Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand History for Game 1966994649 *****

$25 NL Hold'em - Thursday, April 28, 15:28:51 EDT 2005

Table Table 36688 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: A_Hillibush ( $24.95 )

Seat 2: Britt243 ( $6.7 )

Seat 3: Moogle9 ( $29.7 )

Seat 5: oknintendo ( $20.35 )

Seat 6: Ballinatbash ( $43.25 )

Seat 7: Minhar ( $7.5 )

Seat 8: juan1904 ( $23.5 )

Seat 9: NickLeeeson ( $42.95 )

Seat 10: Gosha777111 ( $6 )

Seat 4: devilgreen ( $25.1 )

A_Hillibush posts small blind [$0.1].

Britt243 posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to juan1904 [ Q :club: Q :diamond: ]

Moogle9 folds.

devilgreen folds.

oknintendo calls [$0.25].

Ballinatbash folds.

Minhar calls [$0.25].

juan1904 raises [$1.25].

NickLeeeson calls [$1.25].

Gosha777111 folds.

A_Hillibush folds.

Britt243 folds.

oknintendo calls [$1].

Minhar folds.

Raisar 5xBB för att inte få med mig allt för många, folk på $0.1/$0.25 är ju ganska sugna på att syna. Fick med mig två stycken vars är ganska bra.

** Dealing Flop ** [ J :diamond:, 6 :heart:, 3 :spade: ]

oknintendo checks.

juan1904 bets [$4].

NickLeeeson calls [$4].

oknintendo folds.

Bingo, överpar. Kanske är jag upp emot AJ också? Bettar pott..

** Dealing Turn ** [ 5 :club: ]

juan1904 bets [$11].

NickLeeeson is all-In [$37.7]

juan1904 is all-In [$7.25]

Fick call, AJ är en mycket trolig hand. Bettar pott igen! Fick mothugg och hade egentligen inte mycket annat att göra än att syna med tanke på att potten var så stor.

** Dealing River ** [ T :heart: ]

juan1904 shows [ Qc, Qd ] a pair of queens.

NickLeeeson shows [ Jc, Jh ] three of a kind, jacks.

NickLeeeson wins $19.45 from side pot #1 with three of a kind, jacks.

NickLeeeson wins $46.45 from the main pot with three of a kind, jacks.

Jaha där ser man. Fanns egentligen två tänkbara händer, AJ och JJ, med en bättre hand skulle jag blivit reraisad preflop tycker man ju. Spelade jag denna hand rätt? Väldigt svår på turn att veta vad man ska göra när man bara fick syn på floppen, antingen bettar man pott eller så checkar man, och checkar man ger man motståndaren en chans att bluffa om han nu satt på AK och sökte A eller K på turn/river.

Postad

Jag tycker inte du kan lägga den handen där. Det skulle varit mer än fel att lägga ett överpar i det läget. Jag skulle också ha satt honom på AJ, med viss reservation för JJ. Men om jag inte haft en starkt read på honom som sagt annorlunda skulle jag nog satsa på AJ.

Däremot om du haft en read på honom att han bara spelade AK, höga PPs och kanske AQ med en sån höjning PF så skulle jag blivit mer misstänksam. Men jag skulle nog vara motvillig till att lägga handen ändå.

Var det en lös spelare? Weak?

Postad

Jag spelade tre 10-manna bord samtidigt för att cleara partybonusen, så jag hade ingen som helst read på honom men som de flesta är vid 21.00 på Party så var väl även han ganska lös gissar jag på. Jag vet inte om jag tolkade hans call på floppen rätt, satte han på AJ direkt då, rätt eller fel?

JJ tycker jag han skulle raisar mig all in med för att skydda sin hand och inte bli utdragen med en dam på turn t ex även om det är mkt liten chans. Gör jag rätt i att betta pott igen på turn då? Finns väl 4 tänkbara händer om jag tänker efter, 22, 66, AJ, JJ, och jag slår 25% av dessa, inte lätt att sitta först och agera, checkar jag ger jag bluffläge, bettar jag pott så riskerar jag att bli raisad med 22 66 JJ.

Ge mig några kommentarer!

Postad

Du ska absolut inte checka i ett sådant läge. Då skulle du, som du säger, ge ett gratiskort till ett eventuellt A eller K eller ett till J som skulle satt dig i en fortsatt knivig situation om han bettat hårt på de korten. Så vitt du kan veta med din information om bordet och spelaren så är du ju favorit. Sen var det ju högst olyckligt att du i praktiken inte var det trots allt :/

Postad

Så jag kunde egentligen inte göra något annorlunda, jag var tvungen att förlora ett helt inköp mot dessa knektar? Spelade jag helt klockrent med tanke på att jag inte hade någon read?

Postad

Alltså jag hade helt klart spelat likadant. Jag vet inte om det hade gått till i precis samma steg, men garanterat är att hela min stack skulle ligga i mitten under de omständigheterna ;)