Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Går bättre på nivåer som är 20ggr högre.

Varför spelar/railar du micro om det går bra/bättre på högre nivåer?

Edit: blev nyfiken på fiskfan som drog ut så fult att det blev en tråd av det hela, uppenbarligen inte bara när du railar som han "har flyt med sitt tomtespel", denna från sharkscope där han t.o.m haft sån tomtetur att han fått en hajsymbol bredvid sitt namn, fyfan för dessa jävla tomtar! ;)

ZcQqbPSOn.png

Postad
Kan du? Mig passar det då inte. Går bättre på nivåer som är 20ggr högre.

Om jag hade nån som helst bra förklaring till varför skulle jag ge den, men jag nöjer mig med att det är bättre att det är åt det hållet än att spelet passar perfekt för 0.5/1 men inte alls på 10/20.

Japp. Det är sjukt lätt bara man lär sig räkna outs på rätt sätt och har hyffsad koll på handvärden. Det behöver man kanske inte kunna på 10/20?

Postad
Japp. Det är sjukt lätt bara man lär sig räkna outs på rätt sätt och har hyffsad koll på handvärden. Det behöver man kanske inte kunna på 10/20?

Du har ju fortfarande inte fattat ett smack. LOL. Oh well. Vissa har alltid a bad day.

Postad
Varför spelar/railar du micro om det går bra/bättre på högre nivåer?

Edit: blev nyfiken på fiskfan som drog ut så fult att det blev en tråd av det hela, uppenbarligen inte bara när du railar som han "har flyt med sitt tomtespel", denna från sharkscope där han t.o.m haft sån tomtetur att han fått en hajsymbol bredvid sitt namn, fyfan för dessa jävla tomtar! ;)

om det nu skulle vara värt nåt så har jag haft en haj brevid två av mina online-nicks med till och från. Min ROI över 500 spel på iPoker var 35%. So?

För att ta några riktiga tomtar, så har William en ROI på 2%, minus 66k USD.

På FullTilt, avg stake är allas vår REBONIUS "On Super Tilt", back 3k USD och avg profit -4USD på $16 avg buyin. På Stars däremot, avg. buyin 55USD, så är han upp, men ett piss. Och så kan vi väl ta Sunday Million vinnaren från helgen, han en back drygt 10k USD, avg profit -30USD per game.

Men, det är ju bara tomtar allihop.

Sharkscope.......jorå så att....

Postad
Intressant argument. Berätta nu vad som är fel i mitt uttalande istället för att låtsas vara världens machokille.

Har du missat poängen med att spelet är helt annorlunda på olika nivåer? Eller har du bara missat att spela olika nivåer?

Postad
Har du missat poängen med att spelet är helt annorlunda på olika nivåer? Eller har du bara missat att spela olika nivåer?

Har du missat att det bara är whine-fisk som hävdar att de inte kan slå micro/low men däremot vinner på mid/high där "folk vet att respektera deras raisar"?

Undrar också fortfarande varför du railar/spelar 0,5/1 om det som du säger går så bra på 25/50. Något svar på den eller? Outa också gärna ditt SvS-nick så vi kan raila och spela mot dig på 25/50 (eller 0,5/1).

Postad
Har du missat att det bara är whine-fisk som hävdar att de inte kan slå micro/low men däremot vinner på mid/high där "folk vet att respektera deras raisar"?

Undrar också fortfarande varför du railar/spelar 0,5/1 om det som du säger går så bra på 25/50. Något svar på den eller? Outa också gärna ditt SvS-nick så vi kan raila och spela mot dig på 25/50 (eller 0,5/1).

Till skillnad mot de flesta så spelar jag inte för att försörja mig, utan jag kör för att jag gillar spelet. Jag spelar på SvS, de flesta nivåerna, jag spelar dessutom en hel del med PLAYMONEY. Jo, du läste rätt.

Och för mig så har det alltid varit så att jag haft lättare för högre limits, och det beror mest på att mina starthänder är för svaga då fler ser floppen.

Om ni kollar in hur spelet ser ut på olika nivåer finner man att det oftast är betydligt fler med som spelar en flopp på låga nivåer än det är på höga.

Skulle jag table-selecta på låga nivåerna lite hårdare tror jag att jag skulle ha annan åsikt, men jag hoppar bara in där det finns plats, och det gör jag på alla nivåer. Skillnaden är den att på höga nivåer så är det oftast samma personer som spelar, och det är likardade stats för hur många som ser floppen etc.

Det är åtminstone MIN uppfattning, fast jag kanske skulle ta och föra nån datainsamling för att se om det verkligen stämmer. Men känslan är sån.

Postad

För att svara på dina frågor:

Jag har aldrig påstått att spelet inte är annorlunda på olika nivåer.

Jag har spelat upp till PLO 5/10 på SvS, dock har allt över 1/2 varit skott hittills.

Min poäng är följande (eftersom mitt inlägg var för svårt för dig att förstå):

1. Om man har lite koll på handvärden och outs så kan man slå PLO 0.5/1 på SvS.

2. Du påstår att du inte slår 0.5/1 (det har du själv sagt, inget jag hittat på).

3. Lägger man ihop 1 och 2 inser man att du förmodligen inte har koll på outs eller handvärden. Det inser man även i din egen tråd där du försöker rädda ditt skinn genom att rätta dig själv (efter att andra har rättat dig).

4. Du påstår att du slår 10/20.

5. Lägger man ihop 3 och 4 inser man att man inte behöva kunna något om outs och handvärden för att slå 10/20.

Och för mig så har det alltid varit så att jag haft lättare för högre limits, och det beror mest på att mina starthänder är för svaga då fler ser floppen.

Kan du inte lösa det här problemet själv bara genom att läsa meningen?

Postad
Kan du inte lösa det här problemet själv bara genom att läsa meningen?

Vilket problem? Jag skall kolla lite olika sajter senare så skall vi se om det är så att min teori stämmer.

Sen kan jag väl köpa att det är ett "problem" att jag inte justerar rangen när fler spelare är med. Ett större problem är nog att jag inte bryr mig att lägga ett gäng inköp på 0.5/1. Av nån anledning parkerar hjärnan lite när potten inte är värd nåt eller i ordningen utav vad en BB är på normal nivå...

Postad
Vilket problem? Jag skall kolla lite olika sajter senare så skall vi se om det är så att min teori stämmer.

Sen kan jag väl köpa att det är ett "problem" att jag inte justerar rangen när fler spelare är med. Ett större problem är nog att jag inte bryr mig att lägga ett gäng inköp på 0.5/1. Av nån anledning parkerar hjärnan lite när potten inte är värd nåt eller i ordningen utav vad en BB är på normal nivå...

"Problemet" att du inte klarar av att slå 0.5/1 på SvS.

Hjärnan parkerar när potten inte är värd något, och du lirar med play money?

Postad
"Problemet" att du inte klarar av att slå 0.5/1 på SvS.

Hjärnan parkerar när potten inte är värd något, och du lirar med play money?

Jag spelar alla nivåer upp till 25/50 på SvS, fast mest mellan 2.5/5 upp till 10/20 men även playmoney emellanåt ja. Som jag skrev. Typ 1-2ggr i månaden i ett pass om kanske 15 minuter.

Jag har absolut ingen plan för spelandet, det verkar vara rätt svårt för vissa "by-the-book" skallar att fatta att man inte måste bygga rulle för att sen ta sig vidare efter att man har exakt den rätta mängden inköp und-so-weiter och sen avancera mer och mer.

Poker online för mig är bara ett sätt att få sig en kick emellanåt. Sen vet jag att jag i samma andetag borde garva åt utdragningar, men där har jag dessvärre mitt idrottsliga vinnartemprament att tackla. Men det stör mig inte dagen efter om jag förlorat 20k en kväll, lika lite som jag hjular fram på gatan om jag vinner 60k. Sure, jag köper kanske en vinflaska och ger frugan och skickar in några tusen på ungarnas fondkonton. Men mer än så är det inte.

Postad

Är du multimiljonär? Om man inte bryr sig mer om man vinner 60k eller backar 20k än att man fortfarande kan få en kick av att spela 2,5/5 eller för den orkar bemöda sig med att kartlägga spelare på mini-HU-nivå fast man spelar mkt högre känns det som en av de fåtal rimliga möjligheterna som blir kvar?

Postad
Jag spelar alla nivåer upp till 25/50 på SvS, fast mest mellan 2.5/5 upp till 10/20 men även playmoney emellanåt ja. Som jag skrev. Typ 1-2ggr i månaden i ett pass om kanske 15 minuter.

Jag har absolut ingen plan för spelandet, det verkar vara rätt svårt för vissa "by-the-book" skallar att fatta att man inte måste bygga rulle för att sen ta sig vidare efter att man har exakt den rätta mängden inköp und-so-weiter och sen avancera mer och mer.

Poker online för mig är bara ett sätt att få sig en kick emellanåt. Sen vet jag att jag i samma andetag borde garva åt utdragningar, men där har jag dessvärre mitt idrottsliga vinnartemprament att tackla. Men det stör mig inte dagen efter om jag förlorat 20k en kväll, lika lite som jag hjular fram på gatan om jag vinner 60k. Sure, jag köper kanske en vinflaska och ger frugan och skickar in några tusen på ungarnas fondkonton. Men mer än så är det inte.

stek

Postad
Är du multimiljonär? Om man inte bryr sig mer om man vinner 60k eller backar 20k än att man fortfarande kan få en kick av att spela 2,5/5 eller för den orkar bemöda sig med att kartlägga spelare på mini-HU-nivå fast man spelar mkt högre känns det som en av de fåtal rimliga möjligheterna som blir kvar?

Om man räknar tillgångarna minus skulderna som det är värderat idag så är jag det ja.

Har dock väldigt lite med saken att göra, även om jag tappat (tyvärr) rätt mycket respekt för pengar efter att ha tjänat lite för bra under några år utomlands. Det medger jag.

Postad
BINGO!

Finns ingen som kan skapa 4 sidor med inlägg så snabbt som jag. Och med så lite innehåll!

Alex Schulman är en nolla i sammanhanget.

Shulman är en nolla i alla sammanhang... Tack för en underhållande tråd i alla fall :)