AIKjim Postad 2 Juni , 2009 Rapport Postad 2 Juni , 2009 Haj! Kanske att vi har en datorhacker eller någon annan som e grym på det här med datorer som vet vad som är fel här. När jag börjar lira på FTP så stiger det privata arbetsminnet om man tittar under processer sakta men säkert. Ända till den gränsen att datorn laggar ihop och ljudet dör. När ljudet dör så går prestandan ner till normala värden. Om jag avslutar audiodg.exe´s process innan datorn hinner lagga ur så låses ej heller FTP (som den gör om jag låter audidg.exe fortgå). OS: Vista Ram: 4gig Processor: nån dubbelkärning hejohå... Något mer som kan underlätta? Vore oerhört tacksam för nogåt klokt svar/hjälp då jag detta problem börjar tära på mina alldeles för klena pokernerver =) // J Citera
brainslicer Postad 2 Juni , 2009 Rapport Postad 2 Juni , 2009 När jag börjar lira på FTP så stiger det privata arbetsminnet om man tittar under processer sakta men säkert. om minnet hela tiden stiger utan att du startar fler program lär ju nån mjukvara/drivrutin ha minnesläckage? isf kolla vad som äter minnet och om du kan bli av med problemet genom tex att uppdatera mjukvaran/drivrutinen som ställer till det... ...men finns också en hel del skrivet om andra orsaker om du letar på google tex: http://technicallyeasy.net/2009/03/fix-audiodgexe-high-cpu-usage/ Citera
okocha Postad 3 Juni , 2009 Rapport Postad 3 Juni , 2009 Har samma problem med ftp och party, det funkar om man har nått annat ljud igång samtidigt (även om man har det muteat). Citera
AIKjim Postad 3 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 3 Juni , 2009 om minnet hela tiden stiger utan att du startar fler program lär ju nån mjukvara/drivrutin ha minnesläckage? isf kolla vad som äter minnet och om du kan bli av med problemet genom tex att uppdatera mjukvaran/drivrutinen som ställer till det... ...men finns också en hel del skrivet om andra orsaker om du letar på google tex: http://technicallyeasy.net/2009/03/fix-audiodgexe-high-cpu-usage/ audiodg.exe ökar från ung. 10k/kbit --> 1900k/kbit. Ska kolla om jag kan uppdatera den + kolla igenom länken du skickade. Återkommer om det löser mitt problem. Edit: Hade inte direkt samma val som författaren av din länk hade men jag har ändå prövat nu att kryssa ur de alternativ jag hade. Får se lite senare om det har lösts. =) TT Citera
brainslicer Postad 3 Juni , 2009 Rapport Postad 3 Juni , 2009 du menar att minnesanvändning i aktivitetshanteraren visar: audiodg.exe 1 900 000 kB? (~2 GB?) ja de låter ju som nåt är väldigt fel då, själv har jag varken vista eller den filen...så kan inte säga så mycket annat än va som google ger http://www.vistax64.com/sound-audio/166223-audio-service-has-large-number-memory-handles.html saker kan köras under audiodg.exe som du inte ser i aktivitets hanteraren. Process Explorer klarar att se, men går tydligen ballistic när man försöker visa så många "handles" som vissa med problem säger sig ha under audiodg.exe(1 000 000+) gissningsvis nån 3-parts buggig ljud grejj som körs under audiodg.exe... skulle väl prova avinstallera allt som har med ljud att göra och leta reda på senaste drivrutinen från ljudkortstillverkaren(eller moderkorts om det är integrerad krets)... och läsa lite i deras forum..., du verkar inte vara ensam om det problemet. Citera
AIKjim Postad 5 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2009 du menar att minnesanvändning i aktivitetshanteraren visar:audiodg.exe 1 900 000 kB? (~2 GB?) ja de låter ju som nåt är väldigt fel då, själv har jag varken vista eller den filen...så kan inte säga så mycket annat än va som google ger http://www.vistax64.com/sound-audio/166223-audio-service-has-large-number-memory-handles.html saker kan köras under audiodg.exe som du inte ser i aktivitets hanteraren. Process Explorer klarar att se, men går tydligen ballistic när man försöker visa så många "handles" som vissa med problem säger sig ha under audiodg.exe(1 000 000+) gissningsvis nån 3-parts buggig ljud grejj som körs under audiodg.exe... skulle väl prova avinstallera allt som har med ljud att göra och leta reda på senaste drivrutinen från ljudkortstillverkaren(eller moderkorts om det är integrerad krets)... och läsa lite i deras forum..., du verkar inte vara ensam om det problemet. Ja, c:a 2gig. Jag har nu testat att lira igen och lirade c:a 300 händer. På den tiden steg audiodg.exe till drygt 1gig. Än så länge är det enbart vid detta program (FTP) som jag har märkt av detta problem. Jag har testat att uppdatera mitt ljudkorts drivis. När jag avslutar processen audiodg så innebär detta att ljudet helt försvinner så detta är heller inte optimalt =) Jag försöker vidare genom länken du gav och återkommer. TY btw // J Citera
brainslicer Postad 5 Juni , 2009 Rapport Postad 5 Juni , 2009 Ja, c:a 2gig. Jag har nu testat att lira igen och lirade c:a 300 händer. På den tiden steg audiodg.exe till drygt 1gig. Än så länge är det enbart vid detta program (FTP) som jag har märkt av detta problem.Jag har testat att uppdatera mitt ljudkorts drivis. När jag avslutar processen audiodg så innebär detta att ljudet helt försvinner så detta är heller inte optimalt =) Jag försöker vidare genom länken du gav och återkommer. TY btw // J har du nå codecs/codecpacks eller sånt installerat? gör dig av med sånt också... du har provat ominstallera ftp, kollat igenom windows update osv? audiodg.exe är som sagt till för att tillåta 3je parts ljud grejjer att köras under den, du ser bara den filen fast det är nåt under den som buggar ur. skulle felet vara i ftp-klienten borde ju rätt många klaga, iaf dom med samma OS ...? och skulle felet vara själva audiodg.exe så klagade ju alla...? förut fanns dessa grejjer under svchost processerna men vista tillåter inte att dom existerar där mer. därav audiodg.exe i vista Citera
Recommended Posts