Gå till innehåll

Poker på SVS?


Alexxzz

Recommended Posts

hejsan alla glada pokerlirare!

 

Jag har varit retierd från poker ungefär 2-3 månader, men har nu fått tillbaka suget, och tänkte börja spela på SVS, och har då några frågor.. Vet dock inte om detta är rätt forumdel, och då ber jag om ursäkt, och så får väl MOD flytta inlägget eller något.

 

Iallafall:

 

På Svs hemsida så står det att man måste skriva ut och skicka in något papper om man vill kunna casha ut pengar, men jag har hört något helt annat från andra som spelat där, att man inte behöver skicka in något papper? Hur ligger det till osv?

 

En fråga jag tror jag vet svaret själv på, är om svs är skattefritt? Måste man skatta på vinster man tar ut? Jag har fått för mig att man INTE ska behöva det, men vill vara säker.

 

I svs 500 Kr turre varje kväll kl 22, brukar det vara bra värde i den? Brukar det vara fina värden i dem andra turneringarna på svs?

 

Och så till sist, är Svs en bra pokersite? Jag spelade där för ett antal år sedan, när sidan var ny i princip och då var det inget att hänga i granen direkt..

 

Det var väl dem frågorna jag hade att ställa nu, och skulle vara väldigt tacksam om jag fick svar =)

 

Hoppas ni har en bra dag! hejpåre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

På Svs hemsida så står det att man måste skriva ut och skicka in något papper om man vill kunna casha ut pengar, men jag har hört något helt annat från andra som spelat där, att man inte behöver skicka in något papper? Hur ligger det till osv?!

 

Det behöver du göra.

 

En fråga jag tror jag vet svaret själv på, är om svs är skattefritt? Måste man skatta på vinster man tar ut? Jag har fått för mig att man INTE ska behöva det, men vill vara säker.?

 

Skattefritt.

 

I svs 500 Kr turre varje kväll kl 22, brukar det vara bra värde i den? Brukar det vara fina värden i dem andra turneringarna på svs?

 

Iaf de gånger jag lirar den :mrgreen:.

 

Och så till sist, är Svs en bra pokersite? Jag spelade där för ett antal år sedan, när sidan var ny i princip och då var det inget att hänga i granen direkt.

 

Är väl en smaksak. Vet de som avskyr den. Själv tycker jag den är helt okey. Fördelarna uppväger iaf nackdelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Jag behövde skicka in papper, men om du har spelat på siten och tagit ut pengar nångång ska du inte behöva göra det. Det var ett jäkla krångel med att skicka in pappren har jag för mig..

 

2) SvS är skattefritt

 

3) 500 krs, och alla andra turneringar är det väl hyfsat bra värde i. Dock är det turbostruktur i de flesta turneringar, i princip alla utom sverigerankingen och de diverse vecko/månadsfinalturneringar som anordnas.

 

4) Jag gillar SvS pga omahan. Turneringarna är bra men för få. Tror inte det är nån vidare action på sngs (har spelat några st 5manna och motståndet e väl ganska kasst...), och texas NL cashgame ska det vara mkt usla spelare på vad jag hört, men jag spelar aldrig texas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Jag behövde skicka in papper, men om du har spelat på siten och tagit ut pengar nångång ska du inte behöva göra det. Det var ett jäkla krångel med att skicka in pappren har jag för mig..

 

Det tar 30 sekunder att fylla i om man kan sitt kontonr... exakt vad var krångligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelarna med svs är väl att det känns simpelt osv med tanke på att det är svenskt, uttag/insättning är skitbra imo max 2bank dagar vid uttag. Deras turneringar har väl imo inget större värde då dom inte lägger till några prispengar. Lowstakes cash game är det fruktansvärt mycket fisk så det är också positivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar rejken? Hur mycket rejkar man / hand? och är det rejkback, isåfall när?

 

Tack för alla svar hittills =)

 

Har för mig att dom tar ut mycket mindre i rake än andra konkurrenter, hur mycket kan jag inte svara på.

 

Sen måste jag säga att sedan deras 2 uppdatering för ca 2 veckor sedan har klienten blivit j*vligt ful ser exakt ut som redbets bossmedia nu, med svindålig grafik osv, älskade klienten på svs innan <3 då den var stilren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska dem skriva in det här i sitt äckliga nyhetsbrev egentligen? Tilt att all rake inte räknas in i pensionen, då skulle man ju kunna pensionera sig nu

 

Haha, du och jag ska slåss för att rejken ökas till 4% varav 2% går rakt in på pensionskontot.

Mkt bra idé!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, du och jag ska slåss för att rejken ökas till 4% varav 2% går rakt in på pensionskontot.

Mkt bra idé!

 

Alltså jag är helt klart för att höja, kanske till och med dubbla raken om det går in på pensionskontot. Då hade jag kört dygnet runt i två år och sen chillat i Dnepropetrovsk resten av livet. Har hört att utelivet ska vara nice där, ska du med eller?

 

Bifogar en bild på Dnepropetrovsk:

 

2sboh94.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför så dålig action ikväll på ss?

Blir fan orolig...

Lönelördag å allt...

Grillar alla som har ett liv i det fina vädret?

Kommer dom komma in senare när dom är fulla?

Behöver jag sälja bilen för att klara månaden?

 

sant mindre action än vanligt i helgen....kom in en del fisk vid 5 tiden igår natt dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...