Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kort om mig själv:

Japp, kille från värmland som fortfarande studerar på gymnasiet, studierna kommer därav alltid tas före pokern. Har spelat poker sedan februari -09. Så, jag är relativt ny i branschen men känner att dessa tre månader har varit oehört lärorika för mig. Resultatmässigt har det varit väldigt blandat. Swingsen har varit väldigt kraftiga då jag skottat mycket på nivåer som egentligen inte bankrullen är tillräcklig för.

Projektet

Kommer att starta om helt med pokern - börja om från noll. Inte en krona i bankrullen kommer jag starta med och istället få en startrulle genom att förhoppningsvis hamna ITM i någon/några freerolls. Det låter tufft, men jag vet att jag kommer att lyckas. Många pokerspelare som har lyckats har också valt denna väg, bland annat en person som jag har haft mycket kontakt med under i princip hela min pokerkarriär. Jag kommer att vara stenhård med BRM - minst 30-50 inköp gäller för nivån.

Så här kommer det att se ut - förutsatt att allt går enligt planerna:

* Hamna ITM i någon freeroll och på så sätt ha en startrulle oavsett hur mycket pengar jag vinner.

* Grinda CG med short stack strategy eller SnG double or nothing.

* När jag har nått $2k kommer jag börja lira Cash Games på NL.

Har precis som alla andra pokerspelare en dröm om att kunna bli pokerproffs någon dag i framtiden. Jag är helt klart redo att lägga ner den tid som krävs för att nå dit!

Dagboken kommer naturligtvis inte vara strikt inriktad på enbart poker, utan förhoppningsvis innehålla vardagshändelser, diskussioner om diverse saker etc.

Kommer att uppdateras väldigt ofta och självklart hoppas man på många och aktiva läsare!

• 2 weeks later...