Gå till innehåll

Recommended Posts

mm sant, synar vi turn bör vi nog syna river också...hade nog klarat av att folda turn här utan reads när jag tänker efter. Själv då CS, vad hade du gjort?

 

(skön utdragning du gjorde på mig igår btw, 45 ruter AI som du satte på river mot mitt set i kungar:))

jag tror att jag hade hittat folden på turn,men hade jag synat så hade jag blixt synat river..

 

(kommer ihåg den handen, hade par och färgdrag,bara till att få in degen imo.)va den 3 bettad pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Känns som typisk TT eller kanske t.om AA faktiskt. Möjligtvis AK, men tror inte det.

 

Jag hade foldat.

 

TT undrar jag om han verkligen 3-betar pre. Utan ha någon större historia än de 5 varven på Fi så uppfattar jag honom inte så aggro att han trebetar TT.

 

Däremot va ju AA/AK/AKs starka kandidater.

 

Vi tror att check-raise är bättre.

 

Okey, argumentet för det framför bet-fold?

 

Ifall vi väljer detta så antar jag att vi bör syna en eventuell push, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen foldar du den pre eller så spelar du klart handen då du väl synat.

Betfold är så hemskt att jag vill gråta...

c/r tycker jag känns bäst då vi slipper spela fler konstiga gator oop och har nu fi ak/aa/tt så förlorar jag ju i princip ändå hela stacken här.

Om du sätter honom på en så snäv range som du verkar göra tycker jag du ska kasta pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen foldar du den pre eller så spelar du klart handen då du väl synat..

Betfold är så hemskt att jag vill gråta...

 

Okey.

 

 

c/r tycker jag känns bäst då vi slipper spela fler konstiga gator oop och har nu fi ak/aa/tt så förlorar jag ju i princip ändå hela stacken här..

 

Okey, så vi dör med AQ här om det är nödvändigt när vi floppar TP.

 

 

Om du sätter honom på en så snäv range som du verkar göra tycker jag du ska kasta pre.

 

Nej jag sätter honom inte enbart på den rangen. Han kan ha även JTs+, KJs+, JJ+ och kanske även QJ och sc 67s+ även om dessa är mindre troliga. Jag har ju egentligen ingen ordentlig read på honom hur lös alternativt tajt han är.

 

Det var efteråt som började jag fundera på om jag spelat handen rätt och hur jag annars skulle ha spelat den. Därför postade jag handen här. Tycker jag fått massor av bra input och förklaringar. Tydligen finns det fem åsikter vad jag förstått.

 

* Som spelat syna river.

* Få in degen pre. (vilket jag inte gillar med effektiva stackar på 172BB)

* Få in degen på flopp genom checkraise och syna push. (gillar jag bättre då vi iaf har träffat TP)

* Folda pre. (Nu är jag tajt men det tycker jag verkar väl tajt)

* Folda turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pezdawg, FIs range vid riverbetet är väl ganska mycket snävare än den är vid 3betet pre?

 

förstår inte varför du vill folda pre bara för att inte kunna dö med handen på den brädan, finns ju många andra brädor som man hellre dör på även om fi verkar stark sas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen foldar du den pre eller så spelar du klart handen då du väl synat.

Betfold är så hemskt att jag vill gråta...

c/r tycker jag känns bäst då vi slipper spela fler konstiga gator oop och har nu fi ak/aa/tt så förlorar jag ju i princip ändå hela stacken här.

Om du sätter honom på en så snäv range som du verkar göra tycker jag du ska kasta pre.

 

Utifrån hur fi hittills spelat: Vad har du för argument för att han INTE kan antas ha en snäv trebetsrange?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi gör ett litet försök att tänka logiskt här: Vi har inga reads på honom och det dröjer cirka 50 händer innan han trebetar. Om han dessutom gör ett tight intryck kanske det inte är orimligt att anta att trebetar med sin starkaste handrange. Statistiskt borde väl det innebära ungefär en range med AA, KK och AK för ung. en träff i rangen på 50. Det finns totalt 28 möjliga såna händer (6 AA, 6 KK, 16 AK), men pga att du sett två av essen så kan du räkna du räkna bort 13 och får då 15 kvar:

 

1 AA

6 KK

8 AK

 

 

Här har du tänkt fel, det är skillnad på att ha spelat 50 händer och att haft tillfälle att trebeta 50 gånger. Att vi bara har ett så litet underlag gör också att vi inte bör ge honom en sån extrem 3bets-range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågor hade massor själv ;-). Det var svar jag ville ha :mrgreen:.

 

 

 

Oki, funderade på det men AQs oop är inte en hand jag gillar att gå i döden med pre för 172BB.

 

Så om vi fyrbetar till låt säga 210 och Fi trycker. Vad gör vi då?

.

Vi låtsas tänka en liten stund och foldar

 

Och om Fi synar och vi då betar på floppen och Fi antingen reraisar eller trycker. Vad gör vi då?

Med över 400 i potten och sådär 750 bakom får du stacka av med ett toppar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig ofta lite vilsen och är inte allt för bekväm med att lira AQs oop.

Fi har väl suttit vid bordet i ca 10 varv. Inte gjort allt för mycket väsen av sig. Inte 3-betat nått pre tidigare. I en pott har jag sett honom cb och sen checka på turn vid syn och vika river för ett bet.

 

Ge gärna kommentarer på spelet pre och alla gator samt hur vi gör på river.

 

 

Plats 2: NLBYSTEFAN (995.00)

Plats 4: Ängeln17 (955.67)

Plats 3: mobbo10 (499.71)

Plats 5: Mr_Soviet (860.00)

Plats 1: Hulken44 (995.51)

NLBYSTEFAN lägg LM 2.50

mobbo10 lägg SM 5.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:As:, :Qs:]

 

*** Bet Runda 1 ***

Ängeln17 Höj till 17.50

Mr_Soviet Höj till 60.00

Hulken44 Lägg

NLBYSTEFAN Lägg

mobbo10 Lägg

Ängeln17 Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [:Ts:, :Ac:, :9c:]

*** Bet Runda 2 ***

Ängeln17 Passa

Mr_Soviet Satsa 75.00

Ängeln17 Syna 75.00

*** Turn(Board): *** : [:8c:]

*** Bet Runda 3 ***

Ängeln17 Passa

Mr_Soviet Satsa 160.00

Ängeln17 Syna 160.00

*** River(Board): *** : [:5h:]

*** Bet Runda 4 ***

Ängeln17 Passa

Mr_Soviet All-in 565.00

Ängeln17 ?????

 

Om du inte tänkte bli väldigt trixig när du missar floppen bör du nog tänka på:

 

1) Du kommer att c/f de flesta floppar

2) Du kommer att spela resten av handen ur possition

3) Din stack kommer att vara i en obekväm storlek jämfört med potten om du skulle floppa toppar (dvs den är för stor för att vilja ha in alla pengar och för liten för att kunna folda bekvämt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utifrån hur fi hittills spelat: Vad har du för argument för att han INTE kan antas ha en snäv trebetsrange?

 

Tror inte du läste vad jag skrev.

Vad jag syftade på var att ängeln skrev citat: TT undrar jag om han verkligen 3-betar pre. Utan ha någon större historia än de 5 varven på Fi så uppfattar jag honom inte så aggro att han trebetar TT.

Så med andra ord antog jag ingenting utan ifrågasatte.

 

Cobb: vet inte om du förstod mig heller. Eller så förstår jag inte dig.

Jag sa: Antingen foldar du den pre eller så spelar du klart handen då du väl synat.

Vilket varken antyder att jag vill folda den pre eller inte dö med den om du nu menar det.

Jag vill ju checkraisa för värde obv. Som ängeln spelat synar jag river och skriver notes.

 

Och sparven: 4-betfolda preflop gör vi med 57o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att han betar en tredje gång

skjuter han 2 gator i en 3 betad pot, där det finns A på flop och typ alla drag sitter på turn, så kommer han beta river också oavsätt han är tom eller har nöt.

Därför tror jag att det är nöten att bestämma sig på turn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skjuter han 2 gator i en 3 betad pot, där det finns A på flop och typ alla drag sitter på turn, så kommer han beta river också oavsätt han är tom eller har nöt.

Det är helt enkelt inte sant

 

Därför tror jag att det är nöten att bestämma sig på turn

 

Det stämmer bättre, Hero bör åtminstonde vara väldigt klar över sin plan på river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller fis range kan vi inte spekulera egentligen då vi inte vet så mkt om honom. Just av den anledningen tycker jag det är ok att folda AQ ur pos mot 3b. Det kanske är hypervekt att folda AQ mot 3b men hur många visar upp profit efter de tagit sig till flop oop med AQ mot okänd fi? Nu slutar det med att vi sitter och gissar på river där det är en enkel fold imo alla drag sitter och han har princip bara KQo som air. Jag tycker även en turnfold är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt enkelt inte sant

 

?? vad hoppas du på att han ska passa ner på rivern??

Han kan antingen ge upp en bluff eller checka bakom med showdownvalue. Om nu Hero aldrig foldar den här rivern efter att ha synat turn så bör han checka en hel del händer.

Det stämmer bättre, Hero bör åtminstonde vara väldigt klar över sin plan på river[/quote

 

fick uppfattningen att du menade syna turn folda river?

 

Jag tycker han skall folda preflop, det är väldigt trist att försöka träffa händer som man inte vet vad man skall göra med när man väl träffar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är inte fel att kunna folda AQ OOP iom att vi är 200bb djupa..

100bb djupa 4betar vi och får in det, men nu kan vi helt klart vika utan read(och de har vi veeeeeeeeerkligen inte efter 50 händer) vi vet absolut ingenting om fi..

Som spelat är din han faced up och fi får ett riktigt bra bluffspott på river men tror vi kan vika den ändå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...