Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det rätt att ta synen när han såsar in såhär är det ev+ dvs?

Jag tänker i banorna att Q,Q+ är uteslutet då han förmodligen hade slagit om pre då eftersom han inte lär vilja se floppen med 3pers då.. Då återstod 4-4 och 5-5 som slog mig och jag tänkte att jag slog händer som 6-6+ och alla ev färgdrag osv. Är jag helt fel ute eller tänker jag i vinande banor?

BossMedia Game #1027006625: Table Anna 81 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 23:20:52 - 2009/05/18

Seat 2: Zteef (kr93.95)

Seat 4: xx (kr276.41)

Seat 3: Basen (kr198.50)

Seat 5: crappy (kr114.20)

Zteef posts the small blind of kr0.50

Basen posts the big blind of kr1.00

crappy is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to xx Jack of HeartsJack of Spades

xx raises kr4.00

crappy calls kr4.00

Zteef folds

Basen calls kr4.00

*** FLOP *** 4 of Hearts5 of Diamonds5 of Hearts

Basen checks

xx bets kr12.50

crappy folds

Basen raises kr36.00

xx raises kr99.37

Basen goes all-in with kr194.50

blom90 calls kr194.50

Postad
Haha så du kom här ifrån.

Ja man kunde väl gissa att det var så, med tanke på kompetensen

WP SIR

AHA, tyckte väll jag kände igen namnet! kan dock inte hålla med om det med kompetensen, har fortf sjuka läckor i mitt spel

Postad

Jag blir lite osäker på din raise där, vad är avsikten?

Jag menar, i princip får han ju 1:2 på den och sen är han mer eller mindre commitad?

Därmed kan han lika gärna ställa och ge dig ett något svårare beslut?

Men om det är avsikten (och jag inte är helt ute och seglar) så är det ett fantastiskt spel, att ha en sån read att man kan spela om 200BB med KnKn.

Men (nu har jag nog fel :oops: ) så känns det som om du tvingar honom att spela rätt?

Men som jag sagt i massor av olika diskussioner:

Jag är fisk och är här för att lära.

Postad
Jag blir lite osäker på din raise där, vad är avsikten?

Jag menar, i princip får han ju 1:2 på den och sen är han mer eller mindre commitad?

Därmed kan han lika gärna ställa och ge dig ett något svårare beslut?

Men om det är avsikten (och jag inte är helt ute och seglar) så är det ett fantastiskt spel, att ha en sån read att man kan spela om 200BB med KnKn.

Men (nu har jag nog fel :oops: ) så känns det som om du tvingar honom att spela rätt?

Men som jag sagt i massor av olika diskussioner:

Jag är fisk och är här för att lära.

Syftet är att få honom att släppa ett lågt pocket eller ev färgdrag, när han ställer får jag 2.22:1 odds och ska jag följa min "read" så är väl det en given syn mtp hur mkt jag investerat i potten och att jag "förmodligen" leder med 20%, det hade ju sett lite mer annorlunda ut om han suttit på 2 levande överkort tex k-qh eller liknande, men även då tror jag han hade reraisat mig Preflop då jag varit inne och raisat många potter innan denna handen.

Antar att min image var LAG, kanske skulle nämnt det.

Fast jag kan lika bra vara ute å cykla, det är därför jag postade handen.

Postad

Ganska trist utveckling på floppen. Dels så är chansen att han har 5x stor, det blir så rent matematiskt. Chansen ökar ytterligare i och med att det var 3 till flopp. Detta i relation till att stackarna är förhållandevis stora jmf med potten.

Syna hans raise och hoppas att han släpper initiativet på turnen,(eller hoppas att det kommer en h:-D )

Han kan ju i princip ha 3 st kategorier av händer.

-5x/44-Mycket bättre att syna mot dem och ibland slinka. Än att stacka av floppen.

-lägre pp- Vilket inte är så vanligt. Säkert bättre även mot dem att syna då han ofta kastar mot raises men kan betala av lite mer under resans gång.

-Drag ingen större skilnad, du slinker när draget sitter och du kan fånga in bluffar. Nackdelen är en i genomsnitt mindre pott när draget inte sitter.

Postad
Ganska trist utveckling på floppen. Dels så är chansen att han har 5x stor, det blir så rent matematiskt. Chansen ökar ytterligare i och med att det var 3 till flopp. Detta i relation till att stackarna är förhållandevis stora jmf med potten.

Syna hans raise och hoppas att han släpper initiativet på turnen,(eller hoppas att det kommer en h:-D )

Han kan ju i princip ha 3 st kategorier av händer.

-5x/44-Mycket bättre att syna mot dem och ibland slinka. Än att stacka av floppen.

-lägre pp- Vilket inte är så vanligt. Säkert bättre även mot dem att syna då han ofta kastar mot raises men kan betala av lite mer under resans gång.

-Drag ingen större skilnad, du slinker när draget sitter och du kan fånga in bluffar. Nackdelen är en i genomsnitt mindre pott när draget inte sitter.

Detta ´ska jag ta till mig, tackar!

Postad
Hihi. Släppa mot flop c/r en?

Nope, absolut inte.

Men kanske bara synat på Basen's raise istället för att höja? Idka någon form av pottkontroll.

Bara en tanke gång, som sagt jag är fisk, och vek men att spela om 200bb med KnKn

Dessutom, han ger ju Basen odds på att dra? Vid en syn är båda mer eller mindre comittade?

Så därav min undran om inte handen kunde spelats på ett annat sätt?