du vara den som sitter bitter när de väl funkar?" är deras argument. detta är väl exakt vad pyramidmakarna vill, att så många som möjlgit vill satsa en mindre summa för de inte spelar någon roll.

 

skumläste igenom sidan och den verkar så dåligt skriven att de måste vara nån amatör. och som ja förstår det är det nån som vill starta ett företag och vill "låna" av alla tills företaget är på fötter och då betala tillbaka me sick ränta.

 

vad är era tanakr om sånt här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Dina kompisar är inte särskilt smarta.

 

2) Du tjänar inget på att tjafsa med dina kompisar om det. Det gör inte dina kompisar heller, eftersom de inte kommer ändra sig.

 

3) Skaffa smartare kompisar.

 

hehe. sanning o säga är det de random couple som jag är inneboende hos så länge ja bor i norge mot 1/3 av hyran. snälla och bra människor visst men inte dom jag skulle umgås med hemma nej.

 

det sjuka är att de har fått iden från en av hans (robins) bästa kompisar som tydligen vars morfar eller något anant lika sjukt har rekommenderat då han gjort samma sak förut med ett annat bolag och har "tydligen" tjänat stora pengar på det. HA tänkte jag direkt, men den här kompisen är en för jävla skön person jämtemot mina roomies och hänger mer med honom än med dom. och jag skulle aaaldrig tro att han ljög eller försökte lura dom till att börja med detta bara för att få %

 

men det blir skoj att följa. de börjar typ redan "tänk om det fungerar då ska vi köpa x o blablabla" 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty, rætt skoj och intressant att læsa om ændå, men vem menar du ska bilda en uppfattning? jag har redan min obv. petigt men du menade antagligen er en uppfattning? annars læt de rætt riktat till mig

...det var väl ändå du som frågade? för dom flesta är det självklarheter

 

 

edit: ...fast visst finns det undantag även här: (tänker mest på herrarna R och H som tydligen kan tänka sig lura in andra i sådant här iom T6)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var nyfiken på vad ni tyckte om saken ja och kanske om egna erfarenheter osv?, inte huruvida om detta ær sjælvklart før de flesta før den slutsatsen kan jag sjælv dra genom att tænka "nej jag ær rætt sæker på att inte mer æn halva befolkningen i sverige eller vilket land som helst køper andelar i någon sån hær verksamhet". punkt punkt punkt

 

tycker det ær kul att læsa om olika scams. det læggs ju ner en del tid och tænk på sjælva utførandet. ananrs skulle det inte fungera.

 

jag och en kompis satt och fikade och kom på en annan rætt rolig faktiskt (ni får gærna sno iden om ni vill)

 

skapa en site, sæg poker coaching elelr staking. erbjud något sjukt bra, t.ex. joina oss genom oss en site som du væljer sjælv och vi stakar dig 100% efter 1 månads spelande om du uppfyller våra krav som spelare då vi har agenter på dig udner tiden vi tar bara din rake blabla. sætt upp lænkar till alla olika siter alla nætverk och så fort folk børjar regga sig får ni bonus från siterna fø att du lænkat dom. sen skicakr du bara ut mass-mail, nej tyværr denna gång blev du inte antagen førsøk gærna igen.

 

førslagsvis kan man ju faktiskt acceptera dom som ær vinnande också om man orkar følja dom och fortsætta med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...