Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Har haft en dagbok här tidigare och det gick ganska bra då men tappade lite fokus och helt plötsligt trodde jag att mitt nick var mendieta och mtt kung. Men sanningen var ju inte sådan! Haha...

Jag älskar att spela mtts men tyvär har jag inte rulle för det nu.

Mitt nya mål är att ENDAST spela SH SNG.

Har bestämt mig för att spela 1000st och sedan utvärdera.

Kommer att presentera resultat efter varje session.

Jag är även en riktigt golfnörd så det tar väldigt mkt av min fritid. Men har tänkt att lägga lite mer tid på pokern ett tag framöver.

Hoppas någon vill läsa och ge mig tips!

Nu hoppas vi på dagboksriggen 8-)

Postad
Vilken/vilka inköpsnivåer spelar du på?

Just nu spelar jag $6,6 dollars på PS. Målet är att ha rulle för att spela 13 dollars efter dessa 1000 sngs.

Ikväll blir det inget spel. Har varit en hyvens kille idag och hjälpt mina föräldrar att lägga nya takpannor. Mycket jobbigt!

Imorgon får vi återgå till golf och poker livet! haha...

Får väl ta och säga skål nu när det är lördag å allt!

Postad

Så då var det söndag igen och man avundas alla turnerings grinders =)

Har spelat en minisession nu på 8st blev 5 ITM och gröna siffror så det får duga. Spelade dåligt heads up därav 3 andra platser.

Antal spelade: 16st

ITM:8st

Antal 1a platser: 3st

Resultat: $27,6

Postad
Just nu 4st... men normalt 6st. Har min stationära på lagning så spelar på min bärbara just nu. Spelar du oxå sngs?

Ja. När jag spelar enbords spelar jag SH. Jag spelar en hel del MTT, men sng för att få in lite "säkra" pengar. Jag spelar lite högre. Vad har du för mål gällande ROI efter dina 1000 spelade?

Postad
Ja. När jag spelar enbords spelar jag SH. Jag spelar en hel del MTT, men sng för att få in lite "säkra" pengar. Jag spelar lite högre. Vad har du för mål gällande ROI efter dina 1000 spelade?

Jag har som mål att ha en profit på $2/sng. Tror att jag kan klara det med lite tur =) Vet inte vad det blir i ROI...

Har ett mål att stabilisera mig på lite högre nivåer så småningom. Mitt problem har alltid varit diciplinen. Spelat för mkt mtts när jag inte borde!

Postad

ROI= Return On Investment är en term från företagsekonomin som används på turneringsspel. Total vinst / total buy-in för dina sng = ROI, men även såklart om du spelar samma buy-in hela tiden: vinst per sng/ buy-in nivå.

Att göra en vinst på $2/sng när man spelar på $6.50 skulle nog en RIKTIGT bra spelare ha svårt att göra (om han nu skulle spela $6.50). Det motsvarar en ROI på nästan 31% och jag tror inte du kan komma upp i de siffrorna i långa loppet. Just nu springer du på en tredjedel av den winraten.

Postad
ROI= Return On Investment är en term från företagsekonomin som används på turneringsspel. Total vinst / total buy-in för dina sng = ROI, men även såklart om du spelar samma buy-in hela tiden: vinst per sng/ buy-in nivå.

Att göra en vinst på $2/sng när man spelar på $6.50 skulle nog en RIKTIGT bra spelare ha svårt att göra (om han nu skulle spela $6.50). Det motsvarar en ROI på nästan 31% och jag tror inte du kan komma upp i de siffrorna i långa loppet. Just nu springer du på en tredjedel av den winraten.

Det kanske är lite väl högt men höga mål kan man alltid ha! :-D Om jag kan ligga på ca 20% ROI så är jag nöjd. Men vi får se om några hundra sngs hur det ligger till.

Jag tackar för givande och bra inlägg!

Sitter å äter lite frukost nu... Alltid trevligt att se hur det går för alla grinders därute!

Postad

Då har det blivit lite ytterligare missär. Inte riktigt så illa men är inne i en period där min händer inte vill hålla i avgörande lägen. Men jag vet ju sen tidigare att det vänder! Måste dock förbättra mitt spel på bubblan. Ska försöka hitta några intressanta händer imorgon som jag kan posta.

Var och tränade lite golf innan. Spelade 9 hål efteråt och jag börjar verkligen hitta spelet så där är jag medriggad :)

Antal spelade: 24st

ITM:11st

Antal 1a platser: 4st

Resultat: $23.4

Postad

Återigen en dag med väldigt lite spel. Hade matchspel i golf idag som jag klonkade hem =)

Nu har jag spelat 4st och det vill inte lossna... men det är ju många sngs kvar till 1000 :) Hoppas att jag tar en riktig grindkväll snart så att jag kan komma upp i lite volymer och "stim".

Antal spelade: 28st

ITM:13st

Antal 1a platser: 5st

Resultat: $33

Postad
Återigen en dag med väldigt lite spel. Hade matchspel i golf idag som jag klonkade hem =)

Nu har jag spelat 4st och det vill inte lossna... men det är ju många sngs kvar till 1000 :) Hoppas att jag tar en riktig grindkväll snart så att jag kan komma upp i lite volymer och "stim".

Antal spelade: 28st

ITM:13st

Antal 1a platser: 5st

Resultat: $33

Alltså om jag räknat rätt så har du langat in $182 hittills och gått 33$ i plus. Det är väl inget fel på det (bortsett från att inga slutsatser kan dras av en så liten mängd SnG:er)? Eller menar det inte lossnar med självdisciplinen för att sitta ner och spela? :-)

Phil Shaw skriver hursomhelst i "Secrets of Sit'n'Gos" som jag läser just nu att 15% i ROI på lägre nivåer (varmed han menar buy-ins under $100) är mycket bra och att det är svårt även för riktigt bra spelare att ligga över det i långa loppet. Höga mål är bra, men om de är orealistiska så är ju risken bara att man tappar motivationen när det inte går.

Men kör på nu för 17 - det är ju bara 972 kvar! :-)

Postad

Vilka händer synar jag med mot en spelare som varit ganska aktiv sista tiden?

PokerStars Spel #29209333204: Turnering #170726103, $6.00+$0.60 Holdem No limit - Omgång IV (50/100) - 2009-06-10 17:42:22 CET [2009-06-10 11:42:22 ET]

Bord '170726103 1' 6-max Plats #3 har knappen

Plats 3: BadLuckAgain (990 i marker)

Plats 4: PistPunk (3715 i marker)

Plats 5: Datobbz (2735 i marker)

Plats 6: excamudo (1560 i marker)

PistPunk: lägger lilla mörken 50

Datobbz: lägger stora mörken 100

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Datobbz [X, X]

excamudo sa, "was 9qç"

excamudo: lägger sig

BadLuckAgain: höjer 890 till 990 och är all-in

PistPunk: lägger sig

Datobbz:

Postad

Du skriver inte hur utbetalningsstrukturen ser ut, jag antog 0.65 till segraren och 0.35 till tvåan och matade in det i ICM-kalkylatorn. Den säger att lilla stacken på knappen kan pusha med en range på 30% ungefär av sina händer:

30.9%, 22+ Ax+ K7s+ KTo+ Q8s+ QTo+ J8s+ JTo T8s+ 98s 87s

Du kan i BB syna med 18% av din range:

18.1%, 33+ A3s+ A7o+ KTs+ KJo+ QJs

Jag skulle väl utifrån det du beskriver utgå från att han i det här läget pushar MINST så här många händer och då kan du ju lugnt syna med alla händer ovan i trygg förvissning om att det är ett +ev-spel.

Postad

Det vill helt enkelt inte gå min väg just nu... spelat rätt mkt idag. Låg bra med plus i mitten av sessionen men ett flertal förlorade 70-30 lägen i viktiga lägen plus halvtaskigt HU spel senare så var jag ca even för dagen.

Men jag är helt övertygad om att jag snart kommer att börja casha lite mer!

Imorgon är det 1 timmes golflektion så då blir det troligtvis inte så mkt spel!

Antal spelade: 45st

ITM:18st

Antal 1a platser: 7st

Resultat: $30.6

Postad
Du skriver inte hur utbetalningsstrukturen ser ut, jag antog 0.65 till segraren och 0.35 till tvåan och matade in det i ICM-kalkylatorn. Den säger att lilla stacken på knappen kan pusha med en range på 30% ungefär av sina händer:

30.9%, 22+ Ax+ K7s+ KTo+ Q8s+ QTo+ J8s+ JTo T8s+ 98s 87s

Du kan i BB syna med 18% av din range:

18.1%, 33+ A3s+ A7o+ KTs+ KJo+ QJs

Jag skulle väl utifrån det du beskriver utgå från att han i det här läget pushar MINST så här många händer och då kan du ju lugnt syna med alla händer ovan i trygg förvissning om att det är ett +ev-spel.

Jag tackar så mkt för infon. Är väldigt tacksam. Tar till mig detta och ska försöka ha det som grund vid liknande tillfällen!

Spelar du oxå mkt sngs?

Postad

Jo, det är i huvudsak det jag spelar. Brukar försöka hinna riva av 5-10 om dagen ungefär. Spelar mest DoN just nu.

Här kan du själv analysera händer ur ett ICM-perspektiv på en gratissida. Sen finns det ju verktyg att köpa också som Sit'n'Go Wizard. Jag har testat på fri utvärderingsperiod men inte köpt ännu. Tänk bara på att dina ranger för både push och call utgår från antagandet att det är en matematiskt korrekt spelare som du har som motståndare. Men här finns nog mycket av nyckeln till att verkligen lyckas med SnG. En del saker går lite emot det som faller sig naturligt åtminstone för mig. Exempelvis så blir åtminstone jag lite försiktig lätt om jag fått en hyggligt stor stack på eller strax före bubblan. I själva verket är det här ett läge då man ska pusha mycket mer aggressivt - möjligen med undantag om man spelar mot rena maniacs som synar väldigt brett.

Postad

Jag bestämde mig för att prova lite turbo häromdagen och det har fungerat bra! Tyvär tappade jag räkningen så bestämde mig för att köra 1000st från å med nu! Har spelat ett par timmar nu och börjar lära mig lite turbo taktik!

Antal spelade: 23st

Antal ITM: 10st

Antal vinster: 7st

Resultat: $52

ROI: ca 35%

Postad

Jaha... då var söndagens spel över! Började rent ut sagt åt helvete med 6st irad utan pengar... Men sen hittade jag tillbaka och plockade hem rätt många första platser!

Tidigare idag var jag ute och spelade en runda golf. Inte skoj mitt i en kraftig svingförändring! Får bli rangen i veckan!

Imorgon bär det av till varberg för övernattning i jobb. Lär bli en del spel på hotellet!

Dags för sömn nu!

Antal spelade: 38st

Antal ITM: 16st

Antal vinster: 11st

Resultat: $73

ROI: ca 30%

Postad

Ojoj... vad ska man säga? Började dagen med att förlora alla händer som favorit och förlorade 8 eller 9 sngs irad... Tog en paus och nu avslutade jag en session med 6 bord och cashade i 5/6 så jag slutade på plus! Helt underbart att jag kunde fokusera och spela riktigt bra!

Så här såg det ut på senaste resultaten på sharkscope =)

172064584 15-Jun-09 23:15 NL Holdem $6 1/6 $16.90

172064720 15-Jun-09 23:14 NL Holdem $6 2/6 $6.10

172064662 15-Jun-09 23:12 NL Holdem $6 5/6 -$6.50

172064468 15-Jun-09 23:11 NL Holdem $6 1/6 $16.90

172064615 15-Jun-09 23:06 NL Holdem $6 1/6 $16.90

172043527 15-Jun-09 21:50 NL Holdem $6 2/6 $6.10

172041866 15-Jun-09 21:46 NL Holdem $6 2/6 $6.10

172042240 15-Jun-09 21:44 NL Holdem $6 1/6 $16.90

Antal spelade: 77st

Antal ITM: 31st

Antal vinster: 19st

Resultat: $95

ROI: ca 19%

Postad

Ska du inte gå upp i nivå om det går bra? (dvs innan du spelat 1000). Har man 20% ROI gör man 200 inköp. Känns som man fastnar överrullad på en låg nivå som man slår bra.