Gå till innehåll

99 i BB


Recommended Posts

Åkte nyss ut SVERIGERANKING på svs med 15 pers kvar, låg på en ~4 plats och 2an körde ut mig, vill bara veta om jag spelade rätt eller fel.

 

***** Hand 1040612227 *****

1000.00/2000.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 5 juni 2009 00:11:20

SVERIGERANKINGEN (Vanlig/Turnering)

Plats 1: JAG (38923.00)

Plats 2: rryder (34821.00)

Plats 3: klotas79 (128943.00)

Plats 4: RogerTilt (33823.00)

Plats 5: skull (88708.00)

Plats 6: bengtus (19622.00)

Plats 7: Unknown (0.00)

Plats 8: Matte-Sbg (34074.00)

Plats 9: Unknown (0.00)

Plats 10: Unknown (0.00)

Matte-Sbg lägg LM 1000.00

JAG lägg SM 2000.00

** Giv **

JAG [9k, 9r]

rryder [N/A, N/A]

klotas79 [N/A, N/A]

RogerTilt [N/A, N/A]

skull [N/A, N/A]

bengtus [N/A, N/A]

Matte-Sbg [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

rryder Lägg

klotas79 Lägg

RogerTilt Lägg

skull Höj till 5700.00

bengtus Lägg

Matte-Sbg Lägg

JAG Syna 5700.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, 2k, 8s]

*** Bet Runda 2 ***

JAG Passa

skull Passa

*** Turn(Board): *** : [Knk, 2k, 8s, 7k]

*** Bet Runda 3 ***

JAG Passa

skull Satsa 8875.00

JAG All-in 33223.00

skull Syna 33223.00

*** River(Board): *** : [Knk, 2k, 8s, 7k, 4k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 79546.00

JAG [9k, 9r] Färg med högsta kort knekt Vinst: 0.00

rryder Lägger mig Vinst: 0.00

klotas79 Lägger mig Vinst: 0.00

RogerTilt Lägger mig Vinst: 0.00

skull [Ek, 7h] Färg med ess i topp Vinst: 79546.00

bengtus Lägger mig Vinst: 0.00

Matte-Sbg Lägger mig Vinst: 0.00

 

Tänkte nästan slå om preflop, men tänkte att han lär ju inte syna med en sämre hand än vad jag har om han nu skulle göra det, så jag valde att bara syna.

 

När floppen kommer är jag nästan 100% säker på att jag är i ledning så jag checkar för att jag vill få han att kasta in pengar i potten så jag kan reisa allin och ta hem potten. I det här fallet checkar han också så jag försöker med samma visa på den enligt mig ofarliga turnen och checkar igen, tror han hade bettat flop om han suttit på färgdraget. Då bettar han och jag trycker allin och är säker på att han ska lägga, nu synar han ju med en riktig skithand, som läggs 99/100 gånger i det här läget. Otur för mig att jag mötte en fisk, men nu är jag ute.

 

Vad hade jag kunnat gjort annorlunda?

 

Vill också veta om ''bra'' spelare lägger sig med den handen han hade i detta läget eller om det bara är jag som är sur för att jag åkte ut. :P

 

Känns extra surt att åka mot en sopfisk så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut reraise allin preflop eller fold. Jag skulle reraisa.

 

Sen tycker jag hans syn på rivern är solklar. Han träffade och har dessutom nötfärgdraget och det har checkats genom hela handen. Kostar honom relativt lite att se rivern (25.000 för att vinna 80.000). Ligger han under har han många outs.

 

Tycker faktiskt att du spelar den fel på varje gata... Sorry men så är det.

 

Edit: Turn spelar du ok även om jag nog hade bettat ut, resultatet hade dock med all säkerhet blivit detsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut reraise preflop eller fold. Jag skulle reraisa.

 

Sen tycker jag hans syn på rivern är solklar. Han träffade och har dessutom nötfärgdraget och det har checkats genom hela handen. Kostar honom relativt lite att se rivern (25.000 för att vinna 80.000). Ligger han under har han många outs.

 

Tycker faktiskt att du spelar den fel på varje gata... Sorry men så är det.

 

 

Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du egentligen? Du säger att du inte tror dig kunna få in det mot sämmre pre, på vilket sätt ändras det på flopen?

Du kommer ju ändå dega in på flop mot alla händer som har dig slagen pre om floppen inte är typ kqx vilket i sin tur ger honom möjligheten att cbeta hem potten med en svagare hand än din.

Allin pre är megastandard här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klassiker att åka med pockets mot överkort etc, typ!

 

Jag hade tom. övervägt syn här, väntat på bättre kort o hoppats att några till agerat KamiKazes innan, ser ändå ut att vara många med samma stackdjup, vilket troligen gör att det kommer smälla i var o varannan hand ! :-)

 

Men som sagt, det gäller att spela standard, som alla de duktiga, annars är man en fisk ! :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deg pre, deg flopp, deg turn.

 

Du missar tre chanser att dega och gör istället honom commited på turn så du ber i princip om att busta här. Ska man "slowspela" som du verkar göra här hade jag valt att göra det med KK o AA och kanske typ inga andra händer. Men deg är överlägset bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl ändå vara den enklaste pushen ever?

 

Om vi hade haft 44, hade det fortfarande varit en push?

 

 

edit.

 

Det måste väl ändå vara en push med 22 här t.om?

 

Kan vara en push med 22, men man måste tänka på att man är tajtare utan antar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl ändå vara den enklaste pushen ever?

 

Om vi hade haft 44, hade det fortfarande varit en push?

 

 

edit.

 

Det måste väl ändå vara en push med 22 här t.om?

 

 

Jag pushar nog alla pockets och AJ+ ibland lösare om jag har read. Tror han öppnar rätt löst här och lär vika rätt mycket, sen kommer han ta syn med dominerade händer eller händer vi leder mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du resonerar fel.

 

Ok, Tack !

 

Resonerar lite efter följande spel då jag nyligen tog en 4:e plats för 400€ i en 180manna turre.

 

Då vi nådde finalbordet med 10platser så planerade jag att tighta till ordentligt. Efter en standard höj + syn foldade jag ex. AK. ( jepp, hade åkt mot set !! ) På detta vis nådde jag 4:e platsen o lät en efter en åka ut genom sina flips. Ställde till slut med AJs o fick syn av A8os, en 8:a på floppen o rullgardinen åkte ner. Kände ändå att jag gjorde rätt då det skillde en hel del på pengarna från 10-4:e plats.

 

Men som sagt, gör man inte som man ska är man väl en fisk! Standarden är till för att följas, det är det jag försöker lära mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, Tack !

 

Resonerar lite efter följande spel då jag nyligen tog en 4:e plats för 400€ i en 180manna turre.

 

Då vi nådde finalbordet med 10platser så planerade jag att tighta till ordentligt. Efter en standard höj + syn foldade jag ex. AK. ( jepp, hade åkt mot set !! ) På detta vis nådde jag 4:e platsen o lät en efter en åka ut genom sina flips. Ställde till slut med AJs o fick syn av A8os, en 8:a på floppen o rullgardinen åkte ner. Kände ändå att jag gjorde rätt då det skillde en hel del på pengarna från 10-4:e plats.

 

Men som sagt, gör man inte som man ska är man väl en fisk! Standarden är till för att följas, det är det jag försöker lära mig.

 

Tror att du försökte vara ironisk i sista meningarna. Det funkade inte.

 

Den största anledningen till att det där var fiskigt är att prisstrukturen är så pass hårt viktad mot top3 i turneringar att du i alla lägen ska gå för seger.

 

Märk väl att det var den största anledningen, inte den enda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att du försökte vara ironisk i sista meningarna. Det funkade inte.

 

Den största anledningen till att det där var fiskigt är att prisstrukturen är så pass hårt viktad mot top3 i turneringar att du i alla lägen ska gå för seger.

 

Märk väl att det var den största anledningen, inte den enda.

 

Precis, och gör du på annat sätt än standarden är du en fisk ! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...