Gå till innehåll

geewhizm8


gEeWhiZm8

Recommended Posts

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om vi 4-betar pre IP deep gör vi det enklare för fi att spela. Mkt jobbigare att vara oop med massa pengar kvar att spela om än att kunna spela för stack preflop.

 

 

Och angående det leo skrev så ser jag inte hur vi ska spy chips bara för att fi 3-bettar 50%. Bara att spela tillbaka mer post iom att han har väldigt veka ranger då istället. 3-betar man 50% pre lär det nog finnas ännu större post flop läckor att exploatera när vi har poss.

 

Perfekt!!, slå dig ner vid mastrblastr, gruk lr nån annan legend och töm dem på några hundra K €/$ så kan du gå i pension sen. Eju busenkelt, lr hur puni?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs som att skippa horungebeteendet och komma med ett vettigt motargument istället?

 

 

Men ROFL ni pressenterar massa färdiga lösningar på problem jag inte ens säkert vet att ni mött? När puni, clempa osv skriver låter allt så spydigt solklart och klockrent men om det vore så skulle dom sitta nl10k och pissa reggs i ögonen imo. Är bra mkt svårare än så liksom :-)

 

Orkar inte ta diskutioner på PF av skäl som är så obvvvvv men den här själv utnämnda pf eliten bordeju *tat lonch* med att peka på vad som är optimalt och inte ialf till dom bevisat att dom slår lite tuffare stakes än vad dom gör atm lr ialf krossar det dom spelar=)

 

 

Edit: Dock erkänner jag att både clempa och puni säkert är mkt bättre än mig på det flesta plan osvvvv tror inte jag är nått osvvvvv. Men plz sluta ta vissa saker med en klackspark, hur enkelt det är att möta nån som 3bettar 50% tex innan ni verkeligen varit i den sitautionen. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt!!, slå dig ner vid mastrblastr, gruk lr nån annan legend och töm dem på några hundra K €/$ så kan du gå i pension sen. Eju busenkelt, lr hur puni?:-)

 

Öhum, va? Har aldrig nånstans påstått att poker är enkelt och att jag lätt kan tömma folk osv osv osv osv. Det enda jag har påstått i den här tråden är att det finns många goda argument för att spela utan 4bet ip. Själv spelar jag med 4bet 100bb djupt iaf så inte ens har jag påstått att det är BÄTTRE att spela utan 4b, bara påvisat att det finns starka argument för att spela utan 4b. Om du sen vill sätta dig i sandlådan och dryga dig bara för att du vinner en massa pengar är det helt ok med mig. Jävligt uselt påhopp av dig imo. Vet att du levlar en massa och tramsar runt på forumet vilket är fine, men dra en gräns nånstans tack.

 

Men ROFL ni pressenterar massa färdiga lösningar på problem jag inte ens säkert vet att ni mött? När puni, clempa osv skriver låter allt så spydigt solklart och klockrent men om det vore så skulle dom sitta nl10k och pissa reggs i ögonen imo. Är bra mkt svårare än så liksom :-)

 

Orkar inte ta diskutioner på PF av skäl som är så obvvvvv men den här själv utnämnda pf eliten bordeju *tat lonch* med att peka på vad som är optimalt och inte ialf till dom bevisat att dom slår lite tuffare stakes än vad dom gör atm lr ialf krossar det dom spelar=)

 

 

Edit: Dock erkänner jag att både clempa och puni säkert är mkt bättre än mig på det flesta plan osvvvv tror inte jag är nått osvvvvv. Men plz sluta ta vissa saker med en klackspark, hur enkelt det är att möta nån som 3bettar 50% tex innan ni verkeligen varit i den sitautionen. =)

 

Okej.... Så bara för att jag inte slår NL5k+ (har iofs aldrig provat) så får jag inte vara med och argumentera? Återigen, jag har inte ens sagt att något alternativ är bättre än ett annat i den här tråden, utan enbart påvisat vissa av fördelarna och dessutom gjort det på ett med PF-mått mätt relativt sakligt sätt. Påstår mig inte komma med nån universiell sanning, hade jag löst poker hade jag väl varit väldigt puckad om jag basunerade ut skiten för hela PF att läsa.

 

Sjönk som en sten i mina ögon nu tyvärr.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhum, va? Har aldrig nånstans påstått att poker är enkelt och att jag lätt kan tömma folk osv osv osv osv. Det enda jag har påstått i den här tråden är att det finns många goda argument för att spela utan 4bet ip. Själv spelar jag med 4bet 100bb djupt iaf så inte ens har jag påstått att det är BÄTTRE att spela utan 4b, bara påvisat att det finns starka argument för att spela utan 4b. Om du sen vill sätta dig i sandlådan och dryga dig bara för att du vinner en massa pengar är det helt ok med mig. Jävligt uselt påhopp av dig imo. Vet att du levlar en massa och tramsar runt på forumet vilket är fine, men dra en gräns nånstans tack.

 

 

 

Okej.... Så bara för att jag inte slår NL5k+ (har iofs aldrig provat) så får jag inte vara med och argumentera? Återigen, jag har inte ens sagt att något alternativ är bättre än ett annat i den här tråden, utan enbart påvisat vissa av fördelarna och dessutom gjort det på ett med PF-mått mätt relativt sakligt sätt. Påstår mig inte komma med nån universiell sanning, hade jag löst poker hade jag väl varit väldigt puckad om jag basunerade ut skiten för hela PF att läsa.

 

Sjönk som en sten i mina ögon nu tyvärr.....

 

Jag är för det första in säker att jag slår nl1k eftersom jag obv går så långt över EV, och snart är borta från de nivåerna och lär harva svs igen. Sen har jag inget emot vad du argumenterar för, spela utan 4betts har jag gjort ett bra tag nu liksom och det funkar kalas bra.

 

Men det är hur ni presenterar det på som semitiltar mig... Först kommer tex du in skriver inlägg utan nån som helst debatt anda inga ?* utan mer !!!!* vet inte om du gör det medvetet lr ej men ialf så blire svårt att svara emot särskilt eftersom typ butabi, gretko, clempa osv kommer in och hånar alla som gör det :-)

Tycker iof det är mktmktmktmkt kul läsning om jag själv inte är inblandad haha men det blir en jävlig äcklig stämmning för att argumentera i tycker jag :-)

 

Sen räknar jag inte med att jag stått speciellt högt i kurs hos dig/er innan men tycker bara det är en aspekt om vi skall få igång nån vettig diskution där folk vågar skriva vad dom tycker utan att bli lynchad av NL1k mobben. Tycker ni är mkt roliga men finns helt enkelt vissa lägen där det inte passar in om vi ska få igång nått....

 

=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sägs som att skippa horungebeteendet och komma med ett vettigt motargument istället?

 

Jag uppskattar inte sättet leo beter sig på pf för oftast beter han sig som en idiot men nu i den här tråden är han inte värst. han, jag och ett par till försöker ha en vettig diskussion medans massa folk hoppar in och drar dryga oneliners som att allt är så jävla solklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppskattar inte sättet leo beter sig på pf för oftast beter han sig som en idiot men nu i den här tråden är han inte värst. han, jag och ett par till försöker ha en vettig diskussion medans massa folk hoppar in och drar dryga oneliners som att allt är så jävla solklart.

Fair enough, han försökte diskutera först men så fort han fick ett motargument emot vad han skrev så är det snabbt "men gå upp och krossa bla bla bla £££ om det är så lätt" snacket och det är vad som tiltar mig. Varför inte bara på samma sätt som han skrev första posten diskutera vidare? Sen att det finns massa annat tomteri i tråden håller jag fullt med dig om :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fair enough, han försökte diskutera först men så fort han fick ett motargument emot vad han skrev så är det snabbt "men gå upp och krossa bla bla bla £££ om det är så lätt" snacket och det är vad som tiltar mig. Varför inte bara på samma sätt som han skrev första posten diskutera vidare? Sen att det finns massa annat tomteri i tråden håller jag fullt med dig om :-)

 

 

Mmm shure att jag kanske inte dyker in i diskutionen utan bara pokar lite men hur kul äre att bli överfallen av 100man för att man dissar gretkos bill chen singerade a5s push, den eju så svårt att förstå precis som emop sa.

 

Påpekar ba att det enda som slår teori är att faktiskt testa själv hur det är att möta spelare och testa alla situationer, imo så har jag provat det mesta snart och det är inte lika lätt att anpassa sig som puni påpekar.

 

Känner att mina inlägg inte är till nån nytta och sjukt yriga men menar bara på

 

*Sluta lyncha folk med annan åsikt (så länge dem är vinnande spelare ialf)

*Bjud in till diskution ist för att säga vad som är optimalt, får bilden i huvet av när 10st amerikanska collegefotbolls spelare står på en skolgård med sin ledare i spetsen, han säger nått och alla ba YEAH! YEAH! YEAH! sen spöar dom upp nån knatte, drar en high five och lunkar iväg för att göra samma sak igen.

Inte konstigt att ingen förutom fuckon orkar jiddra med er :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm shure att jag kanske inte dyker in i diskutionen utan bara pokar lite men hur kul äre att bli överfallen av 100man för att man dissar gretkos bill chen singerade a5s push, den eju så svårt att förstå precis som emop sa.

 

Påpekar ba att det enda som slår teori är att faktiskt testa själv hur det är att möta spelare och testa alla situationer, imo så har jag provat det mesta snart och det är inte lika lätt att anpassa sig som puni påpekar.

 

Känner att mina inlägg inte är till nån nytta och sjukt yriga men menar bara på

 

*Sluta lyncha folk med annan åsikt (så länge dem är vinnande spelare ialf)

*Bjud in till diskution ist för att säga vad som är optimalt, får bilden i huvet av när 10st amerikanska collegefotbolls spelare står på en skolgård med sin ledare i spetsen, han säger nått och alla ba YEAH! YEAH! YEAH! sen spöar dom upp nån knatte, drar en high five och lunkar iväg för att göra samma sak igen.

Inte konstigt att ingen förutom fuckon orkar jiddra med er :-)

 

 

lite för deep leo..

 

gillar mer +150k€ idag tnx fish osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm shure att jag kanske inte dyker in i diskutionen utan bara pokar lite men hur kul äre att bli överfallen av 100man för att man dissar gretkos bill chen singerade a5s push, den eju så svårt att förstå precis som emop sa.

tror faktiskt inte det är därför du blir påhoppad, ganska drygt att hela tiden påpeka hur lågt alla andra spelar osv. det är ett år sen du var gul liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ju som en del av er vet ganska lågt, har varit en del inflikningar hur högt man spelar vilket egentligen är väldigt irrelevant. Kan dock tycka att en del av inläggen har varit ganska intressanta där jag nog kan ge lite reflektioner angående teorin kontra praktiken.

 

Conspiracy frågade om argument för att 4beta, de mest uppenbara lägena är väl i matcher där man märkt att FI synar in sig för mkt mot 4bets eller shovar över för light, eller tvärtom att FI 3betar så pass mycket att han istället foldar för mycket mot 4bets. Detta är i mina måttmätt ganska enkla läckor att utnyttja.

 

Puni kom med lite reflektioner över att man kan utnyttja ett väldigt aktivt 3betande genom att istället syna in sig och använda sig av sin kännedom om FIs svaga range för att helt enkelt exploatera honom där istället. Här skulle jag vilja påstå att det kan uppstå problem för mindre spelskickliga spelare som mig själv, det är ganska lätt att 4bets-syna sig allin med QQ medan det kan vara ganska svårt att veta vilka brädor man ska folda den postflop. Det är helt enkelt svårare att hålla koll på ranger postflop än preflop, iaf tycker jag det. Det är väl mest beroende på anledningar som denna att t.ex jag fortfarande spelar relativt lågt trots att jag har ganska bra koll spelteoretiskt.

 

Alla argument här känns för mig rätt logiska och det är väl helt enkelt olika sätt att exploatera motståndaren, men det gäller väl att göra det på det sätt som fungerar bäst för en själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror faktiskt inte det är därför du blir påhoppad, ganska drygt att hela tiden påpeka hur lågt alla andra spelar osv. det är ett år sen du var gul liksom?

 

Påpekar vad som folk spelar eftersom det obv återspeglar hur bra dom är? Dock vill jag inte utse mig själv till att jag är nått bättre bara för att jag har mer skottblod.

 

Menare snarare på att puni osv inte spelar högre än vad dagboks ägaren gör själv, så dom borde värdesätta andras åsikter lite högre eftersom dom båda är vinnande på samma nivå =)

 

 

Aja skit samma, kommer ingenstans här är bara OT nu.. GL with the 4betts, hur många gillar btw att 4betts syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm shure att jag kanske inte dyker in i diskutionen utan bara pokar lite men hur kul äre att bli överfallen av 100man för att man dissar gretkos bill chen singerade a5s push, den eju så svårt att förstå precis som emop sa.

 

Påpekar ba att det enda som slår teori är att faktiskt testa själv hur det är att möta spelare och testa alla situationer, imo så har jag provat det mesta snart och det är inte lika lätt att anpassa sig som puni påpekar.

 

Känner att mina inlägg inte är till nån nytta och sjukt yriga men menar bara på

 

*Sluta lyncha folk med annan åsikt (så länge dem är vinnande spelare ialf)

*Bjud in till diskution ist för att säga vad som är optimalt, får bilden i huvet av när 10st amerikanska collegefotbolls spelare står på en skolgård med sin ledare i spetsen, han säger nått och alla ba YEAH! YEAH! YEAH! sen spöar dom upp nån knatte, drar en high five och lunkar iväg för att göra samma sak igen.

Inte konstigt att ingen förutom fuckon orkar jiddra med er :-)

 

 

Visa mig gärna var i den här tråden jag har lynchat nån. Visa mig gärna också var jag har gjort nånting annat i den här frågan än att uttala min åsikt angående sakfrågan, bortsett från när jag svarade på ditt prepubertala inlägg ovan. Som sagt, jag har inte påstått mig komma med nån universiell sanning överhuvudtaget, som du verkar tro att jag tycker att jag gör. Jag bidrar med min åsikt precis som alla andra här.

 

Att du sen vill likställa mig med nån slags skolgårdsmobbare är ju bara sjukt och jävligt konstigt. Var får du allt ifrån liksom? Precis sådana här grejer som får en att inte orka posta ett vettigt inlägg till på forumet.

 

tror faktiskt inte det är därför du blir påhoppad, ganska drygt att hela tiden påpeka hur lågt alla andra spelar osv. det är ett år sen du var gul liksom?

 

Huvudet på spiken. Jättemycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du sen vill likställa mig med nån slags skolgårdsmobbare är ju bara sjukt och jävligt konstigt. Var får du allt ifrån liksom? Precis sådana här grejer som får en att inte orka posta ett vettigt inlägg till på forumet.

 

 

 

 

Är väl inte just dig jag syftar på utan snarare eran mobb, och ja folk har slutat postat på det här forumet just därför hur ni för era diskutioner.

Så dom kanske kommer tillbaka om ni slutat posta, vem vet....

 

Ta det inte personligt ba puni, tycker ba vi måste göra nått åt forumet eftersom varje disuktion alltid spårar och allt det vettiga försvinner i dravlet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl inte just dig jag syftar på utan snarare eran mobb, och ja folk har slutat postat på det här forumet just därför hur ni för era diskutioner.

Så dom kanske kommer tillbaka om ni slutat posta, vem vet....

 

Ta det inte personligt ba puni, tycker ba vi måste göra nått åt forumet eftersom varje disuktion alltid spårar och allt det vettiga försvinner i dravlet.

 

 

Ja Leo, du är helt klart den personen som bäst värnar om forumets integritet och seriositet. Det är ju din db ett lysande bevis på.

 

 

Och jo, klart jag tar det personligt. Jag tillhör ingen jävla mobb.

 

Edit: Det var dessutom du som dravlade iväg den här tråden med ditt påhopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...