Gå till innehåll

Hristo betalar av CSN? - AVKLARAD!


Hristo

Recommended Posts

Turneringen igår gick inget vidare 10/29. Ställde in short stacked med A4s på knappen, 3*BB (alla foldat), får syn av SB som har 66. Respass.

 

En timme på fm. innan gymmet. Fan va stark jag börjar bli ;) Fick dessutom två AA, en vann blindsen men den andra höjde jag till 12*BB dvs $3. Hade en tigth svensk spelare innan som hade höjt. Dessvärre kastade han sin hand men en riktigt tomte synade. Tyvärr hade han inte ett inköp ens...Han satt på fina 6 :spade: 3 :spade: Ja, det är fakiskt sant. Så då han fick sin 6:a på floppen ställde han in. Var ju tvungen att syna :D

 

Sedan höjde jag med QJ i CO, alla hade foldat, till 4*BB = $1. Får en reraise från knappen till $2. Funderar ett tag, får jag en bra flopp så...jag synar. Satte honom på AA/KK/QQ/AK/AQ. Visst, helt optimalt är det ju inte, men en flopp kan man ju se iaf.

Floppen: QJx...checkar, han bettar pot, jag låtsas fundera och synar sedan. Turn blank. Check, han sätter mig all-in. Jag blixtsynar. Han visar upp KK. Härlig dubbling.

 

Dagens resultat (en timme): +$43

Totalt resultat: +$318 på ca 18h grindande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

10:a är ändå rätt ok.

var la din första turnering på gks eller är jag helt fel ute?(kanske jag är :))

 

Om det vore så väl... :oops::oops::oops: Tror det var den 4:e iår, samt lirade väl en 6-7 ifjol. Men mitt tigtha spel passar inte riktigt strukturen hos GKS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10:a är ändå rätt ok.

var la din första turnering på gks eller är jag helt fel ute?(kanske jag är :))

 

Ni borde komma ner till Borås och lira på fredag, erras vi behöver folk som gör många rebuys :lol::lol::lol: så samla ihop lite folk, ta med studd, ronin och alla andra gksare :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en timme ikväll, hände inte mycket av intresse. Fick in några dollar tack vare AA på floppen K45. Killen hade syant preflop med K5 . Tyvärr hade han inte så stor stack (inte så konstigt).

 

Tyvärr hade han inte så stor stack? Förstår inte, du är väl underdog i detläget, han 2par och du ett par?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en timme ikväll, hände inte mycket av intresse. Fick in några dollar tack vare AA på floppen K45. Killen hade syant preflop med K5 . Tyvärr hade han inte så stor stack (inte så konstigt).

 

Tyvärr hade han inte så stor stack? Förstår inte, du är väl underdog i detläget, han 2par och du ett par?

 

Ska vara K4 6 på floppen, tur att någon är uppmärksam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går torsdags lirades det ingenting, städade och lirade freespegolf istället i det vackra vädret. Dock var jag med hos Ronin och lirade en 150sek freezout, NLT. Lirade rätt uselt. Från 5.5k till ca 3800. Sitter i SB.

 

Blinds 100/200.

 

UTG höjer till 500 (tigth spelare)

UTG1 synar (väldigt lös spelare)

Ronin folds

Jag hittar AA :-) Dubblar till 1000

BB folds

UTG All in

UTG1 synar!

Jag synar så klart.

 

UTG JJ, UTG1 AK

 

Flop: rags, x, och en liten jälva J på rivern så var man ute. Fick lira lite roligt cashgame istället 1-2 NL (sek). +45kr på det 8-)

 

Idag fredag blev det en timme på förmiddagen. Laddade in en extra $100 oxå i och med att jag fått en reloadbonus av MP. Lite tufft att cleara den kanske. Ska nog testa 4 bord FL då jag (om jag) uppnått mitt mål här, dvs $400.

 

Höjer i tidig pos med QQ (fick QQ 4 ggr på samma bord idag). En syn, sedan en rerasie upp till $4! Lite koll har jag på honom, sätter honom på ett starkt A. Jag synar och Fi synar oxå. Tre ser floppen.

 

J6T. Bettar pott, Fi all in, nästa foldar. Bara att syna och hoppas på det bästa. Turn 7, River T.

 

Fi visar upp J7!!!! :lol: Fin river för mig! Han blev inte så glad, tyvärr fick jag inget tillfälle att ta resten av hans stack. (Han hade dubblat). Han tiltade lite efteråt. Vann några mindre potter också.

 

Resultat idag: +$39

Resultat totalt: +$357

 

Jobbar nu från 15.30 till imorgon 16.00. Sedan en konser med Kent! Kanske blir det någon timme efter den. Börjar ju vara rätt nära mitt mål nu. Den här handen är rätt rolig oxå:

 

** Dealing down cards **

Dealt to hristo77 [ Kc As ]

davidgendron raises [$0.5].

Deisel777 folds.

hristo77 raises [$1].

Marlan folds.

rxphsp2 folds.

RedSox4L folds.

Vyllyn folds.

tenneyshoe folds.

specialed84 folds.

bloc427 folds.

davidgendron calls [$0.5].

 

** Dealing Flop ** [ Kh, 9s, 9h ]

 

davidgendron bets [$2].

hristo77 calls [$2].

 

** Dealing Turn ** [ Jc ]

 

davidgendron checks.

hristo77 bets [$6].

davidgendron is all-In [$8.38]

hristo77 calls [$2.38].

 

** Dealing River ** [ 8c ]

hristo77 shows [ Kc, As ] two pairs, kings and nines.

davidgendron doesn't show [ Qh, 4h ] a pair of nines.

hristo77 wins $21.96 from the main pot with two pairs, kings and nines.

 

Undrar vad han trodde jag hade då jag bettade $6 på turn? Mer fisk åt folket!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt med inloggningarna på lördag/söndag. Blev pizza +öl innan Kents spelning i Frihamnen. Faktiskt lite besviken...men jag gillar ju de äldre skivorna bättre.

 

Ingen poker alls på lördag och på söndag tog jag tåget till Falkenberg för att se Falkenberg-Boden (min hemstad). 1-0 till FFF och en jobbig tågresa hem. Men Boden var inte bra och förtjänade inte bättre. Fick hämtning vid stationen av Pokernick (tack så mycket) för jag var ju tvungen att lira en live turnering då jag inte jobbade en söndag. 120kr inköp med rebuys första perioden. 10 platser. Tänkt som en satellit till CC 500+100 på onsdag. Jag jobbar då, men man kan ju alltid vinna cash :-)

 

Får QQ och höjer till 200 (tror jag det var), Erras (pf.nu nick) höjer till 500 och mrStudd synar, foldas tillbaka till mig. Med rebuys så ställer jag in. Och båda synar! Erras med 78s och mrStudd med 33. Jag tripplar upp. Bra start, var väl kanske 7:e handen.

 

Sedan blir jag lowstack då jag loosar med kåk i BB mot en högre kåk i SB. Tripplar sedan upp på handen efter då jag ställer in i sb då bara knappen limpat. mrStudd synar med KQ och knappen med Ax, minns inte riktigt. Jag har K :heart: T :heart: . Floppen 2 :heart: och sedan på turn en till. Färg och jag är med igen. Lite flyt, men det behöver alla.

 

Sitter med 88 och limpar in, floppen 9 hög. Bettar pot, får en syn. 4 på turn. Bettar 75% av potten. Fi stekar länge och synar sedan. Chackar för tredje gången till mig, jag funderar här på att checka jag med. Men jag går allin istället. Han foldar och visar en 9 på handen. Jag visar glatt upp mina 88. Han blev inte helt nöjd. Men jag var aggresiv genom hela handen och visade styrka vilket gav resultat. Bra spelat av mig, tycker jag.

 

Sedan överlever jag en allin mot monsterstacken då vi bara är tre kvar, 600 till 1-2 samt 480 till 3:an, tack Erras och mrStudd för era rebuys ;) . Jag har A8 mot A9, klonkar en 8 på turn. Sedan åker ministacken och jag har i princip foldat mig till en andra plats. För vi behöver ju inte lira mer...roligt var det iaf. Imorgon ska jag nog logga på Multipoker igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två timmar på förmiddagen. Brukar alltdi gå bra denna tid. Men det var väl dags för en minus session kanske. Får AA och höjer på bra, floppen JT8, bettar pot, Fi all in, jag synar. Han har JJ. Vann dock en hyfsad pot med KK osynad då jag höjt till 12*bb preflop och fått tre syn.

 

Sedan synar jag med QJ på KJ333, IDIOT! Tappade några dollar där. Sedan får jag lägga TT på T36x då turn är en fjärde :heart: . Fi bettar ut så jag lägger mig då jag satt honom på flushdraget. Hade inte odds för en kåksyn.

 

Fick inte mycket som träffade idag, många AQ dock som jag kunde köpa några potter med. Fick lägga AK då det checkats fram av Fi1 och Fi2. Jag bettar pot, Fi slår om till det drygt dubbla. Jag foldar. Hade inte träffat något.

 

En timme på em. oxå. Vann inte många potter men en hyfsad då jag byggt pot med potbet på både flop och turn. Fint då jag träffade färgen på rivern :-) och får syn. +$8 på den timmen.

 

Resulat idag: -$23

Resultat totalt: +$334 på ca 22h grindande. Lirat 21 sessioner varav 4 slutat med minus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag, dessutom Norges nationaldag. Vaknar vid nio av klockan och är redo för att spela 09.55. En timme blir det och som vanligt två bord på Multipokers $25 NL.

 

$25 NL Hold'em - Tuesday, May 17, 04:33:01 EDT 2005

 

Table Table 37562 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: NoCashKid ( $43.71 )

Seat 2: chirag88 ( $8.45 )

Seat 8: ceejay101 ( $33.07 )

Seat 9: LordMoe99 ( $24.18 )

Seat 7: hristo77 ( $26 )

Seat 3: Ugly_Mike ( $3.55 )

Seat 6: GUTSW ( $10.85 )

Seat 5: JayDash11 ( $41.8 )

Seat 10: Gulyas123 ( $6.65 )

Seat 4: RaoulDuuke ( $25 )

 

GUTSW posts small blind [$0.1].

hristo77 posts big blind [$0.25].

 

RaoulDuuke posts big blind [$0.25].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to hristo77 [ J :diamond: T :diamond: ]

 

Gillar JTs, vet inte varför, kanske för att den har så stor potential.

 

ceejay101 folds.

LordMoe99 folds.

Gulyas123 folds.

NoCashKid calls [$0.25].

chirag88 calls [$0.25].

Ugly_Mike folds.

RaoulDuuke checks.

JayDash11 calls [$0.25].

GUTSW folds.

hristo77 checks.

 

5 spelare.

pot: 1.25

** Dealing Flop ** [ 8 :diamond: , K :diamond: , K :spade: ]

 

hristo77 checks. Väljer att checka mitt färgdrag, agerar ju först.

NoCashKid checks.

 

chirag88 bets [$1].

 

RaoulDuuke folds.

JayDash11 calls [$1].

 

Given syn tycker jag med så många i handen räknar jag med att iaf en har en K.

hristo77 calls [$1].

 

NoCashKid raises [$3]. Sitter med ett K?

chirag88 calls [$2].

JayDash11 calls [$2].

hristo77 calls [$2].

 

Given syn igen, potten på:11.25 kostar 2 för syn.

 

4 spelare, pot 13.25

 

** Dealing Turn ** [ 5 :diamond: ]

 

hristo77 checks. Gött, träffar färgen, men är lite rädd för en kåk, även om händer som K5/K8 är långsökta så är ju 88/55 mer troliga.

 

NoCashKid bets [$6].

chirag88 is all-In [$5.2]

JayDash11: everybody got kings?

JayDash11 folds.

hristo77 calls [$6].

 

pot: 20.45, 3 spelare

** Dealing River ** [ 4 :spade: ]

 

hristo77 checks. Väljer att checka för att syna ett bet, korrekt? Ska jag vara mer aggresiv här????

 

NoCashKid checks.

hristo77 shows [ Jd, Td ] a flush, king high.

NoCashKid doesn't show [ Kc, Jc ] three of a kind, kings.

chirag88 doesn't show [ Ad, 8h ] two pairs, kings and eights.

hristo77 wins $1.5 from side pot #1 with a flush, king high.

hristo77 wins $27.55 from the main pot with a flush, king high.

 

Det checkas ner och jag vinner en fin pott. Borde jag bettat på rivern? Gillar chiraq88s spel, A8 :-)

 

Höjer sedan med AA, får en reraise! Dröm!!! Dubblar hans bet.

 

Floppen: K86. Hoppas på AK.

blank

blank

 

Dubblar mot hans AK. GÖTT!

 

Plussar $44 på en timme.

 

Efter gymmet blir det nästan 1.5h. Lirar inte så bra, eller har lite oflyt. Två par som blir utdraget på rivern och jag synar ner...kostade bara $4 iofs. Fick inte mycket och fick jag något missade jag floppen, provade några potbett trots det och fick antingen syn eller en rerasie mot mig. Bara att check-folda eller folda :-)

 

Märker att jag suttit vid ett PL bord dryga 30 min. Pinsamt! Då kan ni ju tänka er att det inte hände mycket vid det bordet om det tog så lång tid för mig att se det.

 

Börjar misströsta och funderar på att logga av efter en timme. Men jag har ju inte lirat dåligt, bara inte fått någonting! Och se, KK.

 

Får en syn, floppen 8-hög. Säger för mig själv, hoppas han har A8. Det har han och jag dubblar på brädan 368 Q 7. Men går ändå -$0.5 på dessa 1.5h.

 

Resultat idag: +$43.5

Resultat totalt: +377

 

Blir nog inget mer idag, ska lira med GKS igen, en 200sek NLT freezout, 30 spelare. Ska bli sköj! Hoppas bara på det rätta flytet nu.

 

Väl mött imorgon ni som orkar läsa detta dravel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringen igår gick som förra gången. 10/29...floppade färg och fick syn av triss i K. Tyvärr hade han inte så mycket...ett bluff försök som slog slint. Dubblade med AT vs 88. Stal blinds och höll mig flytande. Sedan all in i sb då knappen limpat (6 handed) med 33, han blixtsynar med AA. Bra spelat!

 

Lyckas ta mig upp från 500 till 1400. (300/600). Sedan en bluff som tar mig ur turneringen, en limpar, jag i BB med 84. Floppen K,rag,rag. Jag ställer in, hon synar tillslut med AT. Att hon inte gick all in preflop är för mig en gåta! Nåja, kul var det iaf.

 

En timme så här på fm. Lyckas få in pengarna med AA preflop mot AQ! Tyvärr hade han inte så mycket. Åker sedan dit med två par (JT) mot stege. Kanske inte helt optimalt spelat, men han hade bara ett potbett kvar på rivern.

 

Sedan höjs det UTG till 4*bb, jag är den ände som synar med AQ i bb. Flopp: rags. check/check.

turn Q checkar, han bettar pot, jag dubblar, han synar

river rag, jag bettar pot, får syn, han har AA. -$7 på en timme. Blir en timme efter gymmet i em.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där, ännu en timme avklarad. Fick en rätt fin pot med tvåpar (QJ). Sedan hittar jag KK UTG och höjer till 4*BB ($1).

 

Får 3 callers. Men på BB höjer en till $5!

 

Luktar AA lång väg så jag lägger mig!

Han får en syn (pot ca10).

Slutar med split med två med ett A på hand. Brädan: Q8555...

Preflopp reraisaren hade AJ!!!!!!! Suck och stön. Han han dessutom sticka med min dollar!

 

Fick sedan lägga två par på floppen AKT ( :heart: ) då Fi synat pot på flop och turn, sedan går han allin. Sa att han hade en RF. Nice laydown Hristo!

 

Fick lägga en till hand då Fi visat styrka på senare gator. Gick iaf inte så mycket minus.

 

Resultat idag: -$13 på två timmar.

Resultat totalt: +364

 

Bara att ta nya tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tung lunchtimme då jag blev utdragen med ett set mot en hålstege. Loosade ca $20 där. Så går det då man slowplayar lite....körde en c/r men en alldeles för mesig sådan. Fick en hel del händer som dock alla missade floppen. -$31 första timmen idag.

 

Dubblade nästan andra timmen då jag höjde med QQ i BB och får en syn, floppen 995. Check, jag bettar pot, han allin. Har han callat 8BB preflop med en 9 på hand, inte troligt. Har han 99 eller 55 får jag betala av. Han har 66 och jag vinner en fin pot. Sedan hände inte mycket mer. +$19 andra timmen.

 

Ett bord gick riktigt bra, flop 6hög då jag sitter med pocket 6or :-) Han med KK, tyvärr hade han inte så mycket. Men ett fint tillskott iaf. Sedan får jag in en lite nstege som gav några dollar iaf. Loosade dock med QJ vs AJ. Satte honom på det ändå synade jag på turn. Var alldeles för mesig, höj eller fold! IDIOT! +$15 tredje timmen.

 

Blir nog en €15 på 24 kl 22.00 samt ett bord $25NL på Multipoker sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dryga två timmar idag...första fick jag riktigt mycket bra kort, AA en gång, KK två ggr, AK fyra ggr samt AQ 3ggr. Men inte mycket hände trots det. Ingen ville vara med och leka. Plussade iaf $8 :-)

 

Andra timmen gick stadigt uppåt, trots att jag fick lägga AK då jag missade floppen och synade en höjning. Dumt gjort jag vet.

 

Efter dryga timmen sitter jag i sb och får AK. Alla foldar till knappen som höjer, jag dubblar, han höjer tillbaka jag synar. A78, rainbow. Bettar pot, han dubblar, jag allin. Han sitter med A8s! Suck!!!!!!! Fan, det vill sig inte riktigt nu, var bara $25 ifrån idag och nu 53...suck och stön! Svårt att lägga AK där, eller? Han kan ju göra samma spel med AQ/AJ/AT/A9 bla. Visst, jag är slagen mot A7/A8/AA samt 77/88. Men va fan! Nu ska jag snart gå till ett jobb jag hatar, känns ju väldigt skönt...

 

Resultat idag: -$20

Resultat totalt: +$347

 

Jobbar som sagt till imorgon, ska se Arsenal piska United i FA-cupfinalen! Sedan vet jag inte vad som händer. Kanske blir det någon timme poker på kvällen. Om bara mina AK/AQ kunde börja sitta nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen poker igår. Dock så vann ju Arsenal FA-cupen!!!!!!!!!!! Skönt att slå Scum-United!

 

Sedan blev det fest. Tjejer som har sambo borde se över sitt liv om man dansar som hon gjorde igår kväll...lite tungt då man vet att hon följt med om hon inte haft det. 8-) Bara att ta nya tag. Tack Ronin för spriten, vi kvittar väl det mot Taxi/inträde?

 

Lite drygt en timme idag. ZZZZZ kan nog sammanfatta det. Vann egentligen bara en lite större pot. En höjer, jag synar med AQ, floppen Q55. Får syn hela vägen. Han visar upp Q3, fick en fin tomtemössa av mig. Annars fick jag fan inte mycket. AK två ggr tror jag. Bästa paret var JJ. Alla lade sig då jag höjde. Börjar de ha koll på mig? Lite tugnt då jag limpar i mittpos. med JTs, bara BB är med. Jag floppar nötstegen! Jag minibettar (50% av potten) och han foldar. Suck.

 

Gick iaf plus denna session. Måste dock bli mer aggresiv.

 

Resultat idag:+$13

Resultat totalt:+360

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen poker igår. Dock så vann ju Arsenal FA-cupen!!!!!!!!!!! Skönt att slå Scum-United!

Stämmer!!! :D fan vilken match!! 16 - 4 skott på mål till manunt fördel :D

arsenal 1 skott på mål =) manunt 5 - 6 ?? hahaha

 

dem fick vad dem skulle ha !! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen poker igår. Dock så vann ju Arsenal FA-cupen!!!!!!!!!!! Skönt att slå Scum-United!

Stämmer!!! :D fan vilken match!! 16 - 4 skott på mål till manunt fördel :D

arsenal 1 skott på mål =) manunt 5 - 6 ?? hahaha

 

dem fick vad dem skulle ha !! :D

 

Skadeglädjen är den ända sanna glädjen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista dagen i dagboken. Satt dryga 2.5h idag. Första timmen händelselös förutom då jag synar en höjning och jag och två till ser en flopp.

AT6 - jag c/r pot, han synar

Q - pott igen, han allin

X -

 

Jag med TT, han med AQ! :-) Gött

 

 

Andra timmen = ZZZZZZZZZZZZ

 

Fick iofs QQ*3 varav triss på floppen 2 ggr. Gav typ $3! Suck. Men iaf plus +$2 på den timmen.

 

Har precis avslutat den sista sittningen. Höjde till $2 UTG med JJ (bordet var tigth) plus att jag trodde en spelare var på tilt. Får en syn, sedan trycker tilten in sina $7. JJ i en flervägspot är inte så roligt så jag trycker in oxå. Fi foldar. Vinner den potten trots både K & Q på brädan...måste nästan kolla upp vad han hade. Han satt på TT så helt tomtig var han ju inte.

 

Vinner sedan några småpotter. Och då jag precis ligger på rätt nivå loggar jag av.

 

Resultat idag:+$40

Resultat totalt: +$400

 

Målet är nått! NL-nybörjaren (nästan iaf) har nått sitt mål. Har dessutom blivit en bättre spelare under dessa nästan 4 veckor.

 

Lite roliga PT fakta:

 

3723 Händer

AA 22ggr, vunnit 21. (PT har tappat en hand som jag loosade mot JJ(J) Kommer antagligen att börja loosa lite med AA...

 

Saw flop, all hands: 22.82%

Saw flop, not a blind: 13.85%

Won at showdown: 59.87%

 

Starthänder som vunnit mest pengar:

1. AA

2. QQ

3. AKo

4. JJ

5. KK

 

Hand som förlorat mest

 

ATo

TT

KQo

 

BB och Seat 2 (enligt PT) är de ända positioner jag ligger minus i. Ska kolla det lite närmare då jag orkar.

 

Tack alla som läst i dagboken, speciellt till de som orkat skriva något.

 

Nästa uppdrag är att lira FL 4 bord för att cleara in reload-bonus före 2:a juni. Har bara 950 RH kvar, borde inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"målet under maj är: $400 hos Multipokers $25 NL bord, två stycken samtidigt. Är det möjligt att tjäna $400 under dessa förutsättningar? Har kanske 20h NL cashgame under bältet. "

 

 

tro mig det går, en dag lyckades jag vinna nästan $700 på en dag, dock på NL50

 

hade iofs massa FL-kunskap, men inte speciellt mkt NL mer än lite slaskande på 24hpoker i höstas

 

grattis till avklarat mål föresten :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"målet under maj är: $400 hos Multipokers $25 NL bord, två stycken samtidigt. Är det möjligt att tjäna $400 under dessa förutsättningar? Har kanske 20h NL cashgame under bältet. "

 

 

tro mig det går, en dag lyckades jag vinna nästan $700 på en dag, dock på NL50

 

hade iofs massa FL-kunskap, men inte speciellt mkt NL mer än lite slaskande på 24hpoker i höstas

 

grattis till avklarat mål föresten :D

 

Låter ju som mig det, fast jag lirade micro NL på UB istället. Började med FL och tycker det är väldigt roligt fortfarande. Ska se till att cleara min bouns nu fram till den andra juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...