Gå till innehåll

Gutten och Erol på Klonkfabriken


Spudge

Recommended Posts

Jag Msklgttn och Madblast tar nu studenten den tionde juni och omfamnar arbetslösheten med öppna armar. För att kunna göra detta på bästa sätt så behöver man kapital, och det tänkte vi skaffa genom poker.

Vi har båda spelat cirka två år, men det senaste året har vi börjat ta det mer på allvar och verkligen försökt göra någonting av våra kunskaper.

 

Efter midsommar flyttar Madblast över till min lya där vi då ska grinda tillsammans tills ögonen bokstavligen talat kommer att börja blöda.

Bilder kommer att förses för att försöka göra det hela mer intressant.

Dagboken används dels för att vi ska kunna hålla koll på hur det går, men även för att kunna få feedback av forumet för att utvecklas.

 

 

Msklgttns mål (tom 31 Aug 2009):

 

1. Bankrulle på minst $1500

2. Satellita till Million några ggr

3. Till slut gå plus varje månad, även om det bara gäller en enstaka dollar

4. Lära mig att laga mat på riktigt, inte bara via mikrovågsugn.

5. Klonka någon fin turnering

 

Spelar endast MTTs och SNGs från $3 till $11.

 

Satte in $45 den 29:e Maj för att bygga mina rikedomar.

 

Ska även tilläggas att vi ska försöka lira några liveturneringar för lite billigare inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes yes, hej dagboken!

 

Flyttar som ni säkert redan läst till guttn över sommaren för lite grind och hoppas på första storklonken OCH fint väder ofc.

 

Har väl i princip samma mål som guttn, förutom att jag kan laga mat och inte behöver mikron till allt... =s

 

Målen ser alltså ut som följande(tom 31 Aug):

Ha en rulle på minst 1500 US Dollar

Få råd/kvala in till de större turrarna på stars/full tilt

Klonka en större turnering, gärna med vinst på över 1000$

 

Sist men inte minst,

Köpa gymkort och börja träna regelbundet igen

 

SNGs och MTTs 3$-11$ är det som gäller och vi kommer förmodligen fylla dagboken med badbeats, utdragningar och annat skoj. Men också mycket övrig hh som vi vill ha synpunkter på.

 

Åh ajuste för alla er fotbollsforumiter där ute, AIK vinner allsvenskan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eric du måste berätta om gårdagens finalbord, fisken som på något sätt träffade vad han kände för.

Vad det övriga bordet än försökte med så synade han, vare sig det var all-in eller preflop-bet så var han där och träffade med vilket skräp som helst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var nog en av de största fiskarna jag någonsin spelat mot. Skojjigt nog så var hans alias också Fish nånting nånting.

Han hade iallafall fått ihop en monsterstack konstigt nog...efter diverse idiothänder..

 

Han tar ut hela finalbordet och även mig på en tråkig 5:e plats och det är ju så tråkigt att få se en sådan fisk lyckas träffa varenda jävla hand han synar med. Q2 mot min A10, A7 mot någons A9 samt A9 mot någons A10.

Det är ju nästan lite kränkande mot oss andra som känner att vi är relativt bra på spelet...

Oh well, han överlever nog inte länge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt att komma till finalbord och inte ens få pengar till en högersko.

 

Det säger jag varje gång jag åker ur en 10-manna $5+0.50 sitngo på åttonde plats. :-D

 

Men alltså, man får ju cash som man spelar. Tycker att det är skitbra att ni börjar lågt och bygger från grunden. Keep it up.

 

Ja det var nog en av de största fiskarna jag någonsin spelat mot. Skojjigt nog så var hans alias också Fish nånting nånting.

Han hade iallafall fått ihop en monsterstack konstigt nog...efter diverse idiothänder..

 

Han tar ut hela finalbordet och även mig på en tråkig 5:e plats och det är ju så tråkigt att få se en sådan fisk lyckas träffa varenda jävla hand han synar med. Q2 mot min A10, A7 mot någons A9 samt A9 mot någons A10.

Det är ju nästan lite kränkande mot oss andra som känner att vi är relativt bra på spelet...

Oh well, han lär ju överleva länge... förhoppningsvis.

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är i ungefär samma sits som mig.

Satte in $100 på Pokerstars för att grinda MTTs och SnGs.

Har till en början nu slaskat i lite MTTs utan vidare framgång. Jag har dock kört en del Double or Nothing SnG's och lyckats plussa $260 dollar just nu på 264 SnGs. Har också tänkt att börja köra lite $5 180 manna SnGs.

 

Har inga speciella mål mer än att plussa stabilt och långsamt utan att tilta bort stora delar av rullen.

Skall bli kul att följa och jämföra med sina egna resultat :)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är i ungefär samma sits som mig.

Satte in $100 på Pokerstars för att grinda MTTs och SnGs.

Har till en början nu slaskat i lite MTTs utan vidare framgång. Jag har dock kört en del Double or Nothing SnG's och lyckats plussa $260 dollar just nu på 264 SnGs. Har också tänkt att börja köra lite $5 180 manna SnGs.

 

Har inga speciella mål mer än att plussa stabilt och långsamt utan att tilta bort stora delar av rullen.

Skall bli kul att följa och jämföra med sina egna resultat :)

 

Lycka till!

 

Tack så mycket och lycka till du med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar lite kring att överbetta när man tror att man har den bästa handen.

Vi säger att vi sitter på QQ i tidig postition och höjer upp pre och får två synare (kan också vara en synare, spelar ingen större roll). Blinds är 25/50 och vi höjde tre gånger stora innan, vår stack är 2500. I potten ligger alltså 575 (mörkarna lade sig)

 

Floppen är turligt nog 4QA och vi är först. Istället för att nu slänga ut tex 200-300 (som iaf jag skulle göra) så bettar vi ut 800 eller liknande efter en stunds betänketid.

 

Varför jag börjat tänka att man ska göra så här är dels för att jag ser hur många tomtar som kommer undan med det varje gång där de blir synade av idioter med mellanpar osv, och dels för att det några gånger under en turnering bör fungera då de tror att man försöker stjäla potten.

 

Vad tycker ni, hur mycket bör man använda denna taktik? Mot vilka stackar? Mot vilka typer av motståndare? Kötta på nu bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag hade hellre använt det i ett läge där du höjer pre med QQ, och floppen kommer 226 eller 35T eller nått sånt. Personligen tror jag att det är lättare att då få värde från överpar till floppen lägre än QQ, eller typ JT med toppar som tror att du överbluffar din AK. Med så sjukt stark hand som QQ på AQ4 känns det lite fel. Även den största tomten vet att den floppen träffar en tidig raiserange hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag hade hellre använt det i ett läge där du höjer pre med QQ, och floppen kommer 226 eller 35T eller nått sånt. Personligen tror jag att det är lättare att då få värde från överpar till floppen lägre än QQ, eller typ JT med toppar som tror att du överbluffar din AK. Med så sjukt stark hand som QQ på AQ4 känns det lite fel. Även den största tomten vet att den floppen träffar en tidig raiserange hårt.

 

+1

 

 

För övrigt så plussade jag ungefär 80$$ idag efter några timmars spel och två finalbord som inte gick som jag ville... men men ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag flyttade då alltså Eric över till mig för lite gemensamt grind.

Just nu sitter vi och tittar på en dokumentär om siamestvillingar(heter det så?). Ihopsatta människor är det i alla fall.

Det som spelas ikveld är de flesta lite större micro-mtts och några på "låg" efter som vi inte är de rikaste i stan. Än.

 

Mer update om mat och turneringar kommer. FOTON!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MMmmmm flyttat hit ett tag nu, tror dock inte det blir långvarigt...det luktar fotsvett och gammalt här.. :S

 

Aja kvällen gick ändå okej med ett plus på typ 30 dollar iallafall för mig...inget hann direkt bli deepstackat...

 

vi fortsätter väl grindandet senare inatt eventuellt imorgon.. hörs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn vad denna kväll kunde gått bra. ITM i både 1/4 Sunday Million och Daily Thirty Grand, riktigt nära i $3.30 rebuy också men men...

 

Till DrunkenPenguin så kan jag ju säga att det blev runt 350:e plats igår i Thirty Grand. Spelade du den också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...