DjLuppy Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Postades först på 2+2: http://forumserver.twoplustwo.com/39/small-stakes-pl-nl/250bb-eff-w-aa-rr-ed-flop-494055/ Villian plays 19/16 and raises c-bet 21% of the time however we are now playing in a multiway pot. Below are all the notes I have on him, he views me as aggressive and I'm running at 27/23. (dont know how much that matter in this spot though) Notes: Checked behind on QQ3 and RR turn 3 when I lead out w/air Prone to tilt? RR my UTG c-bet on Txx from UTG+1 w/T8 and checks down (Seen me squeeze wide) My question is what my best line is call/call/check-fold, given the board falls out dry, or what's the best way to procced? Microgaming, $1.00/2.00 Hold'em Cash Games, 6 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: Button: $85.20 SB: $233.70 BB: $32 UTG: $ UTG+1: $511.45 CO: $852.25 Dealt to UTG+1 Pre-flop: UTG+1 raises to $6, CO calls $6, Button calls $6, (1 folds), BB calls $4 Flop: ($25) (5 Players) BB checks, UTG+1 bets $18.75, CO raises to $50, Button folds, BB folds, HERO? Killen som spelade handen har Vital[Myth] som coach och hans analys om handen var: "I would call flop, lead non-spade turns, and fold to a raise, and if he just calls, bet the river also and probably fold to a shove". Känns som en rätt underlig linje som jag inte skulle kunna se mig ta mot en spelare som är tänkande. Vad hade ni gjort? Citera
Starfitter Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 antaligen syn, syn/cr turn och checksyn river om jag synade turn alt checkfolda om jag cr turn.. lite beroende på vad som lägger sig obv Citera
dlinder Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Varför just non-spade turns undar jag iaf. Citera
OsantVassSpelare Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Fattar inte riktigt varför han skulle vilja leda in turn med "any non-spade"? För det första ligger det väl inget spaderdrag ute? För det andra så antar jag att hans syn på flopp är för att hålla potten nere och samt att det finns stor chans att fi:s polariserade "RR mot CB-range" till stor majoritet innehåller händer som slår AA och massa bluffar, så om man leder in turn så försvinner ju enbart alla bluffar i fi:s range och de starka händerna återstår. Jag hade nog kört bet-syn flop (som spelat, men givetvis CBat lägre bet-size) sen check-syn turn, check-syn river (och givetvis bet för värde på river om fi checkar turn i position). Om vi hade haft 100BB pre så raisar jag gärna tillbaks på flop, lågt typ minimum. Citera
greywolf Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 det ska ligga två spader ute på floppen om man kollar länken. jag fattar inte hur man kan leda turn folda mot omslag där, sedan leda river igen men bara troligen folda mot omslag där Citera
DjLuppy Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 det ska ligga två spader ute på floppen om man kollar länken. jag fattar inte hur man kan leda turn folda mot omslag där, sedan leda river igen men bara troligen folda mot omslag där My bad! Märkte inte det när jag posta, det ska givetvis vara så! Citera
ebisumaru Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Postades först på 2+2: Killen som spelade handen har Vital[Myth] som coach och hans analys om handen var: "I would call flop, lead non-spade turns, and fold to a raise, and if he just calls, bet the river also and probably fold to a shove". Känns som en rätt underlig linje som jag inte skulle kunna se mig ta mot en spelare som är tänkande. Vad hade ni gjort? bwahahaha Citera
DjLuppy Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 bwahahaha Wat? Formulerade mig lite fel kanske.. Citera
ebisumaru Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Nä alltså det är ungefär den sämsta möjliga linjen man kan ta Citera
Staahla Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Killen som spelade handen har Vital[Myth] som coach och hans analys om handen var: "I would call flop, lead non-spade turns, and fold to a raise, and if he just calls, bet the river also and probably fold to a shove". Känns som en rätt underlig linje som jag inte skulle kunna se mig ta mot en spelare som är tänkande. Vad hade ni gjort? Jag hade krävt tillbaka coachingkulorna ivf. Citera
DjLuppy Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Nä alltså det är ungefär den sämsta möjliga linjen man kan ta ahaa, då är jag med =) Kändes som en rätt kall linje ja.. Citera
ebisumaru Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Jag hade krävt tillbaka coachingkulorna ivf. Han hade vetat bättre om han varit coachad av dig. Citera
DjLuppy Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Fucka upp tråden lite i början när jag satte fel suits. Hur hade ni fortsatt handen mot hans flopraise? När handen utspelade sig kändes det lite spontant som en fold rakt av på flop. Har funderat lite på det i efterhand, mest mtp noten vi hade på honom att han raisade svaga tp och gjorde en del random bluffar. Grejen här är väll att han har flera spelare bakom sig när han raisear, känns inte som han är helt tom här och mot den rangen han höjer lär vi inte ha så bra equity, speciellt inte ur pos med så mkt pengar bakom. Citera
R_Cruiser Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Varför inte folda flopp? Jävla stark höjning med två kvar bakom. Kan inte riktigt se vilka kungar han har i sin range som han synar pree och höjer flopp. enda linjen jag kan se om man forsätter är syn flopp check/raise turn alla kort. Med två kvar i handen efter FIs höjning tycker jag AA på den här brädan är ganska marginell. Missa djupet orka läsa rubrik. Med 200bb stack är det fold flopp. Citera
Opteron Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Kan vi inte bara syna flop, och checksyna turn och sen checkfolda river? Citera
Staahla Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 Han hade vetat bättre om han varit coachad av dig. Jo, men då hade han förmodlingen inte haft råd att spela handen pga mitt löjligt höga arvode. Citera
Recommended Posts