Gå till innehåll

börja bygga rulle


zazal23

Recommended Posts

Börja på 2c/5c, då har du 40 fulla inköp och kan tåla att backa lite. Köp in för 100 big blinds dvs 5$ på 2c/5c. 100 big blinds är det vanligaste maxinköpet och det är lika bra att du lär dig att spela med full stack från början.

 

Omaha kan ha stora svägningar, men på de lägsta nivåerna behöver det inte vara så farligt. Spela tight dvs bra starthänder, tänk på position och försök dra till nötterna så ska det nog gå bra.

 

Och misströsta inte om du förlorar en del i början, försök bara att lära dig av dina misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför "Pokerstars" det är ju en jävla sketsajt.

 

Ja jag kan hålla med om att det är lite glest med folk

Ganska segt när man startar sng och får vänta i flera timmar på att det ska börja en ny.

Synd att motståndarna e så sinnessjukt bra också, hur kom alla bra till pokerstars? helt absurt.

cashgame borden också är ju en patetisk mängd.

tror jag såg ett NL10 bord igår kväll på peaktid.

 

skäms stars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag byggde min rulle genom att spela 4.40 180manna sng's

 

Multitabla 10-12 sånna så har du snart en fin rulle. Dock kanske inte 200 dollar räcker men värt ett försök.

 

Nä, det låter som ett mindre bra råd faktiskt. Man brukar ju rekommendera runt 40 buy-ins åtminstone på 1-bords SnG:er för att klara variansen och lirar du 180-manna så är du ju i praktiken i MTT-träsket och där lär man nog behöva större marginaler.

 

Är trådstartaren nybörjare så är det väl också bättre att fokusera på spelet inledningsvis än att "bygga rulle" Det talar för lägre nivåer, men kanske ändå inte de allra, allra lägsta där det mest är Hawaiipoker och folk höjer hej vilt och gamblar i marginella lägen eftersom det bara kostar nån dollar max. Stars 10-cents 360-manna SnG är ett "bra" exempel på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst ,24tabla är ju nöten när man är grön. Försök att vara lite mer seriös med en nybörjare tack. Levla med oss som varit med ett tag istället.

 

Lol... Var ingen level. 24 bord är kanske att ta i, men Stars är en väldigt bra och bekväm sajt att multitabla på. Tror inte det är svårt för en nybörjare att vänja sig vid 10 bord ganska snabbt. Bara börja träna på nl2... Fler händer=Snabbare utveckling. Iallafall för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol... Var ingen level. 24 bord är kanske att ta i, men Stars är en väldigt bra och bekväm sajt att multitabla på. Tror inte det är svårt för en nybörjare att vänja sig vid 10 bord ganska snabbt. Bara börja träna på nl2... Fler händer=Snabbare utveckling. Iallafall för mig.

 

Naturligtvis individuellt vad man klarar , men generellt tror jag det är ett dåligt råd till en nybörjare att multitabla to big.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Larzzon...Visst kan alla lära sig att hinna med 12 bord samtidigt eller så, men såvitt jag vet kommer spelet bli lidande av det i många avgörande situationer. Spela då hellre på 3-4 bord eller nåt, så man hinner se vad som händer, hitta fiskarna osv. Naturligtvis skall man multitabla om man går med vinst på det, men risken är ju att man spelar för "mekanisk poker" och gör samma sak varje gång AA dyker upp osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...